Toon posts:

Voltage DDR-Ram verhogen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo peoples,

ik heb sinds een paar weken een Abit KG7-raid met een tb 1400 en 2x 256mb ddr ram. nou zat ik pas in men bios te neuzen en toen kwam een optie tegen waar je het voltage van je ram kunt aanpassen. weet iemand of dit, net als bij je proc, de stabiliteit verhoogt bij het overklokken of kan ik beter van deze functie afblijven omdat ik anders men dimmetjes naar de dimmhemel help?

thanx

H A W K

Verwijderd

ik heb mijn DDR ram op het hoogste staan wat mijn mobo aankan (a7m266) weet nie precies hoeveel het is, de ram latjes hebben wel koeling van thermaltake ...
het help wel om net nog een stapje verder te OC'en bij mij

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

normaal is 3.3v en oc-ed zeg maar is dat 3.45v

iStockphoto

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 06 september 2001 19:56 schreef cheshire87 het volgende:
ik weet niet wat voor geheugen jij hebt maar dat van mij (PC 2100 DDR) draait gewoon op 2.65 volt

Verwijderd

Topicstarter
zijn er nog mensen die iets zinnigs te zeggen hebben? heeft het zin om dat voltage te verhogen of moet ik het juist niet doen

• AVL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09-2022

AVL

OHMSS

Het officiële voltage voor DDR SDRAM is 2.5V. Aangezien je KG7 al 2.65V voert aan je DIMM'etjes, lijkt het me niet helemaal aan te raden om het voltage verder te verhogen; het is bekend dat bij de Asus A7M266 (die vaak standaard op 2.8V geleverd wordt) de performance en stabiliteit bij bepaalde DIMM's sterk werd verbeterd als je het voltage verlaagt naar 2.5V. Zie voor meer info http://www.lostcircuits.com/motherboard/asus_a7m266/4.shtml.
The drawback is that any excessive voltage can cause thermal runaway or local heat buildup in the memory chips causing their performance to deteriorate quite dramatically.
Maar dit schijnt weer verschillend te zijn per merk. Zo hebben de geheugenrepen van Crucial vaak genoeg aan een voltage van 2.5V, maar heb ik al van verschillende mensen gehoord dat een Corsair stickie wel blij is met wat extra spanning.

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy."

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:54
Op donderdag 06 september 2001 23:35 schreef AVL het volgende:
Het officiële voltage voor DDR SDRAM is 2.5V. Aangezien je KG7 al 2.65V voert aan je DIMM'etjes, lijkt het me niet helemaal aan te raden om het voltage verder te verhogen; het is bekend dat bij de Asus A7M266 (die vaak standaard op 2.8V geleverd wordt) de performance en stabiliteit bij bepaalde DIMM's sterk werd verbeterd als je het voltage verlaagt naar 2.5V. Zie voor meer info http://www.lostcircuits.com/motherboard/asus_a7m266/4.shtml.
[..]

Maar dit schijnt weer verschillend te zijn per merk. Zo hebben de geheugenrepen van Crucial vaak genoeg aan een voltage van 2.5V, maar heb ik al van verschillende mensen gehoord dat een Corsair stickie wel blij is met wat extra spanning.
Standaard loopt de A7M op 2,7Volt. En dat is de laagste setting die je hebt, dus dat verhaal klopt van geen kant, Je zou hem nog op 2,9 en 2,8 kunnen zetten.

| I've got permission to color outside the lines |

• AVL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09-2022

AVL

OHMSS

Op donderdag 06 september 2001 23:42 schreef Genotix het volgende:

[..]

Standaard loopt de A7M op 2,7Volt. En dat is de laagste setting die je hebt, dus dat verhaal klopt van geen kant, Je zou hem nog op 2,9 en 2,8 kunnen zetten.
De A7M is op 2,5V te zetten door de VIO1-jumper compleet te verwijderen. Dat is een ongedocumenteerde feature.

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy."

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:54
Op donderdag 06 september 2001 23:53 schreef AVL het volgende:

[..]

De A7M is op 2,5V te zetten door de VIO1-jumper compleet te verwijderen. Dat is een ongedocumenteerde feature.
Owkey ik zal het is proberen met me crucial reepjes.

| I've got permission to color outside the lines |

• Sinlath
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 18:40
Op donderdag 06 september 2001 19:56 schreef cheshire87 het volgende:
das SD-ram volgens mij.

Sinlath | Opinions may contain latency

Verwijderd

Topicstarter
DUS?

Verhogen, Verlagen of Vergeten?

Verwijderd

Op vrijdag 07 september 2001 15:42 schreef Hawk666 het volgende:
DUS?

Verhogen, Verlagen of Vergeten?
als je veel op FSB zoekt te clocken en je PC loopt vast -> verhogen.
Anders -> afblijven
Pagina: 1