Laptop reageert niet meer na glas "water"

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:56
Kreeg een appje van een vriend: water over het toetsenbord, laptop (Dell Latitude) reageert niet meer op toetsen of touchpad.

Geen probleem dacht ik, nieuw keyboard hier in de buurt op voorraad en opgehaald. Het glas water bleek overigens witte wijn te zijn..

Laptop is met aan-uit knop aan en uit te zetten, start op en komt met beeld, alleen, ook met het nieuwe toetsenbord, is het dan einde verhaal. Na x minuten gaat ie in de screensave modus en that's it.

Gevalletje dikke pech, ergens storing in moederbord waarschijnlijk? Of zie ik nog iets over het hoofd wat het proberen waard is..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:33

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Wat geeft de dell diagnose aan?
Wat doet een extern keyboard?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:58
Extern toetsenbord en muis werkt nog wel? Kan je wel testen of de rest van de laptop nog goed functioneert.

Wijn is ook wel wat zuurder dan water. Ik zou op onderzoek uit gaan bij de interne connectors van het toetsenbord.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
DukeBox schreef op maandag 4 december 2023 @ 13:19:
Wat geeft de dell diagnose aan?
Wat doet een extern keyboard?
Met extern keyboard wél actie. Diagnostics blijft piepen en geeft keyboard error aan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UTNZb5KbhrKWJUHM3RIpP1UJsyI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lWM9JO7Em8KWiYrb5VR55ktx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
Met externe muis (keyb/mouse allebei via USB) doet ie het prima. Nogmaals opengemaakt, nogmaals kabels nieuwe keyboard gecontroleerd/opnieuw, maar diagnostics geeft precies hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:58
Met het oude keyboard aangesloten ook deze fout? Zijn het beide exact dezelfde onderdeel nummers?

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
Jumpman schreef op maandag 4 december 2023 @ 14:09:
Met het oude keyboard aangesloten ook deze fout? Zijn het beide exact dezelfde onderdeel nummers?
Met oude keyboard helaas niet getest. Vwb nummers: heb voor dit type dell het door Dell aangegeven keyboard bij leverancier hier besteld; is 100% identiek met uitzondering van een ander kleurtje om de mousepointer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07:39
GurbY{nl} schreef op maandag 4 december 2023 @ 14:14:
[...]

is 100% identiek met uitzondering van een ander kleurtje om de mousepointer.
Dus niet 100% identiek. :P
Zover ik weet leveren ze maar 1 keyboardtype per model, met uiteraard andere toetsvolgordes (QWERTY, QWERTZ etc.). Maar ook echt andere kleuren? Hoe zeker weet je dat je dezelfde hebt? Kun je de oude nog even een keer testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:42
GurbY{nl} schreef op maandag 4 december 2023 @ 14:05:
Met externe muis (keyb/mouse allebei via USB) doet ie het prima. Nogmaals opengemaakt, nogmaals kabels nieuwe keyboard gecontroleerd/opnieuw, maar diagnostics geeft precies hetzelfde.
Dikke kans natuurlijk dat er wijn is doorgelekt is op het moederbord.
Heb je de laptop ook verder uit elkaar gehaald en het moederbord geïnspecteerd/gereinigd?

Eventueel kan je nog totale bios/resetten (batterij en/of cmos batterij eruit)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
dehardstyler schreef op maandag 4 december 2023 @ 14:20:
[...]

Dus niet 100% identiek. :P
Zover ik weet leveren ze maar 1 keyboardtype per model, met uiteraard andere toetsvolgordes (QWERTY, QWERTZ etc.). Maar ook echt andere kleuren? Hoe zeker weet je dat je dezelfde hebt? Kun je de oude nog even een keer testen?
Zien er echt totaal hetzelfde uit. Ik kan het nieuwe er weer uithalen om te kijken naar evt labels..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VQ8hose2EQZPV_MU5oFaqAifYiU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VKzAuKuQSlnNqywSVFJfGuO2.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 56% gewijzigd door GurbY{nl} op 04-12-2023 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
The_Doman schreef op maandag 4 december 2023 @ 14:26:
[...]

Dikke kans natuurlijk dat er wijn is doorgelekt is op het moederbord.
Heb je de laptop ook verder uit elkaar gehaald en het moederbord geïnspecteerd/gereinigd?

Eventueel kan je nog totale bios/resetten (batterij en/of cmos batterij eruit)?
Nee heb em behalve keyboard/achterkant/batterij verder niet uit elkaar gehaald...
Ik vermoed ook dat de boel op het moederbord is verpest.

[ Voor 6% gewijzigd door GurbY{nl} op 04-12-2023 14:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07:39
GurbY{nl} schreef op maandag 4 december 2023 @ 14:29:
[...]

Zien er echt totaal hetzelfde uit. Ik kan het nieuwe er weer uithalen om te kijken naar evt labels..

[Afbeelding]
Mijn OCD triggered anders aardig: lettertype op de keyboards is anders. Uitlijning van Caps Lock bijvoorbeeld komt helemaal niet overeen. Shift hetzelfde, Num lock hetzelfde, muisdingetje in het midden heeft niet alleen een andere kleur, maar is ook echt anders. Lijkt echt of je een nieuwer model hebt van het toetsenbord of zoiets. Nou is het natuurlijk alleen de vraag: waarom zou dat niet werken? Want de knopjes zijn wel allemaal hetzelfde verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
dehardstyler schreef op maandag 4 december 2023 @ 14:40:
[...]

Mijn OCD triggered anders aardig: lettertype op de keyboards is anders. Uitlijning van Caps Lock bijvoorbeeld komt helemaal niet overeen. Shift hetzelfde, Num lock hetzelfde, muisdingetje in het midden heeft niet alleen een andere kleur, maar is ook echt anders. Lijkt echt of je een nieuwer model hebt van het toetsenbord of zoiets. Nou is het natuurlijk alleen de vraag: waarom zou dat niet werken? Want de knopjes zijn wel allemaal hetzelfde verder.
Ja precies. Naja, hij geeft aan dat ie met een extern kb/muis prima uit de voeten kan (ding staat toch "vast" op bureau) dus ik vind het ergens ook wel prima zo. Beetje zonde van het nieuwe kb en de vraag is, wat is er nog meer naar de klote en wanneer gaat ie dat merken...
Pagina: 1