De bedoeling is toch op mijn pc op te waarderen. Ik merk bijvoorbeeld bij Starfield dat hij het moeilijk krijgt tijdens de drukke scenes.
Dus ik zou graag een paar updates doorvoeren om dit te kunnen vermijden en ook een nieuwe case voor de look te veranderen. Mijn case is ondertussen 10+ jaar oud.
Het kostenplaatje zal rond de 1000€ zijn omdat ik toch van sommige onderdelen na het opzoekingswerk de kracht kan behouden.
Momenteel heb ik 2 schermen van MSI (Optix G24 serie) deze behoud ik. Mijn toetsenbord en muis zijn wel aan vervanging toe, liefst blijf ik bij Corsair.
Mijn grootste zorg is misschien het moederbord en eventueel videokaart. Processor denk ik nog goed te zitten.
Een echt vast merk heb ik niet, daarvoor heb ik te weinig kennis.
Qua energie verbruik heb ik niet echt een mening.
Overklokken ga ik niet doen, zoals hierboven gezegd, ik heb te weinig kennis. Ik laat meestal mijn pc in elkaar steken door andere maar nu wil ik het zelf eens proberen vandaar mijn vraag hier.
Mijn systeem op dit moment:
Processor -> AMD Ryzen 7 2700X Eight-Core Processor 3.70 GHz – 8core
RAM -> 16 GB
Moederbord -> B450 Tomahawk Max (MS-7C02)
Video -> NVIDIA Geforce GTX 1660 SUPER
Geheugen intern: 2x G Skill Ripjaw V (F4-3200C16D-16GVKB)
Behuizing -> L =48cm, H=43cm, B=18cm (zwarte case)
SSD -> SSD Plus, Sandisk (446GB)
Display -> 2x MSI Optix G24 Series
Dus ik zou graag een paar updates doorvoeren om dit te kunnen vermijden en ook een nieuwe case voor de look te veranderen. Mijn case is ondertussen 10+ jaar oud.
Het kostenplaatje zal rond de 1000€ zijn omdat ik toch van sommige onderdelen na het opzoekingswerk de kracht kan behouden.
Momenteel heb ik 2 schermen van MSI (Optix G24 serie) deze behoud ik. Mijn toetsenbord en muis zijn wel aan vervanging toe, liefst blijf ik bij Corsair.
Mijn grootste zorg is misschien het moederbord en eventueel videokaart. Processor denk ik nog goed te zitten.
Een echt vast merk heb ik niet, daarvoor heb ik te weinig kennis.
Qua energie verbruik heb ik niet echt een mening.
Overklokken ga ik niet doen, zoals hierboven gezegd, ik heb te weinig kennis. Ik laat meestal mijn pc in elkaar steken door andere maar nu wil ik het zelf eens proberen vandaar mijn vraag hier.
Mijn systeem op dit moment:
Processor -> AMD Ryzen 7 2700X Eight-Core Processor 3.70 GHz – 8core
RAM -> 16 GB
Moederbord -> B450 Tomahawk Max (MS-7C02)
Video -> NVIDIA Geforce GTX 1660 SUPER
Geheugen intern: 2x G Skill Ripjaw V (F4-3200C16D-16GVKB)
Behuizing -> L =48cm, H=43cm, B=18cm (zwarte case)
SSD -> SSD Plus, Sandisk (446GB)
Display -> 2x MSI Optix G24 Series