ik las in een aantal topics al wat over Cre@te Online en D-Zone, zijn er nog wat aanbevelingen (geen reclame!) van webdesign/ grafische vormgeving magazines? Ikzelf koop regelmatig computer-arts (engels) , maar wat leest iedereen hier verder qua zines?
Verwijderd
Waar kan je dat spul krijgen ? Gewoon bij de boekhandel ? (Boekhandel is al dicht dus kan niet meer gaan kijken
)
Verwijderd
Computer arts., Ik lees meer modebladen voor ideeen want dat vaak over1 qua trends e.d. En mtv natuurlijk
Verwijderd
computerarts
cre@teonline
publisher (nederlands maar erg sucky imo)
bij de bruna lag nog eentje, maar naam kwijt
cre@teonline
publisher (nederlands maar erg sucky imo)
bij de bruna lag nog eentje, maar naam kwijt
Verwijderd
Hmmm...dan ga ik liever af op zenders als National Geographic en (in mindere mate) CNN. De nieuwe huisstijl van Eurosport vind ik ook geslaagd. Van MTV kan ik niet enthousiast worden.Op donderdag 06 september 2001 18:50 schreef Dribbeltje het volgende:
Computer arts., Ik lees meer modebladen voor ideeen want dat vaak over1 qua trends e.d. En mtv natuurlijk
ik vind mtv er best leuk uitzien, alleen lijkt het soms wel of ik een website bekijk in plaats van een tv-zender. zijn er ook buitenlandse web-bladen die leuk zijn?
Verwijderd
Hallo, gewoon ff bij de bruna kijken of bij m'n tante, BIj dekkers in de vriessestraat in dordt.
Verwijderd
Bijna alles wat tot nu toe genoemd is is buitenlands, Engels welteverstaan, ik weet de naam van dat andere blad ook weer; Digit.Op donderdag 06 september 2001 19:01 schreef lombdude het volgende:
ik vind mtv er best leuk uitzien, alleen lijkt het soms wel of ik een website bekijk in plaats van een tv-zender. zijn er ook buitenlandse web-bladen die leuk zijn?
betrap mezelf erop dat ik de laatste tijd steeds minder bladen lees, steeds minder op het internet surf, en steeds meer met 'non-design' dingen bezighoudt en zo veel creatiever bezig te zijn. Dat komt mijn huidige nivo zeker ten goede.
Oww..kvond nog een link:
Welke Mags (tijdschriften :P)
Oww..kvond nog een link:
Welke Mags (tijdschriften :P)
"You're only as good, as what you did last week."
Het is allemaal drie keer niks. Geef mij 1 webdesignblad dat wel eens een artikel runt over informatiearchitectuur of zelfs maar over de psychologische grondslagen van navigatie, of hoe je dat wilt noemen. Maar neeeeeuuuuuhhhh het is allemaal maar wreed bruut photoshoppen, cooler dan coole Flash-movies in elkaar knutselen en om het geheel helemaal hip te maken gaan we tot slot nog eens een partijtje vette DHTML-troep in elkaar jassen.
Plak er een sticker "Webdesign" op en er zijn altijd wel lieden die erin trappen.
Plak er een sticker "Webdesign" op en er zijn altijd wel lieden die erin trappen.
Ik spoor veilig of ik spoor niet.
Ja, het is vroeg geworden vannacht
D-Zone zou ik niet echt een aanrader noemen.. Heeft niets maar dan ook niets met design te maken. Cre@teOnline heeft dan in elk geval elk nummer nog wel de nodige creatieven aan het woord en soms wat interessante discussies lopen.
* DeFeCt vraagt zich af of anders de Cre@te Online kent, en zo ja, of hij dat ook 3x niks vindt...Op vrijdag 07 september 2001 05:50 schreef Anders het volgende:
Het is allemaal drie keer niks. Geef mij 1 webdesignblad dat wel eens een artikel runt over informatiearchitectuur of zelfs maar over de psychologische grondslagen van navigatie, of hoe je dat wilt noemen.
Computer Idee 
Maar ik vind dat GoT een goede reference is. Beter dan een blad imho.
Maar ik vind dat GoT een goede reference is. Beter dan een blad imho.
"Tainted minds are less creative." - dUSTY
Hoe meer je bladen leest en jezelf op de hoogte houdt des te meer wordt je beinvloed door andere mensen hun ideeën. Des te minder creativiteit vanjezelf wordt benut des te minder creativiteit dat je zelf ontwikkeld waardoor je minder creativiteit krijgt, des te meer moet je gaan "leunen" op ander mans ideeën.
Neergaande creativiteits spiraal dus.
Beste tip die ik kan geven: Ontwikkel je eigen stijl. Als je het zelf maar goed vindt. Zoals altijd worden kunstenaars pas na verloop van tijd gewaardeerd, helaas te vaak als ze al dood zijn.
Hoe meer je bladen leest en jezelf op de hoogte houdt des te meer wordt je beinvloed door andere mensen hun ideeën. Des te minder creativiteit vanjezelf wordt benut des te minder creativiteit dat je zelf ontwikkeld waardoor je minder creativiteit krijgt, des te meer moet je gaan "leunen" op ander mans ideeën.
Beste tip die ik kan geven: Ontwikkel je eigen stijl. Als je het zelf maar goed vindt. Zoals altijd worden kunstenaars pas na verloop van tijd gewaardeerd, helaas te vaak als ze al dood zijn.
Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR
Tja als je niet hip genoeg bent om zelf te weten wat hip is dan ben je zeker niet hip genoeg om iets hips te lezen.
Denkt Yellow zo
Dusty is wel slim soms.
Denkt Yellow zo
|{ brrr }] |
Niet doorvertellen!Op vrijdag 07 september 2001 11:00 schreef Yellow het volgende:
Denkt Yellow zoDusty is wel slim soms.
Back In Black!
Ik heb nog nooit een webdev blad gelezen
en Anders heeft op zich wel gelijk, hoewel ik me aangesproken voel
alleen doe ik Dhtml niet tot-slot, maar integreer ik het helemaal vanaf het begin af aan 
maar ff om te stoken, wat is er zo suf aan bruut photoshoppen en flessen, ik bedoel; eenvoud is binnen een design ook maar een stroming/keuze die je kan maken, net als bruut/druk/pixellig/flashy, de een is niet per definitie beter dan de andere.
Verder ben ik het helemaal met dusty eens. Als je in een blad kijkt voor inspiratie loop je achter de feiten aan, en ben je met dingen bezig die al eerder gedaan zijn door iemand anders.
creativiteit haal je niet uit een blad, dat haal je uit jezelf of uit je omgeving, zo'n a-ha erlebnis als je door een stad of bos loopt, een droom die je had, tintel patronen van in je ogen wrijven ofzo
't is echt niet zo moeilijk om wat te verzinnen.
Aan de andere kant moet creativiteit wel beloont worden. Als je bijvoorbeeld op sitechecks kijkt zie je soms best brute dingen, maar dan wordt het toch de grond ingestampt omdat het niet "standaard genoeg" is. Da's ook niet bepaald motiverend. Nou als dat de algemene tendens is vind ik het niet raar dat zoveel op het web er hetzelfde uitziet, bijna niemand zit te wachten op dingen die niet aan die bovengenoemde psychologische grondslagen voldoen, en dat is jammer. Ik vind dat een site een soort kunstwerk is, en dat mag flink vaag zijn.
De enige bladen die ik lees zijn trouwens Time magazine en Elsevier
maar ff om te stoken, wat is er zo suf aan bruut photoshoppen en flessen, ik bedoel; eenvoud is binnen een design ook maar een stroming/keuze die je kan maken, net als bruut/druk/pixellig/flashy, de een is niet per definitie beter dan de andere.
Verder ben ik het helemaal met dusty eens. Als je in een blad kijkt voor inspiratie loop je achter de feiten aan, en ben je met dingen bezig die al eerder gedaan zijn door iemand anders.
creativiteit haal je niet uit een blad, dat haal je uit jezelf of uit je omgeving, zo'n a-ha erlebnis als je door een stad of bos loopt, een droom die je had, tintel patronen van in je ogen wrijven ofzo
Aan de andere kant moet creativiteit wel beloont worden. Als je bijvoorbeeld op sitechecks kijkt zie je soms best brute dingen, maar dan wordt het toch de grond ingestampt omdat het niet "standaard genoeg" is. Da's ook niet bepaald motiverend. Nou als dat de algemene tendens is vind ik het niet raar dat zoveel op het web er hetzelfde uitziet, bijna niemand zit te wachten op dingen die niet aan die bovengenoemde psychologische grondslagen voldoen, en dat is jammer. Ik vind dat een site een soort kunstwerk is, en dat mag flink vaag zijn.
Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin
Wat Anders denk ik bedoelt is dat al die bladen heel erg design-georienteerd zijn. En of dat nou eenvoudig of bruut design is, dat maakt niet uit. Vrijwel al die bladen zijn een webversies van een gemiddeld DTP-blad.Op vrijdag 07 september 2001 13:40 schreef Clay het volgende:
Als het er maar mooi uitziet, dan is het gaaf. Maar vrijwel iedereen hier zal wel weten dat het niet allemaal draait om een gaaf design. Maar ook om waarom je een site op een bepaalde manier opbouwt, welke navigatie is logisch, en wat is een efficiente manier op m'n informatie te presenteren.
En daar doelt Anders dus op. Wanneer je een beetje weet hoe mens-machine-interactie verloopt, dan kan je veel meer zinnige dingen zeggen over een navigatiestructuur dan iemand die alleen maar mooie dingen kan maken in Photoshop. Evenzo de opbouw van een datastructuur. Nu zullen veel van jullie denken van 'dat mag de programmeur doen', maar ook de programmeur heeft het moeten leren. Een klasgenoot van me sloeg steil achterover na een SQL-les over normalisatie. Die propte gewoon doodleuk 2 miljoen records in 1 supergrote tabel, terwijl er na normalisatie opeens 7 tabellen ontstonden. En hij zich maar afvragen waarom het updaten van bijvoorbeeld een naam toch zo langzaam ging...
Ik vrees dat voor zaken die dieper gaan dan het design, we zijn aangewezen op vakliteratuur (een blad psychologie of een magazine over informatie-architectuur).
Verwijderd
Hmm, ik vind mtv altijd wel leuk om naar te kijken. Want ze veranderen de hele interface heel vaak. Maar over dat het soms op een webpage lijkt heb ik met Yorin ook. Daar zie je zelfs dingen laden, weird. Maar veel funny
Verwijderd
Time is een goed blad jaOp vrijdag 07 september 2001 13:40 schreef Clay het volgende:
Pcies! Pelle for president!Op vrijdag 07 september 2001 13:55 schreef Pelle het volgende:
Wat Anders denk ik bedoelt is dat al die bladen heel erg design-georienteerd zijn. En of dat nou eenvoudig of bruut design is, dat maakt niet uit. Vrijwel al die bladen zijn een webversies van een gemiddeld DTP-blad.
Als het er maar mooi uitziet, dan is het gaaf. Maar vrijwel iedereen hier zal wel weten dat het niet allemaal draait om een gaaf design. Maar ook om waarom je een site op een bepaalde manier opbouwt, welke navigatie is logisch, en wat is een efficiente manier op m'n informatie te presenteren.
Het is allemaal maar 'hoe', 'hoe', 'hoe'. Geef mij nou eens een blad dat zich bezig houdt met het 'waarom'. De reden achter een site-ontwerp. Maar het komt zelden tot nooit verder dan het bespreken van de nieuwste software en tonen wat je allemaal wel niet met die vette hippe software kunt doen.
In reactie op DeFeCt, nee, Cre@te Online ken ik niet, ik zal er naar uitkijken (helaas zijn de tijdschriftenboeren in Hilversum allemaal van huis-, tuin- en keukenniveau.).
Op het station verkopen ze em.......en volgens mij ook wel bij de BrunaOp vrijdag 07 september 2001 14:44 schreef Anders het volgende:
In reactie op DeFeCt, nee, Cre@te Online ken ik niet, ik zal er naar uitkijken (helaas zijn de tijdschriftenboeren in Hilversum allemaal van huis-, tuin- en keukenniveau.).
Verwijderd
Op vrijdag 07 september 2001 11:05 schreef Gordijnstok het volgende:
AdfoWeb
edit:
laat maar
laat maar
je houdt bij een ontwerp natuurlijk wel rekening met het onderwerp, je doelgroep, gemak e.d, maar moet er echt altijd een 'waarom' achter zitten, een 'diepere' betekenis van een ontwerp?Op vrijdag 07 september 2001 14:44 schreef Anders het volgende:
Het is allemaal maar 'hoe', 'hoe', 'hoe'. Geef mij nou eens een blad dat zich bezig houdt met het 'waarom'. De reden achter een site-ontwerp.
Bij de laatste paar sites die ik voor mezelf gemaakt heb was eerlijk gezegd de enige reden eigenlijk dat de site er zoals die was al te lang stond, en dat ik een leuk nieuw idee had.
Je kan de hele psychologie achter een ontwerp of een hele site wel verheffen tot iets hogers, maar vaak hoeft er helemaal niets achter te zitten. net zoals ik het leuk vind om een tekening te maken vind ik het ook leuk om een design te verzinnen. En ik heb daar vaker niet dan wel een 'waarom' achter.
Zo vind ik een speels design waaraan je kan zien dat iemand zich echt heeft uitgeleefd veel toffer dan een strak industrieel "volgens het boek" ontwerp. Maar ik heb dan ook een hekel aan moderne kunst, en een zwak voor realisme
Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin
Verwijderd
Publish
Zag ik wat in over Flash.
Interessant, of niet het kopen waard?
Wil namelijk ook wel eens wat meer weten over Flash.
Verwijderd
Ben ik het niet helemaal mee eens (1ste gedeelte)Op vrijdag 07 september 2001 09:19 schreef dusty het volgende:
"Tainted minds are less creative." - dUSTY
Ik wordt vaak zelf erg geinspireerd aan de gang te gaan naar aanleiding van een artikel in de betere bladen. Hierdoor train ik mijn technische vaardigheden die ik dan vervolgens kan gebruiken om mijn eigen creatieviteit te uiten. Er is ook een verschil tussen doodleuk kopieeren en je eigen interpretatie eraan geven.
Een voorbeeld is de trend om een reeks binaire getallen door je wallpaper (of wat dan ook) te gooien. Dit vind ik een voorbeeld van mensen die NIET hun eigen creativiteit gebruiken (zal heel eerlijk zijn dat ik het zelf ook wel eens gedaan heb)
maargoed wat ik dus wil zeggen is dat je die bladen wel degelijk goed kunt gebruiken om je TECHNIEK te trainen in plaats van klakkeloos de tutorials door te lopen en exact toe te passen op je werk
Als ik me niet had laten "inspireren" door al dat moois in design bladen dan had ik nu niet de kennis gehad van photoshop die ik heb, en toch heb ik wel een eigen stijl ontwikkeld (de gene die mijn striptekeningetjes een beetje kennen weten waarover ik het heb, helaas is de site waar ze op stonden een beetje dood)
sorry voor de lichtelijk arrogante inslag van mijn posting
regards, bop
Bij Publish is wat mij betreft elke gulden weggegooid geld. Als ze er in sep 2001 achter zijn gekomen dat Maya 4 uit is, Flash 5 en dat de eerste 5+ megapixel cam er is.. dan lopen ze hopeloos achter. Tragisch.Op vrijdag 07 september 2001 16:33 schreef robbinh het volgende:
Publish
Cre@te Online
http://www.createonline.co.uk/
definately cre@teonline/computerarts, en definately NIET wired magazine; omg wat ubersux die toch zwaar, je moet eerst 30 pagina's met reclame voorbij bladen voor ultra sucky artikelen, bah, niet kopen gewoon, is ook niet echt super webdesign gericht, meer misc. maw: totaal niet wat je zoekt
, Angelic had 'm vandaag gekocht, even doorgebladerd, en volgens mij 5 mins later weg gemieterd.

Wired roelt. zeker geen webdesign blad, maar qua content tien keer interresanter dan het gemiddelde webdesignblad.Op vrijdag 07 september 2001 18:26 schreef prototype het volgende:
definately cre@teonline/computerarts, en definately NIET wired magazine; omg wat ubersux die toch zwaar, je moet eerst 30 pagina's met reclame voorbij bladen voor ultra sucky artikelen, bah, niet kopen gewoon, is ook niet echt super webdesign gericht, meer misc. maw: totaal niet wat je zoekt, Angelic had 'm vandaag gekocht, even doorgebladerd, en volgens mij 5 mins later weg gemieterd.
Wired roelt als wc papier jahOp dinsdag 11 september 2001 21:10 schreef oh,when? het volgende:
[..]
Wired roelt. zeker geen webdesign blad, maar qua content tien keer interresanter dan het gemiddelde webdesignblad.
jij vind alles wat moeilijker is dan je donald duck niet leukOp dinsdag 11 september 2001 21:39 schreef prototype het volgende:
[..]
Wired roelt als wc papier jah
Dat van iemand met een sate stok in z'n onderlipOp dinsdag 11 september 2001 23:36 schreef oh,when? het volgende:
[..]
jij vind alles wat moeilijker is dan je donald duck niet leuk![]()
zegt iemand uit de doelgroep van de EppoOp woensdag 12 september 2001 00:04 schreef prototype het volgende:
[..]
Dat van iemand met een sate stok in z'n onderlip
2-1 voor oh,when?,
ouch,
prototype zoekt naar een verweer,
haalt diep adem en....
* DeFeCt vraagt zich af of Anders al 30,50 heeft uitgegeven...
ouch,
prototype zoekt naar een verweer,
haalt diep adem en....
* DeFeCt vraagt zich af of Anders al 30,50 heeft uitgegeven...
Dan zoek je niet voor bladen over "webdesign" maar zit je meer naar bladen te zoeken(/lezen) voor je TECHNIEK te verbeteren. dat zijn dus 2 verschillende dingen.Op vrijdag 07 september 2001 17:38 schreef boppie het volgende:
[..]
Ben ik het niet helemaal mee eens (1ste gedeelte)
[..meer..]
Back In Black!
Verwijderd
Ik kijk vaak voor inspiratie in de Frame, Items, design4.
Dit zijn allemaal ontwerp bladen.
Als je te vaak naar MTV kijkt wordt je zo eenzijdig.
De mensen die die dingen maken zijn ook maar gewone ontwerpers zoals ons snappie!
Dit zijn allemaal ontwerp bladen.
Als je te vaak naar MTV kijkt wordt je zo eenzijdig.
De mensen die die dingen maken zijn ook maar gewone ontwerpers zoals ons snappie!
Ehm nee eigenlijk niet, hoe bedoel je?Op woensdag 12 september 2001 11:30 schreef kevenius het volgende:
Verwijderd
hee anders de panders. ik kom binnenkort langs voor THEE (met koekjes) als je tenminste nog thuis zit.Op vrijdag 07 september 2001 08:23 schreef Anders het volgende:
Ja, het is vroeg geworden vannacht
Verwijderd
Brrrrrr, National Geographic en CNN??? Ik word er altijd helemaal naar van als de filmpjes van hun er tussendoor komen. Veels te statig en ouderwets, dat kan echt niet meer hoor! Zo'n kitserige kanoër die samen met een stuiterend geel vierkantje wat Nico net in elkaar heeft getimmerd van een waterval af pleurtVerwijderd schreef op 06 september 2001 @ 18:59:
[...]
Hmmm...dan ga ik liever af op zenders als National Geographic en (in mindere mate) CNN. De nieuwe huisstijl van Eurosport vind ik ook geslaagd. Van MTV kan ik niet enthousiast worden.
Doe liever Discovery, zelfde doelgroep, maar een veel frissere en cleane stijl. Met veel mooiere filmpjes tussendoor (van echte designers, niet van hobbyisten
Eurosport vind ik ook wel okee
Qua bladen koop ik ook alleen de Computer-Arts, maar hij wordt steeds dunner!
Voor meer inspiratie neem ik nu maar een abonnementje op de Basic Groove en haal ik wat vaker surfblaadjes. Ligt er natuurlijk aan wat je doelgroep is, maar in mijn geval is dat de stijl die ik een beetje zoek: trendy, hip, flashy, clean, snel & strak. www.eau.nl, www.burton.com, www.sillysymphonies.nl...
Eej snorkelgeval, posts aan het scoren? We zijn 2,3 jaar verder ondertussen.
true.. dat doen we dus niet he, kicken na zo lang
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.