[winroute pro 4 + win95] port mapping + packet etc

Pagina: 1
Acties:

• smaij
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:00
ik ben bezig met een router draaiende op win95 met winroute pro 4. Ik heb nu eindelijk ook een www-server op dezelfde pc draaien. Ik had daarvoor port mapping gebruikt op de volgende manier:

protocol: tcp
luister naar ip: ongedefineerd
luister poort: enkel 80
doel ip: 192.168.1.1
doel poort: 80

ik draaie analogx simpleserver...

nu heb ik dit eindelijk werkend gekregen. Maar nu wil ik ook files kunnen verzenden via msn. Ontvangen kan ik wel.

Dus ik neem poort 6891-6900. Hoe moet ik dit configureren.

Mijn ip-adressen die ik heb:

ADSL: 213.10.131.29
ADSL Modem: 10.0.0.138
ADSL Netwerkkaart Router: 10.0.0.150
LAN Netwerkkaart Router: 192.168.1.1
LAN Client 1: 192.168.1.2
etc. client 2: 192.168.1.3
etc..

Hoe moet ik dit configureren. Ik weet dat MSN via die bovenstaande poorten werkt. Ik krijg het maar niet aan de praat. Heb ook de search gebruikt en de Handleidingkjes van NT-forum.

via packets filtering wil het in ieder geval niet.. tenzij ik het foute doe::: Kan iemand mij vertellen hoe ik dit moet instellen?????

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~a.vanrooij4/screen486_winroute.gif

Hier een error log van NAT, maar is toch best vaag, Hieruit kan ik opmaken dat packets van 213.10.131.29 naar 213.10.131.255 lopen terwijl anders bedoelt ofzo..

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~a.vanrooij4/screen486_winroute2.gif

als laatste:
Gnutella gebruikt de poort 6346 voor inkomend verkeer, maar moet ik hiernaast ook wat in gnutella instellen, want hij kan maar geen verbinding maken met andere computers ofzo.. snap het niet?? Hij heeft toch geen port-mapping of packets filter nodig? Ik heb namelijk wel zo'n paar gbtjes aan mp3tjes die gauw eens geshared moeten worden >:)

• smaij
O ja, Nog 1 vraagje,

Wat is nu het verschil tussen packets filter en port mapping?

• Pauwl
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 08:58
ff snel uit het hoofd...
als je vanaf je win95 router bak iets wil doen op internet hoef je nix in te stellen op je winroute... je gaat natuurlijk direct via je dialup sessie naar inet. Dus voor zover ik het kan zien hoef je dus voor je web server niets aan te passen (draait op je win95 bak?)

Wat betreft voor udp applicaties (is msn dat :? ) zul je geen packet filter moeten gebruiken maar een poort mapper... je moet dan alle udp pakketjes die binnekomen op poort 6891-6900 door meoten sturen naar de pc die ze moet ontvangen (volgens mij kan dat maar 1 pc zijn!)

Wat betreft packet filtering.. dat is een firewall functionaliteit om bepaald pakketen wel of niet door te laten komen...

Pff... genoeg getikt zo >:)

• smaij
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~a.vanrooij4/screen486_winroute3.gif

Ik heb dus alles van Packets filter uitgezet en heb nu dus de port mapping die nu zouden moeten werken.. alleen dat doet het dus nog niet. Wat doe ik fout?? iemand???

• Pauwl
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 08:58
Je webserver doet het iig >:) ik zag em...

wat betreft msn zul je ff in de docs moeten zoeken of op de site van M$... ik gebruik het niet dus kan het ook niet voor je testen... (doe ongeveer hetzelfde via me linux bak)

• smaij
Spraakcommunicatie MSN Messenger Service brengt een uitgaande TCP-verbinding tot stand vanuit poort 6901 voor alle spraakcommunicatie.
Bij communicatie tussen computers onderling wordt door de ontvanger van het gesprek eveneens TCP-poort 6901 gebruikt.
Bij communicatie tussen een computer en een telefoon is de TCP-doelpoort (Net2Phone) ingesteld op een waarde tussen 7801 en 7825.
Voor al het spraakverkeer worden bovendien UDP-pakketten gebruikt. Deze UDP-pakketten worden door de computer zowel verzonden als ontvangen via poort 6901.
De Net2Phone-service verzendt en ontvangt de UDP-pakketten via poorten 6801, 6901 en de poorten van 2001 tot 2120.
Bestandsoverdracht Het poortbereik van 6891 tot 6900 wordt door zowel de binnenkomende als de uitgaande TCP-verbindingen gebruikt. Hierdoor kunnen er voor iedere verzender 10 bestandsoverdrachten tegelijkertijd plaatsvinden. Als alleen poort 6891 is geopend, kan er slechts één bestandsoverdracht tegelijkertijd plaatsvinden.

De TCP-poorten moeten zo worden geconfigureerd dat de sockets van een poort gedurende een lange periode geopend blijven.
iemand suggesties??? ik heb dus 6891 t/m 6901 UDP/TCP ingesteld, maar misschien verkeerd. Welk adres moet ik instellen bij doel-ipadres bij de uitgaande packets??

• smaij
nog een toevoeging: een kleine beredenering

Omdat ik geen uitgaande port-mappings heb voor poorten 80 https, ftp, etc... lijkt het me logisch dat ik voor andere uitgaande packets dit ook hoeft te doen. Dus hoef ik dit voor de msn-poorten 6891 t/m 6901 ook niet te doen, of wel?

Een ander probleem is Gnutella. Ik begrijp maar niet hoe ik hier een goede connectie uit kan halen. hij gebruikt poort 6346. Ik ga ervan uit dat dit zowel UDP als TCP is, want het gaat om bestanden >:) niet waar. Deze hoeft alleen maar "incoming te zijn". Maar ik heb nog geen goede verbinding kunnen verkrijgen, alhoewel ik hiervoor nooit dit programmatje gebruikte, dus ik weet niet hoe dit zit en zat

• Poiter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-02 14:54
Voor zover ik het nu begrijp is het helemaal niet mogelijk om met msn bestanden te versturen vanuit je LAN achter een router. (zal wel iets te maken hebben met ip-adres denk ik)Ontvangen kan altijd wel zonder problemen, hier hoef je dus ook geen portmappings voor aan te maken (dus die kun je weer weghalen). Verder is het inderdaad zo dat je packet-rules gebruikt om je firewall te configureren, en portmappings gebruik je om verkeer door te sturen naar een pc achter je firewall. Packet-rules kun je ook gerbuiken om bepaalde zaken te loggen. Standaard heeft Winroute alle porten all op full-blocking staan,dus in principe hoef je hier niks in in te stellen.
Pagina: 1