Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ompido
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 05-12-2023
Hallo allemaal,

Waarschijnlijk ben ik een van de laatste op deze aardbol die geen smartphone heeft. Ik gebruik nog een oude nokia als telefoon en hier ben ik dan ook zeer tevreden mee, en wil zeker geen smartphone.

Ik ben een buschauffeur en tijdens mijn ritten luister ik graag naar muziek. Meestal doe ik het via mijn radio/luidspreker, maar af en toe download ik nog liedjes die ik op mijn geheugenkaartje kan zetten (ja zo oud is de nokia ook weer niet).

Nu thuis op mijn computer heb ik wel spotify, en een hele resem muziek (geen spotify premium). Nu zou ik graag naar spotify luisteren terwijl ik aan het rijden ben, dus zou ik graag een goedkoop tabletje kopen, waar een simkaartje inkan, zodat ik online naar spotify kan luisteren onderweg.

Ik ken absoluut niets van tablets, 3G/4G al die toestanden.
Dus mijn eerste vraag als ik een tablet koop die een 3G/4G verbinding heeft, moet er dan zowiso een simkaartje in om online te luisteren?

De bedoeling is enkel om spotify online te luisteren, zodat ik heel mijn afspeellijst onderweg heb, en ik ga geen andere functies gebruiken. Hoeveel data heb ik dan nodig als ik pakweg 4u per dag online spotify luister.

Wat zijn mijn opties qua tablet en/of abonnoment om zo goedkoop mogelijk te luisteren?

Een smarthone aankopen doe ik niet :)

Bedankt voor de antwoorden!

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:20

Reinier

\o/

Waarom wel een 4G tablet, maar geen smartphone? Waar zit het verschil volgens jou?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:33

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Ja, onderweg heb je absoluut een dataverbinding nodig via 4G of 5G, 3G is door de meeste providers inmiddels uitgezet en onderweg heb je weinig andere (betaalbare, betrouwbare) opties.

Spotify gebruikt qua bandbreedte het volgende:
LAAG: 10 MB per uur
MIDDEL: 45 MB per uur
HOOG: 144 MB per uur

Er vanuit gaande dat je 20 (werk)dagen per maand werkt en 6 uur per dag luistert:
LAAG: 1,2 GB
MIDDEL: 5,4 GB
HOOG: 17,28 GB

Ik twijfel of je de hoge bandbreedte op een gratis Spotify account kunt gebruiken, maar dan weet je ongeveer welke databundel je nodig hebt op je SIM kaart.

Vervolgens wordt het zoeken naar een goede SIM only deal:
LEBARA: 5 GB - €7,50 / 10 GB - € 9,00
BUDGET MOBIEL: 5 GB - €8,00 / 10 GB - € 10,00
SIMPEL: 7 GB - €7,50 / 14 GB - €10,00
etc... etc...

En als je absoluut geen smartphone wil hebben onderweg, dan raad ik je deze micro-tablet aan waar Spotify het prima op zal doen en die je makkelijk kwijt kunt in je bus:
https://www.aliexpress.com/item/1005006016438554.html

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ompido
Reinier schreef op maandag 4 december 2023 @ 15:51:
Waarom wel een 4G tablet, maar geen smartphone? Waar zit het verschil volgens jou?
Omdat ik het enkel wil gebruiken voor spotify en wanneer ik werk. Ik hou ervan in mijn vrije tijd niet bereikbaar te zijn. Ik leef al heel mijn leven zonder smartphone en mis het absoluut niet. Ik wil niet iemand worden die om de 5minuten naar zijn gsm kijkt om te kijken of er een melding is. Je kan nu zeggen, dat gaat niet gebeuren, maar ik zie het rondom mij heel de tijd.

Dus nee danku, geen smartphone, enkel een tablet of als er iets anders bestaat waarbij ik enkel spotify kan luisteren, andere functies heb ik niet nodig, maar ik denk niet dat er een toestel bestaat met enkel spotify ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:29

Aganim

I have a cunning plan..

@DexterDee, gebruik wel de juiste eenheden om verwarring te voorkomen. Je schrijft nu bits (b) waar je waarschijnlijk bytes (B ) bedoelde. Met een 7 Gb abonnement zou je 0,85 GB mogen verstoken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:41
Een smartphone is gewoon een kleine tablet waar je toevallig mee kan bellen. Die functie hoef je toch niet te gebruiken?

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
En andersom, eigenlijk alle tablets met sim kunnen ook bellen.

Een iPad met Sim is prima oplossing. Bluetooth speakertje eraan en gaan.

Andere afslag, heeft die bus geen wifi?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DexterDee

DexterDee

Aganim schreef op maandag 4 december 2023 @ 16:20:
@DexterDee, gebruik wel de juiste eenheden om verwarring te voorkomen. Je schrijft nu bits (b) waar je waarschijnlijk bytes (B ) bedoelde. Met een 7 Gb abonnement zou je 0,85 GB mogen verstoken.
We zitten op GoT waar technisch correct uiteraard de beste vorm van correct is. Aangepast!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

DexterDee schreef op maandag 4 december 2023 @ 16:10:
Ja, onderweg heb je absoluut een dataverbinding nodig via 4G of 5G, 3G is door de meeste providers inmiddels uitgezet en onderweg heb je weinig andere (betaalbare, betrouwbare) opties.

Er vanuit gaande dat je 20 (werk)dagen per maand werkt en 6 uur per dag luistert:
Vergeet niet dat nummers op het apparaat gecachet worden (niet elk nummer dat je afspeelt, speel je voor het eerst), en dat je playlists thuis ook over WiFi kunt downloaden.

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Sethro schreef op maandag 4 december 2023 @ 16:26:
En andersom, eigenlijk alle tablets met sim kunnen ook bellen.
Dat is niet meer waar tegenwoordig, althans niet in Nederland. Als je een tablet koopt met een data-only simkaart krijg je geen 06-nummer en kun je niet bellen of gebeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:30

DataGhost

iPL dev

Ompido schreef op maandag 4 december 2023 @ 16:10:
[...]

Omdat ik het enkel wil gebruiken voor spotify en wanneer ik werk. Ik hou ervan in mijn vrije tijd niet bereikbaar te zijn. Ik leef al heel mijn leven zonder smartphone en mis het absoluut niet. Ik wil niet iemand worden die om de 5minuten naar zijn gsm kijkt om te kijken of er een melding is. Je kan nu zeggen, dat gaat niet gebeuren, maar ik zie het rondom mij heel de tijd.

Dus nee danku, geen smartphone, enkel een tablet of als er iets anders bestaat waarbij ik enkel spotify kan luisteren, andere functies heb ik niet nodig, maar ik denk niet dat er een toestel bestaat met enkel spotify ;)
Er is geen verschil tussen een smartphone en een tablet met 4G/5G anders dan het formaat en waarschijnlijk ook de prijs. Een tablet is een grote smartphone, of een smartphone is een kleine tablet. Zelf elke paar minuten naar je telefoon of tablet gaan kijken ben je zelf bij. Je moet er sowieso al een extra SIMkaart voor gaan regelen met een ander nummer, dus als niemand dat nummer heeft word je ook niet gebeld, en anders kan je op het tablet net zo goed ook gebeld worden. Als jij dat ding lekker in je bus laat liggen en/of er verder niks mee doet ga je er ook niet opeens elke paar minuten ermee bezig zijn. Zaken als whatsapp/signal/facebook/tiktok/whatever zijn apps die je moet installeren en waar accounts voor nodig zijn. Stel je die niet in krijg je er ook geen meldingen van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:30

DataGhost

iPL dev

Oon schreef op maandag 4 december 2023 @ 16:29:
[...]

Dat is niet meer waar tegenwoordig, althans niet in Nederland. Als je een tablet koopt met een data-only simkaart krijg je geen 06-nummer en kun je niet bellen of gebeld worden.
Kan je prima nog steeds 112 mee bellen, en alle normale nummers als je er een normale SIM in stopt. Andersom kan je met een smartphone ook niet bellen als je er een data-only SIM in stopt. Dat heeft verder niks te maken met de technische mogelijkheden van beide apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:45

ThunderNet

Flits!

Ik zou voor een simpele smartphone gaan, of misschien een 2e handse. Simkaartje erin en gaan met die banaan, thuis synchroniseren over wifi om evt. dataverbruik wat te verminderen. Als je dat telefoonnummer vervolgens aan niemand geeft en er niks anders dan spotify opzet ben je klaar.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Laatst online: 22:19

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Ik begrijp de weerstand bij TS (ik heb al 15+ jaar smartphones en vind het verschrikkelijk dat je voor veel dingen niet zonder kunt) maar aangaande het punt 'ik wil graag onbereikbaar zijn' - een smartphone kan ook ingezet worden als dumbphone natuurlijk. En dan kun je nog steeds spotify luisteren (en niet met 2 devices rondlopen).

Die bereikbaarheid: Je bent niet verplicht whatsapp/TG/Insta/FB en al die crap te gebruiken en kunt ze gewoon deinstalleren of ten minste uitschakelen op de meeste modellen. Je kunt ook op een smartphone je mobiele verbinding uitschakelen om offline te zijn (letterlijk offline) zodat je nog wel de features kunt gebruiken, maar niet bereikbaar bent.

Er zijn zelfs manieren om het weg te houden zoals 'auto reply' die standaard voor je reageert als je in de auto zit of automatische responses buiten werkuren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:30

D4NG3R

kiwi

:)

Koop lekker een smartphone/tablet zonder data sim (alleen WiFi), slinger er Spotify op en download lekker je afspeellijsten om offline te beluisteren. Het maakt weinig of of je nu een smartphone (= kleine tablet) of tablet (= grote smartphone) koopt zolang er maar Spotify op kan.

https://support.spotify.com/nl/article/listen-offline/

[ Voor 16% gewijzigd door D4NG3R op 04-12-2023 16:40 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:57
Je kunt ook een basis wifi-tablet nemen en een spotify premium account, die kost je ook ongeveer 10,- per maand.
Dan download je de playlists voor die dag op je tablet en kun je deze gewoon luisteren.
Niet het gemak van elk nummer direct kiezen, maar wel het plezier van reclamevrij luisteren en met een beetje fatsoenlijke opslag 1000den nummers op je tablet.

//EDIT: @D4NG3R was net sneller

[ Voor 4% gewijzigd door BernardV op 04-12-2023 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Nou, er is wel (eerlijkheidshalve moet dit vermeld worden) een groot verschil in dat een traditionele dumbphone wel langer met zijn accu kan doen in sommige situaties. De beste smartphones halen zelfs met spaarzaam gebruik niet langer dan 3/4 dagen. Ik weet niet hoe hedendaagse dumbphones het doen, maar ik had ooit een 6310i die het (mét veelvuldig bellen) een week vol kon houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

BernardV schreef op maandag 4 december 2023 @ 16:40:
Je kunt ook een basis wifi-tablet nemen en een spotify premium account, die kost je ook ongeveer 10,- per maand.
Dan download je de playlists voor die dag op je tablet en kun je deze gewoon luisteren.
Niet het gemak van elk nummer direct kiezen, maar wel het plezier van reclamevrij luisteren en met een beetje fatsoenlijke opslag 1000den nummers op je tablet.
Ik gok zomaar dat TS zijn/haar details niet prijs wil geven aan spotify, en dat dit de reden is dat de gratis editie gebruikt word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Oon schreef op maandag 4 december 2023 @ 16:29:
[...]

Dat ligt natuurlijk aan de sim en niet aan het apparaat. Die data only sim kan ook in de smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:37
Ik denk dat je 2 mogelijkheden hebt als je bij spotify blijft

De basis blijft gelijk, een apparaat waar spotify op staat. Dat kan een tablet zijn of een telefoon of ander apparaat.

1:
Gratis spotify, data verbinding nodig, dus abbonnement (kan een data only versie zijn zonder 06 nummer)
Wel reclame tussendoor, is dat nog veel tegenwoordig?

2:
betaald spotify, optie om je playlist te downloaden dus geen data abbonnement nodig.
Ook geen reclame tussendoor, vind ik zelf fijn.

Voordeel van de laatste variant is dat je geen dataverbinding hebt en dus ook niet verleid kan worden tot andere diensten als facebook, tiktok whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:17

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Je kan kijken naar die android Mp3 spelers, gros ervan heeft ook wat ingebouwde apps zoals Spotify, Apple Music etc, zoiets bijvoorbeeld:
https://www.amazon.nl/-/e...n-Streaming/dp/B0C619YRQ8

Geen idee of je daarmee ook spotify free kan gebruiken, ik heb er tijd een gehad tijdens sporten van Mikkoo (ofzo), welke wel de optie had bij premium om je playlist offline te maken (thuis op de wifi) en deze onderweg af te spelen, enkel moet je om de zoveel dagen internetverbinding hebben om dat werkend te houden.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

DexterDee schreef op maandag 4 december 2023 @ 16:10:

Ik twijfel of je de hoge bandbreedte op een gratis Spotify account kunt gebruiken, maar dan weet je ongeveer welke databundel je nodig hebt op je SIM kaart.

Vervolgens wordt het zoeken naar een goede SIM only deal:
LEBARA: 5 GB - €7,50 / 10 GB - € 9,00
BUDGET MOBIEL: 5 GB - €8,00 / 10 GB - € 10,00
SIMPEL: 7 GB - €7,50 / 14 GB - €10,00
etc... etc...

En als je absoluut geen smartphone wil hebben onderweg, dan raad ik je deze micro-tablet aan waar Spotify het prima op zal doen en die je makkelijk kwijt kunt in je bus:
https://www.aliexpress.com/item/1005006016438554.html
Je kunt met Spotify ook gewoon downloaden, een mobiele verbinding hoeft dus niet per se nodig te zijn. Zo gauw het apparaat minimaal eens per 30 dagen online is, zou er geen probleem mogen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee

DexterDee

CH4OS schreef op maandag 4 december 2023 @ 16:51:
Je kunt met Spotify ook gewoon downloaden, een mobiele verbinding hoeft dus niet per se nodig te zijn. Zo gauw het apparaat minimaal eens per 30 dagen online is, zou er geen probleem mogen zijn.
Klopt! Maar niet met het gratis account van TS :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

[...]

Onbegrijpelijk, maar okee :)

Edit: niet dat je niet "aan de smartphone" wil, maar dat je niet gewoon een goedkoop Android telefoontje kiest (met datasim). Veel meer keus, compacter, waarschijnlijk goedkoper.
En die smartphone hoef je verder niet te gebruiken uiteraard.

[ Voor 14% gewijzigd door Reinier op 04-12-2023 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:13
[...]

Je bent er zelf bij, toch? Als jij op die cheape smartphone letterlijk alleen maar Spotify installeert, en het telefoonnummer met niemand deelt, dan ga je op geen enkele manier gestoord worden.

En een smartphone lijkt me een stuk praktischer qua meenemen en wegstoppen dan een tablet, die altijd veel groter zal zijn.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Hahn schreef op maandag 4 december 2023 @ 17:18:
[...]

Je bent er zelf bij, toch? Als jij op die cheape smartphone letterlijk alleen maar Spotify installeert, en het telefoonnummer met niemand deelt, dan ga je op geen enkele manier gestoord worden.

En een smartphone lijkt me een stuk praktischer qua meenemen en wegstoppen dan een tablet, die altijd veel groter zal zijn.
Dat dus (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Misschien kun je een Car Thing vinden? Heel kort leverbaar geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoblinGamer
  • Laatst online: 17:12
Misschien is een tweedehands iPod touch met Spotify erop iets?

Als je dan Spotify Premium neemt kun je de nummer downloaden en hoef je maar eens in de 30 dagen internet te hebben.
Offline luisteren
Neem je muziek en podcasts mee naar plekken zonder internet.

Met Premium kun je albums, playlists en podcasts downloaden.
Met de gratis versie kun je podcasts downloaden.
Je kunt tot wel 10.000 nummers downloaden op maximaal 5 verschillende apparaten.
Je moet minstens één keer per 30 dagen online komen om je downloads te behouden. Op die manier kan Spotify afspeelgegevens verzamelen om artiesten te compenseren.

#Mobilecreators : voorstander van het maken van media met smart devices

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ompido
Bedankt voor de vele reacties!

Duidelijk zijn allen van jullie al ver verdiept in de wereld van de smartphone. Ik ben heel gelukkig met mijn nokia'tje en heb ondertussen een oplossing gevonden.
Viavia een oude tablet vastgekregen, met enkel wifi. Batterij is wel kapot en moet altijd ingestoken worden. Dit kan gelukkig wel op mijn bus :)

Nu ga ik mij spotify Premium aanschaffen, zodat ik mijn muziek kan dowloaden en offline afspelen in mijn bus. Daarna gaat het toestel rechtstreeks de rugzak in en hoef ik er niet meer naar de kijken, Joepie!

Nog een extra vraag, weet wel niet of het hier mag maar soit:
Indien ik met spotify premium mijn afspeellijst download op de computer, kan ik die dan offline luisteren op mijn tablet? Of moet ik via mijn tablet de afspeellijsten downloaden?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:30

D4NG3R

kiwi

:)

Ompido schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 12:25:
Bedankt voor de vele reacties!

Duidelijk zijn allen van jullie al ver verdiept in de wereld van de smartphone. Ik ben heel gelukkig met mijn nokia'tje en heb ondertussen een oplossing gevonden.
Viavia een oude tablet vastgekregen, met enkel wifi. Batterij is wel kapot en moet altijd ingestoken worden. Dit kan gelukkig wel op mijn bus :)

Nu ga ik mij spotify Premium aanschaffen, zodat ik mijn muziek kan dowloaden en offline afspelen in mijn bus. Daarna gaat het toestel rechtstreeks de rugzak in en hoef ik er niet meer naar de kijken, Joepie!
Top. d:)b
Nog een extra vraag, weet wel niet of het hier mag maar soit:
Indien ik met spotify premium mijn afspeellijst download op de computer, kan ik die dan offline luisteren op mijn tablet? Of moet ik via mijn tablet de afspeellijsten downloaden?

Thanks!
Op de tablet zelf kan je aangeven welke afspeellijsten gedownload moeten worden.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ompido
D4NG3R schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 12:26:
[...]

Top. d:)b

[...]

Op de tablet zelf kan je aangeven welke afspeellijsten gedownload moeten worden.
Hoe te downloaden snap ik :)

Maar als ik ze enkel op de computer, op hetzelfde spotify account download, kan ik ze niet op mijn tablet offline luisteren?
Het downloaden moet op de tablet zelf gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13-05 14:32
Het downloaden moet op de tablet zelf gebeuren?
Ja, want dan sla je het lokaal op je tablet, en dat is wat je nodig hebt.
Het kan niet zonder te downloaden ook op je tablet staan.

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ompido
Christoxz schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 12:32:
[...]

Ja, want dan sla je het lokaal op je tablet, en dat is wat je nodig hebt.
Het kan niet zonder te downloaden ook op je tablet staan.
Bedankt, ik ben zo een leek haha.

Oldschool youtube converter ;)

Maar nu gaat het lukken, bedankt allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ompido
Reinier schreef op maandag 4 december 2023 @ 17:26:
Misschien kun je een Car Thing vinden? Heel kort leverbaar geweest.
Hier had ik over gelezen, maar dit lijkt mij dus interessant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:16
Goh, wel nieuwerwets... streaming en offline luisteren.
Ik zou gewoon klassiek CD kopen, rippen naar MP3 en dan op een draagbare MP3 speler zetten.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ompido
GarBaGe schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 12:37:
Goh, wel nieuwerwets... streaming en offline luisteren.
Ik zou gewoon klassiek CD kopen, rippen naar MP3 en dan op een draagbare MP3 speler zetten.
Ja doe ik al jaren met mijn nokiatje waar ook een SDkaartje inkan. Maar het is altijd zoveel werk, terwijl er zoveel muziek te beluisteren is.

[ Voor 21% gewijzigd door Ompido op 05-12-2023 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:19
Let wel op dat je tablet elke 30 dagen even aan internet moet hangen met Spotify open, anders verlies je je downloads.
Dit ivm de rechten op de muziek gekoppeld aan je maandabonnement.
https://support.spotify.com/nl/article/listen-offline/
Pagina: 1