Opladen E-Golf (2020) via krachtstroom

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinus Brandsma
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 08-03-2024
Mijn vraag:
Hoi, Heb veel gezocht, maar hoe meer ik zoek hoe onduidelijker het wordt.
Ik heb een E-Golf en wil deze opladen via krachtstroom via een bedrijfshal. We hebben een 5 polige 32A aansluiting, maar ook een 5 polige 16A aansluiting (hier zit de roldeur op). Nu zag ik op het internet kabels voorbij komen, maar weet niet wat eventueel mag.

Wat ik al gevonden heb:
Deze kabel had ik bijvoorbeeld gevonden. Ik dacht zelf aansluiten, instellen en dan moet het goed gaan. Maar is dit veilig genoeg voor de auto en het pand?
https://www.voldt.nl/prod...ax-3-fase-16-ampere-11-kw

Heb ook een mobiele lader voor het gewone stopcontact, maar dan heb je maar een laadcapaciteit van 2,3 KwH.

Hoor graag wat een goed idee is.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09 13:41

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik zou zo zeggen dat dat wel moet gaan werken. Een 2e generatie e-Golf kan op 2 fasen met maximaal 16A laden, dus daar heb je zo'n 3-fasenlader voor nodig.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:13

The Third Man

The Third Jellyfish

Mee eens, dit zou gewoon moeten werken. Wat je wel kan overwegen is om de 22kW kabel te kopen zodat je er ook EV’s sneller kan opladen die dit ook ondersteunen. Je ziet dat steeds meer en het scheelt wel even flink wat tijd maar niet zo veel in de aanschafprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinus Brandsma
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 08-03-2024
Bedankt voor jullie reacties. Denk inderdaad dat het moet lukken, ga het bestellen.