(Betaalde) hosting met JSP - iemand advies?

Pagina: 1
Acties:

• Brainstorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 06:13
Momenteel heb ik thuis een eigen server draaien met daarop Apache, Tomcat en MySQL. Verder draaien er ook nog wat andere services, mail en FTP bijvoorbeeld, maar dit is verder niet van belang. Op deze server host ik een eigen website, deze is voor prive-gebruik en is voornamelijk bedoeld om te oefenen met JSP. Zowel thuis, op school als op mijn werk ben ik bezig met de site en ik upload dan ook regelmatig nieuwe files.

Tot nu toe ging het zo behoorlijk goed, maar het geval wil dat mijn @home verbinding de afgelopen tijd er behoorlijk vaak uitligt, vaak moet het kabelmodem dan gereset worden (vraag niet waarom.. :r @Home). Dat wil zeggen dat ik regelmatig geen toegang meer heb (ben pas 's avonds laat thuis) tot mijn server. Ook vind mijn moeder het niet fijn dat er constant een computer aanstaat (thuiswonen valt niet altijd mee ;)). Daarom wil ik mijn pagina's ergens anders onderbrengen en ben ik momenteel op zoek naar een (professionele) hoster, zodat ik overal waar ik maar wil wil verder kan kloten met JSP :)

Wat is voor mij nu het meest geschikt? De host die ik zoek moet redelijk snel zijn en het liefst onbetaald. Nu blijken er in Nederland geen tot weinig hosters te zijn die dit aanbieden en hosters in het buitenland zijn vaak traag (mycgiservers.com bijvoorbeeld). Daarom zit ik eigenlijk ook al aan betaalde hosting te denken, het liefst in Nederland en uiteraard niet voor een al te groot bedrag (student :P). Ik hoef geen hele grote hoeveelheden dataverkeer of veel webspace, het gaat om een (snelle) host met MySQL + JSP ondersteuning. Ook de manier van uploaden van de files is belangrijk, aangezien FTP niet altijd beschikbaar is.

Mijn vraag is nu: wat is voor mij de beste (on)betaalde host? Welke voordelen bied de 1 ten opzichte van de ander en wat zijn jullie ervaringen? Waar moet ik voornamelijk op letten bij het kiezen van een host? Wat raad jij mij aan?

Alvast bedankt voor de reacties :)

Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Dit is beter op zijn plek in HWS (moved vanuit P&W)

Er zijn iig erg weinig jsp ondersteunende hosts.

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

kwam deze tegen in de Search.
Ben ook op zoek naar een Jsp-host. Zelfde verhaal als NoLife

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:29
De grote jongens (hosters) hebben meestal wel een paar bakken apart staan met wat aparte zooi erop, maar meestal vermelden ze dat niet op hun website. Ik zou gewoon eens informeren via e-mail.

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Ik betaal fors voor een virtual server bij WideXS. Pas heb ik geinformeerd naar de mogelijkheden van de toepassing van Servlets en heb na enkele weken nog steeds geen reactie :( . Na andere slechte ervaringen ben ik daar in ieder geval weg als m'n jaar om is...

http://www.mycgiserver.com biedt vrij goede servlet hosting met zeer veel aanwezige libs. Ut is een optie...

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Verwijderd

Hmm om te oefenen wordt moeilijk denk ik....anders zou ik eens kijken bij:

www.leaseweb.nl
www.vuurwerk.nl
www.xs4all.nl

hebben het allemaal d8 ik

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:29
Op vrijdag 21 september 2001 23:33 schreef wasigh het volgende:
kwam deze tegen in de Search.
Ben ook op zoek naar een Jsp-host. Zelfde verhaal als NoLife