Beveiligingscamera met accu en SD kaart

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japiooo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-05 12:34
Ik wil een beveiligingscamera plaatsen in de paardenstal.
Daar is nog geen stroom en geen wifi.

Nu ben ik dus op zoek naar een beveiligingscamera met een interne accu en eigen opslag.
Ik heb wel een camera gevonden (gologi, via Bol) maar gezien de zeer wisselende recensies heeft die niet mijn voorkeur.

Zijn er medetweakers met ervaring met dergelijke camera's, iemand een voorstel?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:08
Veel beveiligingscamera's kunnen gevoed worden via zowel PoE als een externe voedingsspanning (bv 12V). Je zou dus ook zelf wat kunnen maken met een kleine 12V gelaccu of powerbank met 12V output.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japiooo
Qua voeding zou dat kunnen. Maar dan is er nog geen lokale opslag.
Tot nog toe wat ik kan vinden zijn wildcams. Volledig standalone beveiligingscamera heb ik nog niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Reolink heeft volgens mij wel producten die aan je wensen voldoen. Deze bijvoorbeeld. https://reolink.com/product/keen-ranger-pt/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

En hoeveel uur moet hij meegaan op een accu? Een wildlife camera is denk ik wel het meest makkelijk verkrijgbaar, en heeft doorgaans een goede batterijduur.

Of, als je een oude smartphone hebt;
https://alfred.camera/blo...es-into-security-cameras/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veetee
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 26-04 23:12
sOid schreef op zondag 3 december 2023 @ 16:12:
Reolink heeft volgens mij wel producten die aan je wensen voldoen. Deze bijvoorbeeld. https://reolink.com/product/keen-ranger-pt/
Ik heb al jaren enkele Reolink Argus camera's draaien. Intern accuutje dat op peil gehouden wordt door bijbehorend zonnepaneeltje. Als ie in een paardenstal komt te hangen, dan moet je er wel rekening mee houden dat door de frequente pir-triggeringen het zonnepaneeltje het niet kan bijhouden. Ik heb er een bij de voordeur hangen, en een bij een eekhoornhuis in de tuin. Dat gaat prima. Maar een paard zal zeer frequent de opname triggeren... een PoE gevoede camera is in dat geval toch wel het beste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japiooo
veetee schreef op zondag 3 december 2023 @ 20:37:
[...]

Ik heb al jaren enkele Reolink Argus camera's draaien. Intern accuutje dat op peil gehouden wordt door bijbehorend zonnepaneeltje. Als ie in een paardenstal komt te hangen, dan moet je er wel rekening mee houden dat door de frequente pir-triggeringen het zonnepaneeltje het niet kan bijhouden. Ik heb er een bij de voordeur hangen, en een bij een eekhoornhuis in de tuin. Dat gaat prima. Maar een paard zal zeer frequent de opname triggeren... een PoE gevoede camera is in dat geval toch wel het beste...
Thx, welke heb jij in gebruik dan? De argus eco lijkt mij wel te voldoen. Kan deze echt zonder wifi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:28

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Wil je een paard in de gaten houden, of monitoren wie er binenkomt? Als het gaat om wie er binnenkomt (en accu dus niet zo'n punt is als wanneer je je paard wil monitoren), kun je kijken naar een nanny cam. Bijvoorbeeld in de vorm van een powerbank, is je accu-probleem ook meteen opgelost :+

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Overigens kun je de pricewatch er ook nog even bijpakken, er staan best wat camera's in met interne SD opslag en accu: categorie: Bewakingscamera's

Het aanbod met PoE voeding nog veel groter, en zou je bijvoorbeeld ook een PoE injector die gevoed wordt door een externe accu kunnen gebruiken. Of een camera met netvoedingsadapter en deze vervangen voor een dc-dc converter icm battery pack of accu. Opties genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veetee
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 26-04 23:12
Japiooo schreef op zondag 3 december 2023 @ 21:21:
[...]

Thx, welke heb jij in gebruik dan? De argus eco lijkt mij wel te voldoen. Kan deze echt zonder wifi?
Oh ja, wifi, daar heb ik overheen gelezen - ik heb de Argus 2 en Argus 2E, beide op Solar (en wifi dus) , en de RLC-410 (PoE).
Als er geen wifi is zou je de Go Plus (werkt met 4G) kunnen nemen. Maar het accu probleem blijft natuurlijk als je echt je paard continue in de gaten wil houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-05 07:36
Ik gebruik tplink tapo camera's met lokale sdcard opslag. Energievoorziening moet je dan dus nog tackelen, maar het geopperde idee van een accu met zonnepaneel klinkt realistisch.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 03-03 00:41
Wat dacht je van een oude mobiele telefoon met een powerbank en een bewaking camera app?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fusioxan
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-05 08:06
Andere mogelijkheid is misschien een dashcam opstelling? Vooral met een autoaccu kan die wel een tijdje mee. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPas
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 21:14
Dit voldoet aan al je wensen.
Kost wat, maar heb je ook wat :)
https://www.hikvision.com...ies&checkedSubSeries=NONE

Hikvision HCSA, Paxton, Siemens, Raspberry Pi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
coolbvrobin schreef op maandag 4 december 2023 @ 00:26:
Wat dacht je van een oude mobiele telefoon met een powerbank en een bewaking camera app?
Eigenlijk wel mee eens

Als je dit doet heb je al snel een camera + opslag + 4/5g verbinding ineen installeer de juiste apps en je kunt hem zelfs op afstand bekekeigen via bijvoorbeeld een vpn

Nadeel van goedkope telefoons is gebrek aan nachtzicht

Met een zonnepaneeltje van een paar tientjes kun je zoiets prima van stroom voorzien

Pro tip kies een 2e hands rooted toestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

@Japiooo kijk eens naar deurbel(len) die hebben ingebouwde bewegings detectie / nacht zicht en afhankelijk van het model

de externe voeding kan je ook "misbruiken" door een speakerdraad naar een makkelijke locatie te trekken met https://www.allekabels.nl...-schroefaansluiting-.html (zelfde model ook met USB verkrijgbaar) hiermee laad je de (interne) accu op

[ Voor 4% gewijzigd door vso op 04-12-2023 13:35 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPas
i-chat schreef op maandag 4 december 2023 @ 13:29:
[...]

Eigenlijk wel mee eens

Als je dit doet heb je al snel een camera + opslag + 4/5g verbinding ineen installeer de juiste apps en je kunt hem zelfs op afstand bekekeigen via bijvoorbeeld een vpn

Nadeel van goedkope telefoons is gebrek aan nachtzicht

Met een zonnepaneeltje van een paar tientjes kun je zoiets prima van stroom voorzien

Pro tip kies een 2e hands rooted toestel
Het is voor een paardenstal, dus een levend dier. Waar ik dan graag met zekerheid een systeem plaats.
Zodat je zeker bent dat het een regenvlaag, windstorm, dikke mist, vandalisme, nieuwsschierig paard,...overleeft.
Of als het paard op de laatste dagen van de bevalling verloopt bv?
Zorg direct voor iets degelijk en eventueel uitbreidbaar.
1 koop, lang plezier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
[quote]RedPas schreef op maandag 4 december 2023 @ 13:45:
[...]

Het is voor een paardenstal, dus een levend dier. Waar ik dan graag met zekerheid een systeem plaats.
Zodat je zeker bent dat het een regenvlaag, windstorm, dikke mist, vandalisme, nieuwsschierig paard,...overleeft.
dan heb je niks aan een cam met sdkaart in dat geval zou ik nog steeds die telefoon aanbevolen hebben maar dan als wifi-gateway voor je mooie reolink camera's

Of als het paard op de laatste dagen van de bevalling verloopt bv?
Zorg direct voor iets degelijk en eventueel uitbreidbaar.
1 koop, lang plezier ;)
Tenzij het om een commerciële stal gaat met tientallen camera's heeft een professionele mifirouter weinig meerwaarde

Gewoon een gerooted telefoon over 4g met een hotspot en een vpn naar thuis is dan al voldoende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japiooo
Bedankt voor alle tips en adviezen. Een beveiligingscamera op accu/batterij met lokale opslag heb ik helaas nog niet kunnen vinden.
Stroom zou idd met een losse accu oid nog te doen zijn, maar de camera's die ik vind werken meestal met WiFi.
Overigens zou een simcard ook kunnen maar dan wordt het nog meer een uitzondering..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPas
Japiooo schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 11:18:
Bedankt voor alle tips en adviezen. Een beveiligingscamera op accu/batterij met lokale opslag heb ik helaas nog niet kunnen vinden.
Stroom zou idd met een losse accu oid nog te doen zijn, maar de camera's die ik vind werken meestal met WiFi.
Overigens zou een simcard ook kunnen maar dan wordt het nog meer een uitzondering..
Die Hikvision dat ik aanhaalde, kan alles wat je wil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-05 22:03
Heb je daar wat zon/licht opties?
Dan kan je nog een eufy overwegen, kan ook een sd card in.
Maar weet niet of die zonder wifi kan werken.

uitvoering: eufy Solocam S40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Japiooo schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 11:18:
Klik dan eens op het pricewatch linkje in mijn eerdere post, 63 camera's met lokale sd opslag en accu..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwenny 2
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 20-12-2023
Hallo, omdat ik zie dat het hier over beveiligingscamera's gaat met accu, zijn er hier mensen die deze gebruiken en de ervaringen? Ik bedoel dan om als beveiligingscamera te gebruiken aan de voor, achter of zijkant van het huis?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPas
Gwenny 2 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 14:01:
Hallo, omdat ik zie dat het hier over beveiligingscamera's gaat met accu, zijn er hier mensen die deze gebruiken en de ervaringen? Ik bedoel dan om als beveiligingscamera te gebruiken aan de voor, achter of zijkant van het huis?

Alvast bedankt.
Ja hoor.
Ervaring genoeg.
Tis maar wat je zelf wilt, nodig hebt, en budget voor hebt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwenny 2
Welke camera's zou je dan aanraden met accu die degelijk zijn en eventueel met zonnepaneeltje erbij?
Of welke informatie heb je nog nodig? Zijn deze dan wettelijk in orde en kan je die dan zelf registreren?

Alvast al bedankt voor jouw reactie, groeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPas
Gwenny 2 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 22:36:
Welke camera's zou je dan aanraden met accu die degelijk zijn en eventueel met zonnepaneeltje erbij?
Of welke informatie heb je nog nodig? Zijn deze dan wettelijk in orde en kan je die dan zelf registreren?

Alvast al bedankt voor jouw reactie, groeten.
https://www.hikvision.com...ies&checkedSubSeries=NONE

En je kan zelf registreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwenny 2
Ok, ben je soms bekend met de nexsmart camera met accu, met laten vertellen dat deze even goed zou werken of de duurdere merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPas
Gwenny 2 schreef op woensdag 20 december 2023 @ 13:41:
Ok, ben je soms bekend met de nexsmart camera met accu, met laten vertellen dat deze even goed zou werken of de duurdere merken.
Neen, daar hou ik me niet mee bezig. Sorry...
Hikvision, Unifi, Avigilon en Axis. Dit zijn mijn bekende merken.
Cameras hang je niet tijdelijk, en ze moeten betrouwbaar zijn.
Veel mensen denken daar niet aan...
Als het voor beveiliging is, dan is Wifi sowieso een njet!

Dat is mijn mening natuurlijk.
Hier hangt het vol met Hikvision en alle verschillende types, de budget reeks, de gewone maar ook de pro :)
Beelden worden opgeslagen op 3 fysiek verschillende plekken.
Kost wat, heb je wat.
Wij zeggen hier altijd:
Buy peanuts get monkeys ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPas
Gwenny 2 schreef op woensdag 20 december 2023 @ 13:41:
En waarom zou je camera met accu willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltweako
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:42
Zowel Hikvision als Reolink heb ik goede ervaring mee.
Persoonlijk vind ik de app van Reolink stukken beter/gebruiksvriendelijker dan die van Hikvision.

Reolink heb ik vaker geplaatst met zonnepaneel en simkaartje, werkt perfect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedPas
eltweako schreef op woensdag 20 december 2023 @ 14:00:
Zowel Hikvision als Reolink heb ik goede ervaring mee.
Persoonlijk vind ik de app van Reolink stukken beter/gebruiksvriendelijker dan die van Hikvision.

Reolink heb ik vaker geplaatst met zonnepaneel en simkaartje, werkt perfect.
De Hikvision app is vernieuwd. Werkt super en stabiel. Niet meer zoals vroeger...

Pagina: 1