Hallo.
Mijn woning is voorzien van stadswarmte van Vattenfall.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HykPWohaIDEo9Lk42MXPoi5N.jpg?f=user_large)
Volgens dit plaatje is het:
Kachels aan, 10 min later kachels uit, kraan 5 dicht draaien. Ontluchtingsnippel op radiator los draaien tot er water uit komt en weer dicht draaien.
De twee kachels in de woonkamer werken dmv de thermostaatknop.
De overige 3 kachels werken met een thermostaatkraan op de radiator.
Het probleem is dat de kachel in de primaire slaapkamer niet goed warm wordt terwijl de overige loeiheet worden en goed presteren.
Ik kan de radiator bovenop gewon vast blijven houden.
Wanneer ik het stappenplan volg, kraan 5 dicht draai en de onderste ontluchtingsnippel los draai dan komt daar direct water uit en deze houdt na enkele seconden ook meteen op met stromen en dan komt er niks uit.
Hetzelfde geldt voor de bovenste ontluchtingsnippel.
er zit namelijk een nippel onderop en bovenop de radiator.
Het water onderin is gewoon lauw en het water bovenin wel relatief warm.
:strip_exif()/f/image/eFLxNAXIKDGBotbuJxPzu2kr.jpg?f=fotoalbum_large)
De radiator wordt dan ook alleen bovenop warm.
Hoe vaak ik het stappenplan ook herhaal, dit is hetzelfde resultaat.
Nu heb ik eens kraan 5 open laten staan en toen de nippel los gedraaid, dan komt er wel langer water uit de radiator maar na 10 seconden heb ik hem alsnog dicht gedraaid. Ik weet immers niet hoe dit systeem werkt.
En of het vanzelf weer bijgevuld wordt, het lijkt mij van wel maar ik dacht laat ik eerst eens informatie inwinnen voordat ik een monteur moet in gaan schakelen tegen de bijbehorende kosten.
Wat is het juiste om in dit geval te doen?
Als voorbeeld, op het plaatje zijn rood de kachels in de woonkamer en blauw de kachels in de slaapkamers en badkamer.
:strip_exif()/f/image/szOJiTPsTNQ9dPtyezQFxjRP.jpg?f=fotoalbum_large)
De woningen en het systeem zijn 8 jaar oud.
Mijn woning is voorzien van stadswarmte van Vattenfall.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HykPWohaIDEo9Lk42MXPoi5N.jpg?f=user_large)
Volgens dit plaatje is het:
Kachels aan, 10 min later kachels uit, kraan 5 dicht draaien. Ontluchtingsnippel op radiator los draaien tot er water uit komt en weer dicht draaien.
De twee kachels in de woonkamer werken dmv de thermostaatknop.
De overige 3 kachels werken met een thermostaatkraan op de radiator.
Het probleem is dat de kachel in de primaire slaapkamer niet goed warm wordt terwijl de overige loeiheet worden en goed presteren.
Ik kan de radiator bovenop gewon vast blijven houden.
Wanneer ik het stappenplan volg, kraan 5 dicht draai en de onderste ontluchtingsnippel los draai dan komt daar direct water uit en deze houdt na enkele seconden ook meteen op met stromen en dan komt er niks uit.
Hetzelfde geldt voor de bovenste ontluchtingsnippel.
er zit namelijk een nippel onderop en bovenop de radiator.
Het water onderin is gewoon lauw en het water bovenin wel relatief warm.
:strip_exif()/f/image/eFLxNAXIKDGBotbuJxPzu2kr.jpg?f=fotoalbum_large)
De radiator wordt dan ook alleen bovenop warm.
Hoe vaak ik het stappenplan ook herhaal, dit is hetzelfde resultaat.
Nu heb ik eens kraan 5 open laten staan en toen de nippel los gedraaid, dan komt er wel langer water uit de radiator maar na 10 seconden heb ik hem alsnog dicht gedraaid. Ik weet immers niet hoe dit systeem werkt.
En of het vanzelf weer bijgevuld wordt, het lijkt mij van wel maar ik dacht laat ik eerst eens informatie inwinnen voordat ik een monteur moet in gaan schakelen tegen de bijbehorende kosten.
Wat is het juiste om in dit geval te doen?
Als voorbeeld, op het plaatje zijn rood de kachels in de woonkamer en blauw de kachels in de slaapkamers en badkamer.
:strip_exif()/f/image/szOJiTPsTNQ9dPtyezQFxjRP.jpg?f=fotoalbum_large)
De woningen en het systeem zijn 8 jaar oud.
[ Voor 12% gewijzigd door Jamievanm op 03-12-2023 20:16 ]