Waar is dit voor? Inhoud wandcontactdoos onbekend.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®icha®d
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:20
Mijn vraag

Mijn neefje heeft vorige week vrijdag de sleutel van zijn eerste woning gekregen.
Het bouwjaar van de woning is 1985.

In de woonkamer zit in 1 van de binnenmuren een afdekplaatje. Daarachter zit een wandcontactdoos met de volgende inhoud:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rt3zUdZcI5KDOBhfYfUT-514G88=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cxxN7aHQpVVeGB0XBKG6BhQH.jpg?f=user_large

Wie kan ons vertellen wat dit is? Ik vermoed iets van telefonie of de thermostaat, maar ik kan het niet helemaal plaatsen.
Waar het buisje heen loopt hebben we nog niet kunnen ontdekken omdat er nog geen trekveer voor handen was.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:24

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Lijkt op ISRA-punt. Zegt alsnog niks omdat elke klungel dezelfde 4 kleurtjes kan gebruiken voor "andere doeleinden".

Grote kans dat dezelfde 4 kleuren inderdaad in de meterkast terug te vinden zijn; misschien dat dat meer inzichten oplevert :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:54
Misschien is/was het voor de kerktelefoon of draadomroep? :)

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®icha®d
Ik merk dat ik weer de helft van de context vergeet te vermelden. Mijn excuus.

In een hoek van de woonkamer zit een ISRA punt inderdaad, daarop zit ook een ADSL modem aangesloten. Het vermoeden bestaat dat deze direct uit de meterkast komt.

Zou dit een eventuele doorverbinding van een ISRA punt zijn dan? Want normaal gesproken zou ik dan denken dat je hier een 'telefoonstekker' in moet kunnen drukken.
De gaten voor de 4 pennen hiervan zie ik hier niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®icha®d
Puch-Maxi schreef op maandag 4 december 2023 @ 15:26:
Misschien is/was het voor de kerktelefoon of draadomroep? :)
Daar had ik nog niet eens aan gedacht, De vorige bewoner was wel een man op leeftijd.
Ik zal eens kijken wat ik hier verder van kan vinden.
De volgende keer in elk geval de multimeter maar mee en een bosje draad om bijvoorbeeld ook door te meten naar de thermostaat.