Wat als DPG de stekker uit T.net zou trekken?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.810 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Topicstarter
Excuses voor de nare topic titel :)

Maar nav een post en het ophouden van hardware.info vroeg ik me iets af.
T.net is onderdeel DPG. Hoewel Tweakers volgens mij hun eigen broek redelijk ophoudt, zou DPG prima kunnen besluiten om tweakers weer af te stoten. Nou zijn techsites niet echt iets wat je snel koopt of verkoopt lijkt me :P
Dus dan vraag ik me af: is hier een exit strategie voor? Moeten wij dan vrezen voor ons mooie forumpje en de community omdat er niet direct een koper of overnamekandidaat is? Heeft Femme misschien het eerste recht? Of is het simpelweg de stekker er uit, bedankt voor 25+ jaar bijdragen en doei? :X

Toegeven, het is niet het leukste onderwerp natuurlijk. Maar als ik zie wat er allemaal opgebouwd is is dat ook iets wat we graag willen behouden lijkt me :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 20:21
Doorlinken naar hyves.nl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Eagle schreef op zondag 3 december 2023 @ 13:42:
Excuses voor de nare topic titel :)

Maar nav een post en het ophouden van hardware.info vroeg ik me iets af.
T.net is onderdeel DPG. Hoewel Tweakers volgens mij hun eigen broek redelijk ophoudt, zou DPG prima kunnen besluiten om tweakers weer af te stoten. Nou zijn techsites niet echt iets wat je snel koopt of verkoopt lijkt me :P
Dus dan vraag ik me af: is hier een exit strategie voor? Moeten wij dan vrezen voor ons mooie forumpje en de community omdat er niet direct een koper of overnamekandidaat is? Heeft Femme misschien het eerste recht? Of is het simpelweg de stekker er uit, bedankt voor 25+ jaar bijdragen en doei? :X

Toegeven, het is niet het leukste onderwerp natuurlijk. Maar als ik zie wat er allemaal opgebouwd is is dat ook iets wat we graag willen behouden lijkt me :)
Wat is voor jou een essentieel onderdeel van Tweakers waar je niet zonder zou kunnen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Topicstarter
Het hele forum en alles er omheen. GoT is al 20+ jaar onderdeel van mijn dagelijks leven en dat wil ik graag zo houden:)

Maar dat is niet mijn vraag :)

[ Voor 40% gewijzigd door The Eagle op 03-12-2023 13:49 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:45
Het Vivaforum wordt ook nog steeds in de lucht gehouden. Dat geeft mij hoop dat DPG in elk geval hun best zullen doen.

nieuws: DPG Media haalt 22 jaar oude Viva Forum toch niet offline

[ Voor 43% gewijzigd door Kalentum op 03-12-2023 13:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:19
Zo lang het geld oplevert, zal Tweakers niet verdwijnen. Daarom ben ik ook betalend abonnee.
Je zou, om te beginnen, dat ook kunnen doen, als je het niet kunt missen in je dagelijks leven.

En anders beginnen we toch een crowd funding actie en kopen we het zelf.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Reagerend als user. Heh, ik heb opeens een flashback naar BC3. Alles terughalen uit de cache van bezoekers? :D

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:39

3_s

JukeboxBill schreef op zondag 3 december 2023 @ 13:57:
Zo lang het geld oplevert, zal Tweakers niet verdwijnen. Daarom ben ik ook betalend abonnee.
Je zou, om te beginnen, dat ook kunnen doen, als je het niet kunt missen in je dagelijks leven.

En anders beginnen we toch een crowd funding actie en kopen we het zelf.
Zouden ze meer verdienen aan betalende abonnees, of aan advertenties?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:44
3_s schreef op zondag 3 december 2023 @ 17:23:
[...]

Zouden ze meer verdienen aan betalende abonnees, of aan advertenties?
Aan de pricewatch

[ Voor 10% gewijzigd door Wilke op 03-12-2023 17:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Als user, en uit mijn hoofd wat ik mij herinner van wat data op een abo dag oid, van voor plus etc:

Ongeveer een derde van de inkomsten uit ads, een derde uit de pricewatch, en een derde uit special events, panels, etc. Abo's waren toen qua kosten ongeveer rond het niveau dat het de gemiste advertentie inkomsten voor die gebruiker compenseerde.

[ Voor 3% gewijzigd door Gropah op 03-12-2023 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-09 11:24
Het zou zeker zuur zijn als Tweakers / GoT zou verdwijnen. Vooral GoT, daar hecht ik wel de meeste waarde aan. Tegelijk vermoed ik dat het onderhouden van GoT alleen niet al te veel kosten / resources met zich meebrengt (puur een aanname), omdat er genoeg andere forums op internet bestaan die met weinig middelen in de lucht worden gehouden. Eventueel op donatie basis zou GoT dan verder kunnen gaan.
Daarmee wil ik overigens niet beweren dat de rest van Tweakers opgedoekt mag worden, zeker niet! Ik kom ook graag op de FP voor dagelijks nieuws en af en toe in de pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Topicstarter
Gropah schreef op zondag 3 december 2023 @ 18:06:
[...]

Als user, en uit mijn hoofd wat ik mij herinner van wat data op een abo dag oid, van voor plus etc:

Ongeveer een derde van de inkomsten uit ads, een derde uit de pricewatch, en een derde uit special events, panels, etc. Abo's waren toen qua kosten ongeveer rond het niveau dat het de gemiste advertentie inkomsten voor die gebruiker compenseerde.
Mooi om te weten, maar er zit natuurlijk een grotere groep boven. Dat kan prima betekenen dat er ooit een wijziging in de strategie komt waar T.net niet meer in past - winstgevend of niet. En dan is het verkopen of, als er geen koper is, de nek omdraaien.
Mocht je een voorbeeld willen: kijk naar de diverse bedrijfsonderdelen van Philips die nu anders heten of overgenomen zijn. Of de split van ING en NN. Hoewel die laatste meer door EU regelgeving gedreven was iirc.
Al geeft dat natuurlijk ook een andere mogelijke reden voor een afstoting - je hoeft dat als bedrijf niet eens zelf in de hand te hebben. Als de ACM zegt dat je door een overname te groot wordt moet je bijvoorbeeld ook dingen afsplitsen.

Hoe dan ook: winstgevendheid is nog geen garantie.
Dus ben ik wel benieuwd wat er dan zou kunnen gebeuren, en of men zich daartoe ingedekt heeft :)

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-07 09:39
DPG Media is niet echt klantvriendelijk:
https://nl.trustpilot.com/review/dpgmedia.nl

De chairman is op zijn minst gezegd niet om onstreden.
https://www.parool.nl/kun...-op-tegenspraak~b2e5e1db/
https://www.wyniasweek.nl...ing-staan-er-gekleurd-op/

Dan hebben we nog de CEO van DPG media Erik Roddenhof die erg goed kan rekenen.

Tweakers weer in handen van een "normaal" bedrijf lijkt mij een goed plan.

Of sterker nog tweakers in handen van haar leden, dat lijkt mij het beste plan.

Vijfhonderd duizend leden, allemaal honderd euro inleggen.

Hopsakee vijftig miljoen. Daar gaat Erik blij van worden.

O jeetje kritiek op DPG, ik voel de "ban" al aankomen. :)

never argue with a moderator, he will shut your account down.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:24

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik weet niet wat je probeert te bereiken met deze reactie maar opbouwend vind ik hem niet. Gezien de discussie in het topic eigenlijk al stil was komen te liggen en een reactie als dit geen basis is voor een positieve en gezonde discussie ga ik het topic sluiten.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.