Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin2005
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-09 13:35
Goedemiddag allemaal,

Mocht ik in het verkeerde topic hebben gepost, dan mijn excuses.

Ik hoop dat jullie mij met het volgende kunnen helpen.
Omdat ik mijn camera beelden graag van buitenaf wou kunnen bekijken heb ik poort 8080 naar mijn NAS geopend. Om wat extra veiligheid te creeren heb ik MFA afgedwongen op mijn admin account.

Zoals verwacht, krijg ik bij het aanmelden de mogelijkheid om MFA in te stellen. Echter loopt het proces op gegeven moment compleet vast.. Ik kan de QR code van de QNAP authenticator app scannen, waarna deze is toegevoegd. Echter verplicht hij mij daarna TOTP in te stellen. Hierop kan ik weer een QR code scannen in de QNAP authenticator app alsmede bijvoorbeeld de Microsoft Authenticator app. Echter lijkt de code nooit te kloppen en kom ik verder....

Het lijkt erop dat de datum/tijd van de NAS niet overeen komt met die van de telefoon / notebook??

Toegang middels SSH heb ik gelukkig wel.. zodoende geprobeerd te tijd goed te zetten met onderstaand commando:

date -s "04 DEC 2023 14:22:30" (dit was vanzelfspreken dus vanmiddag op dat tijdstip)

Echter blijf ik het probleem houden.

Ik heb de reset knop al 3 seconden ingehouden waarna het wachtwoord netjes (zoals fabrieksaf) wordt gereset naar het MAC adres.. echter wordt mij MFA weer opnieuw afgedwongen en begint het verhaal weer van voor af aan.

Google bracht mij het volgende:

rm /mnt/HDA_ROOT/.config/.qos_config/users/admin/secondSV.conf

Echter lijkt dat het config bestand te zijn waar de 2FA sleutel in staat,, maar wordt mij weer verplicht het in te stellen na het inloggen (het geen me dus niet lukt)

Wie heet er nog een goed advies voor mij? , Ik heb helaas geen tweede admin account aangemaakt (dom van me) dus kan de forcering niet uitzetten.

Om de complete NAS te resetten en alle data terug te laten halen vanuit een back-up, geniet niet mijn voorkeur.. zodoende ik het even op deze manier probeer.

[ Voor 6% gewijzigd door justin2005 op 04-12-2023 18:11 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justin2005
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-09 13:35
Support opgevraagd bij QNAP, kwam ik niet veel verder mee.
Elke keer het verzoek gekregen om te resetten, dat loste het probleem dus niet op.

Verder gaan zoeken en het volgende aangepast.

in /etc/config/ulinux.conf staat nogmaals een regio vermeld. Deze aangepast naar "Europe/Amsterdam" en 24 uur gewacht. In deze tijd gaat de NAS nogmaals een tijd sync doen waarna het naar behoren werkte.