Kan ik mijn coax gebruiken voor internet apart van de modem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froberius
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 30-01-2024
Ik huur een kot in Gent waar iedereen betaald om van het voorziene wifi netwerk gebruik te kunnen maken. Er is dus al een modem en misschien een aparte router, maar dat ben ik niet zeker.

Dit netwerk is oke, maar niet altijd even snel of stabiel. Ik heb echter volgende coax-aansluitingen gevonden (zie foto’s) en vroeg mij af of ik deze kon gebruiken om via een aparte adapter, modem, router, … mijn laptop (en ps5, laptop van mijn vriendin, …) via kabel met het internet te verbinden.

Indien mogelijk, hoe gaat dit in zijn werk? Kan ik een aparte adapter kopen om van coax naar een lan/utp kabel te gaan? Of moet ik een aparte modem laten installeren die op hetzelfde internetabonnement werkt? Of moet ik zelf een internetabonnement afsluiten met bijhorende modem?

Alvast bedankt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LJ_Vld1c1fv47f1Gqrhr8_0t7Co=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NBlGqh6nrmVUdhf7RteCsIrU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5hoKbNmsZ6zrEGa_J-DgEhzJD5M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AQyZdYlUjmAP0G5TqxMfpv9m.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uPHkc3pjB8nqqKJOSlbmPG3g6Tk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mnhJ7UeYDML6ECJ4kwOnLjqN.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Denk dat die 2 kabels op de aansluitdoos zijn aangesloten en verder niet.. maar goed om dat zeker te weten zal de aansluitdoos even open moeten worden gemaakt...

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je moet er achter zien te komen wat er tussen jouw aansluiting en de straat zit. Wanneer het een gesplitst COAX signaal is en iemand daar al een abonnement met internet op heeft heb je pech, dan kun je die niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froberius
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 30-01-2024
En wat zien jullie dan als de beste oplossing om toch een snelle (liefst bedrade) verbinding in mijn appartement te krijgen? Want momenteel geraak ik niet boven de 25 mb/s downloadsnelheid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Froberius schreef op zondag 3 december 2023 @ 20:40:
een kot in Gent waar iedereen betaald om van het voorziene wifi netwerk gebruik te kunnen maken.
  1. Hoeveel is "iedereen"?
  2. Hoeveel apparaten (vrienden, etc.) zitten er tegelijk op de wifi?
  3. Wat is de totale snelheid van de verbinding?

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:46

Compizfox

Bait for wenchmarks

Froberius schreef op zondag 10 december 2023 @ 17:52:
En wat zien jullie dan als de beste oplossing om toch een snelle (liefst bedrade) verbinding in mijn appartement te krijgen? Want momenteel geraak ik niet boven de 25 mb/s downloadsnelheid
Dat hangt helemaal af van je situatie.

- Is alleen je WiFi-verbinding slecht (en zou het dus sneller zijn als je via Ethernet met de gemeenschappelijke router verbonden bent), of is het de gemeenschappelijke internetverbinding die zo traag is?
- Heb je mogelijkheid tot een eigen internetverbinding? Ik weet niet hoe het in België werkt, maar in Nederland zou dat moeten kunnen als het een zelfstandige woning (dus met eigen adres/voordeur) is.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:46
Als je die coax wil gebruiken zul je eens bij Telenet of Orange moeten horen of het mogelijk is om daar een eigen abonnement op af te sluiten. Naast die coax zit een oude telefoonaansluiting, grote kans dat je die wel kunt gebruiken voor een internet abonnement bij Proximus/Scarlet/Mobile Vikings/EDPnet etc als het koper netwerk nog actief is.
Pagina: 1