Bitlocker vraagt om recovery key.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johann0r
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-04 14:50
Ik heb een externe TPM icm opstart pincode op mijn SSD Windows bootdisk.

Nou heb ik de recovery key txt verwijderd onder het mom van ik vergeet die makkelijke pin toch nooit.

Maar nu ik een Samsung 980 PRO M.2 NVMe bijgeprikt heb, vraagt hij om de recovery key. Nu staat er geen bijzondere data op maar was even benieuwd of ik hem nog kan unlocken met mijn pin op een of andere manier.

Thx.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als je de hardware aanpast dan wil ie de recoverykey en is het wachtwoord niet meer genoeg. Tijdens het instellen van Bitlocker wordt dan ook duidelijk aangegeven dat je de recoverykey veilig moet opslaan. Je kan de key niet eens opslaan op de schijf waar Bitlocker op komt te staan.

Je kan proberen of het verwijderen van de SSD het weer mogelijk maakt om met de pin te starten. Zo niet, dan kom je er zonder recoverykey niet meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:29
Als je met een Microsoft account hebt aangemeld de eerste keer staat de recovery key ook in je Windows account online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

PilatuS schreef op maandag 4 december 2023 @ 14:37:

Je kan proberen of het verwijderen van de SSD het weer mogelijk maakt om met de pin te starten. Zo niet, dan kom je er zonder recoverykey niet meer in.
Dat heb ik nog nooit meegemaakt. Als Windows eenmaal om de recovery key vraagt blijft ie dat ook doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
downtime schreef op maandag 4 december 2023 @ 15:39:
[...]

Dat heb ik nog nooit meegemaakt. Als Windows eenmaal om de recovery key vraagt blijft ie dat ook doen.
Daar was ik ook al bang voor. Dacht alleen dat het misschien het proberen waard was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 18:44

r44

44

Pagina: 1