Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:51
Mijn situatie:

1974 rijtjeswoning te Westfriesland.
2 relatief kleine vlakken te isoleren spouw, bij elkaar 22m² ingemeten door isolatie bedrijf. Dat lijkt realistisch.
4 te isoleren dakdelen: schuin dakdeel, plat dakdeel, plat dak balkon boven slaapkamer, plat dak uitbouw (herisolatie, zit te weinig eps plaat in). Alles bij elkaar ingemeten op 58m². Dit is wellicht zelfs aan de lage kant, maar daar gaan we niet over ruziën.
Spouw
Uit te voeren werk: Ursa Wol inblazen in de spouw en plaatsen 2 ventiatieroosters.
Kosten: €713,52 incl BTW, excl subsidie.

Dit is de helft van een concurrent die een bouwkundig foutieve offerte afgegeven had voor dak & spouw vorig jaar. Dus dit deel lijkt me okay wat beteft kosten?
Dakdelen
Hier splits ik het werk in 3 delen: Saneren, isoleren, afwerken.
Saneren
Saneren en afvoeren van de bestaande zonderbekleding: 1089 incl BTW.
Isoleren
Ze beginnen met het opnieuw uitlijnen van dakbalken. Aanbrengen klimaatfolie, inblazen easycell cellulose: €4518,22 incl BTW, excl subsidie.

Dit is iets hoger dan de foute offerte vorig jaar (gespoten pur zonder klimaatfolie), maar er wordt duidelijk meer werk voor verricht.
Afwerken
Aftimmeren door een derde door deze aannemer aangewezen partij: €1936 incl. BTW

Zonder eventueel stuc werk, maar dat red ik zelf wel.

Alles bij elkaar toch een behoolijke hoeveelheid werk. Kosten lijken niet onredelijk, maar er is heel weinig referentie te vinden op de forums hier... Dus vandaar dat ik het toch even voor leg aan de hive-mind :-)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-05 13:45
Ronald schreef op zondag 3 december 2023 @ 17:52:
Mijn situatie:

1974 rijtjeswoning te Westfriesland.
2 relatief kleine vlakken te isoleren spouw, bij elkaar 22m² ingemeten door isolatie bedrijf. Dat lijkt realistisch.
4 te isoleren dakdelen: schuin dakdeel, plat dakdeel, plat dak balkon boven slaapkamer, plat dak uitbouw (herisolatie, zit te weinig eps plaat in). Alles bij elkaar ingemeten op 58m². Dit is wellicht zelfs aan de lage kant, maar daar gaan we niet over ruziën.
Spouw
Uit te voeren werk: Ursa Wol inblazen in de spouw en plaatsen 2 ventiatieroosters.
Kosten: €713,52 incl BTW, excl subsidie.

Dit is de helft van een concurrent die een bouwkundig foutieve offerte afgegeven had voor dak & spouw vorig jaar. Dus dit deel lijkt me okay wat beteft kosten?
Dakdelen
Hier splits ik het werk in 3 delen: Saneren, isoleren, afwerken.
Saneren
Saneren en afvoeren van de bestaande zonderbekleding: 1089 incl BTW.
Isoleren
Ze beginnen met het opnieuw uitlijnen van dakbalken. Aanbrengen klimaatfolie, inblazen easycell cellulose: €4518,22 incl BTW, excl subsidie.

Dit is iets hoger dan de foute offerte vorig jaar (gespoten pur zonder klimaatfolie), maar er wordt duidelijk meer werk voor verricht.
Afwerken
Aftimmeren door een derde door deze aannemer aangewezen partij: €1936 incl. BTW

Zonder eventueel stuc werk, maar dat red ik zelf wel.

Alles bij elkaar toch een behoolijke hoeveelheid werk. Kosten lijken niet onredelijk, maar er is heel weinig referentie te vinden op de forums hier... Dus vandaar dat ik het toch even voor leg aan de hive-mind :-)
Wat betreft de spouwmuur; ik heb zelf een offerte ontvangen voor 35 euro per m2. Gezien je oppervlakte 22m2 kom ik uit op 770 euro. Uiteraard wordt bij ons gebruik gemaakt van ander merk materiaal. Maar je zit niet verkeerd.

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:51
@Monkeydancer ik vermoed dat daadwerkelijke materiaal weinig verschil maakt in kosten… totaal is wat telt. In elk geval 1 referentie dat dat deel redelijk lijkt.

Hopelijk heeft iemand nog referentie voor de rest van het werk ;-)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.