Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:58

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Gisteren is de telefoon van mijn vriendin kapot gevallen (scherm stuk, en hij lijkt niet meer aan of uit te gaan).

Wel zie ik, als ik hem aansluit op mijn computer een device herkend worden met de naam "SAMSUNG_Android", tevens verschijnt er een "MTB USB-apparaat" in de device manager.

Dat is interessant, want mijn eigen A70 (niet meer in gebruik, gereset, en staat uit) doet dat niet als ik hem aansluit.

Zijn dit voldoende aangrijpingspunten om nog iets te kunnen doen als foto's eraf halen?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Beste antwoord (via SeatRider op 04-12-2023 09:37)

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:53
Nieuw scherm (lcd) vind je al vanaf €30, maar dan moet je het zelf monteren, hoeft niet netjes als het alleen is om de gegevens eraf te halen. Nieuw oled-scherm is een stuk duurder, en lijkt het me ook niet waard.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 12:15
Je zou met ADB eens kunnen kijken of je er via de commandolijn bij kunt. Maar kans is groot dat de boel encrypted is, dus je er alsnog niets mee kan.

Alternatief, je eigen toestel als donor voor onderdelen gebruiken en langs die weg haar telefoon repareren.

En voor de toekomst, backup naar een cloud oplossing aanzetten, dan voorkom je dit probleem, net als telefoon kwijt is kapot een veelvoorkomend probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Ja, de boel is encrypted. Maar kunnen we dat niet met de pincode unlocken (zo werkt Samsung Backup iig wel). Maar goed, dat stond dus allemaal uit :-|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Update: volgens mij is de telefoon nog niet "uit". Vanmorgen ging sowieso het alarm nog af (niet de gekozen melodie, wel de voorgeprogrammeerde tijd). Plus het apparaat is verbonden met mijn WiFi (ik zie een devicenaam en een IP adres in mijn router).

ADB geprobeerd, maar gaat alleen lukken als het device in debugmode staat (wat niet zo is) of als het lukt om eerst een alternatieve rom te flashen volgens mij?

Ik denk dat ik maar even naar een telefoonwinkeltje ga :)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
Nieuw scherm (lcd) vind je al vanaf €30, maar dan moet je het zelf monteren, hoeft niet netjes als het alleen is om de gegevens eraf te halen. Nieuw oled-scherm is een stuk duurder, en lijkt het me ook niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
hcQd schreef op maandag 4 december 2023 @ 08:51:
Nee zeker niet. Ik vind het zelfs al zonde om mijn eigen A70 als donor te gebruiken, had hem namelijk al beloofd aan mijn ma.

Maar stomme vraag, kun je dan zomaar een ander display aansluiten, ik dacht dat je tenminste hetzelfde type moest hebben als er oorspronkelijk in zat?

Dat maakt het namelijk nog makkelijker voor de gemiddelde telefoonwinkel om een hack-oplossing te realiseren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Net even met de baas overlegd, een oplossing waarbij de telefoon weer (even) te bedienen is heeft de voorkeur, omdat er ook nog andere gegevens in apps verstopt zitten die ze dan eraf kan halen.

We gaan dus op zoek naar een telefoonwinkel die een el cheapo LCD scherm erin kan zetten.

Weet iemand of je dan ook je pincode moet afgeven? Want daar is ze (begrijpelijk) huiverig voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Ik kreeg net een nuttige DM van @Dj.ReMiX.06. Ik kan een extern toetsenbord aansluiten, en misschien ook nog de screenreader activeren of het scherm casten naar de TV? Dat moet genoeg zijn om bij de gegevens te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Het zou gaaf zijn als we TalkBack kunnen aanzetten via toetscombinaties op een extern keyboard.

(het scheelt dat ik een A70 ernaast heb liggen met dezelfde FW versie, daarmee kan ik met het scherm erbij oefenen).

Alleen degene die werkt is 100% stock, en die van mijn vriendin staat 4 jaar apps op, dus door het startscherm navigeren gaat 'm niet worden, maar als ik in het settings menu kan komen ben ik al een heel eind.

En dan bijvoorbeeld de standaard verbindingswijze van USB op datatransfer zetten (of dus casten naar een televisie, maar als die nog niet eerder zijn aangemeld wordt dat ook lastig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
Je kunt talkback aanzetten via de assistent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
En die stond natuurlijk uit. En Bixby ook :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Maar, als ik een stock A70 aan de computer hang, verschijnt er een pop-up waarmee je bestandstransfer aan kunt klikken. Tab - Enter is dan genoeg.

Alleen, moet ik dan een USB-C hub hebben, zodat ik tegelijk de computer en een toetsenbord kan aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 12:15
SeatRider schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 13:56:
Maar, als ik een stock A70 aan de computer hang, verschijnt er een pop-up waarmee je bestandstransfer aan kunt klikken. Tab - Enter is dan genoeg.

Alleen, moet ik dan een USB-C hub hebben, zodat ik tegelijk de computer en een toetsenbord kan aansluiten?
Je kunt proberen een Usb-c dockingstation van je werk lenen? Als je moet aanschaffen kun je het scherm ook wel repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Ja true, hoewel een USB-C dock 2 tientjes kost (en dit eerlijk gezegd ook voelt als een leuk puzzelprojectje ;-)

Pagina: 1