Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MineTurtle
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-09 16:16
Hey allen, ik heb sindskort wat problemen met mijn CAT S61 smartphone.

Op internet kan ik geen enkele telefoonboer vinden die dit model toestel onder handen neemt.
Zelf heb ik al wel een keer de accu vervangen omdat deze binnen een half uur leeg was en zo bol stond als een cavia.

Binnenkort koop ik een nieuw toestel (Samsung Galaxy Xcover 6 PRO) dus wanneer deze binnen is zou ik de S61 uit elkaar kunnen halen om een reparatiepoging te doen.

Het nieuwe toestel is inmiddels binnen dus aan de oude kan ik gaan prutsen. Alleen weet ik niet waar ik op moet letten, en of het nog de moeite waard is. Amigas, Desktops en Notebooks repareer ik dagelijks, maar smartphones, nog nooit gedaan.

Ten eerste werkt mijn front-camera niet meer. In foto applicaties kan ik gewoon niet switchen naar de front camera. Iemand een idee hoe ik kan kijken of de camera uberhaubt nog "gedetecteerd" wordt door Android? Bij een PC heb je apparaatbeheer, maar hoe je zoiets op een smartphone tevoorschijn haalt, geen idee..

2e probleem, mijn FLIR camera doet regelmatig vervelend. Vervelend als in een grote "cluster" met allemaal vlekken, waardoor de FLIR niet werkt. Erg vervelend, want ik gebruik mijn FLIR camera zowat dagelijks voor mijn werk. Zie ook deze screenshot. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iAK84wVmRWh0inzHI6NIFd1Y5wc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/D6Kd8rZzuhoALZhJt06yp7sY.png?f=fotoalbum_large

3e probleem. Regelmatig wanneer ik foto's maak komt er een soort "distortion" overheen. Niet zichtbaar op het display wanneer ik de foto maak, maar wel als deze is opgeslagen. Betekent dit dat de camera aan de achterzijde ook defect aan het gaan is? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_GKcTQGjjVE21pfDYt7SuvPPzfI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xqp8Z5565u8bJFZgt3QMLTgU.jpg?f=fotoalbum_large

Alvast bedankt voor het meedenken! _/-\o_

[ Voor 39% gewijzigd door MineTurtle op 12-12-2023 11:43 ]

Professioneel veters-strikker / Hardware Prutser / Klusserdeklus zowel thuis als bij een lokale computerboer.- Owner Minecraft-community www.dutchkingcraft.nl - Handig met hardware, onhandig met mensen.