Hoe kan ik de prijs zien incl. verzendkosten?

Pagina: 1
Acties:
  • 466 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander Bouwhuis
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-05 07:49
Mijn vraag
Ik heb een lijst in de Pricewatch met artikelen. Ik zie prijzen staan. Ik denk, leuk, die koop ik. Ik klik op een artikel met een prijs van €17,06. Een nieuw scherm opent met alle verkopers en prijzen inclusief verzendkosten. Wat schetst mijn verbazing? De prijs is ineens €22,05! Dat is 30% duurder. Dat voelt als clickbait/bedrog.

Ik neem aan dat ik per ongeluk iets fout heb ingesteld. Waar kan ik de instelling wijzigen dat ik wèl altijd de volledige prijzen zie?

Bij voorbaat dank.

Relevante software en hardware die ik gebruik
NVT

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Kijken in de settings

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:24
Veel webshops rekenen geen verzendkosten vanaf een bepaald bedrag. De Pricewatch moet daar niet 'tussen gaan zitten' omdat er anders pricealerts afgaan die niet kloppen.
In de PW staan alleen producten met bijbehorende prijs, andere voorwaarden die webshops hanteren (verzendkosten, max aantal per bestelling, op=op etc) moeten mensen zelf op letten.

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

De prijzen inclusief verzendkosten tonen is een ingewikkelde situatie.

Voor sommige scenario's wil je dat wellicht niet, bijvoorbeeld omdat je van plan bent meerdere producten te kopen of omdat je je vooral aan het oriënteren bent op producten. En op andere momenten wil je het juist wel.

Los daarvan is het ook technisch een aardig complex geheel. We hebben lang niet van elke winkel de precieze verzendkosten voor een specifiek product, in dat geval vallen we terug op ingestelde rekenregels. En die rekenregels gebruiken we ook als je niet met reguliere pakketpost wilt laten bezorgen of niet met iDeal wilt betalen (en als we het compleet willen doen zullen we ook die instellingen moeten toevoegen aan de lijst met al erg veel opties).

Om de productlijsten daarmee uit te breiden zouden we dus in theorie voor alle producten, inclusief de soms wel duizenden die je niet ziet, de prijs moeten doorrekenen zodat bijvoorbeeld sorteren op laagste prijs of het prijsfilter links van de lijst (we gebruiken de prijzen van alle producten om te bepalen welke stapjes er in dat filter staan) ook correct blijven werken.
Al met al is dat daardoor iets dat een significante invloed op de laadtijd van zo'n pagina kan hebben.

Op de productpagina zelf, waar in het 'ergste geval' hooguit een stuk of 50 prijzen doorgerekend moeten worden is dat laatste aspect een stuk minder relevant. En bovendien hebben we daar ook meer ruimte om informatie over de prijzen te tonen, waardoor we zowel de kale prijs als die met verzendkosten kunnen tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander Bouwhuis
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-05 07:49
Ok, maar dat is wel erg onhandig. 30% prijsverschil maakt PriceWatch dus een stuk minder bruikbaar. In mijn geval was de aanbieder ook helemaal niet de goedkoopste toen ik op het product klikte.

Is het niet mogelijk om het als setting te hebben? Ik wacht veel liever een paar seconden dan dat ik één voor één op de producten moet klikken. Daar ben ik minuten aan kwijt. Dan ga ik liever naar een andere prijsvergelijker.
Tevens, de prijs incl verzendkosten hoeven jullie toch maar eenmaal te berekenen en kunnen jullie daarna dan in de database zetten? Dat maakt de product pagina nog sneller ook. Nu moeten jullie het voor elke klik voor elke klant elke keer opnieuw berekenen voor 20 of zo webshops.

Bij voorbaat dank.

Dit topic is gesloten.