Headset bluetooth - advies gevraagd.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunter98X
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08:11
Betreft: headset.

Wat is je budget?
0-150 euro's

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Steelseries.

Ik ben opzoek naar een nieuwe headset, heb nu een Logitech G633, de oordelen zijn helemaal versleten en wil graag een steelseries headset, ik heb er ook een muis van en die bevalt perfect.

Ik zou dan voor een Nova 7 gaan, dus advies voor welke ik moet nemen is niet nodig maar ik zit nog met het volgende: Mijn moederbord ondersteunt standaard geen bluetooth. Ik heb toen voor de snel een bluetooth adapter gekocht, zodat ik ook mijn samsung oortjes kan gebruiken als ik even op de computer iets wil beluisteren.

Dat werkt aardig, maar ik merk zeker 200-500ms delay in het geluid, als in, het beeld is er al, maar het geluid loopt gewoon altijd iets achter. Dat is niet erg, maar stel ik koop een headset op bluetooth ga ik dat dan ook hebben? Want in dat geval koop ik liever bedraad.

[ Voor 6% gewijzigd door Hunter98X op 04-12-2023 12:03 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Over het algemeen is Bluetooth gewoon niet geschikt voor gaming headsets: Belabberde latency (tenzij alles gebruik maakt van low latency opties, maar ga er maar vanuit dat dat niet het geval is) en geluidskwaliteit is om te huilen zodra je microfoon inschakelt.

Dat gezegd hebbende, dat is waarom een Nova 7 een USB adapter heeft, die gebruiken een eigen protocol, met verwaarloosbare latency. De Bluetooth die erop zit is alleen zodat als je wil je ook met je telefoon kan verbinden, maar het is niet je primaire optie als jij ermee gaat gamen.