Reacties lezen niet mogelijk

Pagina: 1
Acties:
  • 1.241 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-09 11:50
Url: review: Wat mogen bedrijven van je eisen? - Arnoud Engelfriet over algemene v...

Ik probeerde de reacties bij dit artikel te lezen, maar dat lukte niet, want ik kreeg de volgende melding:

“Dit artikel kun je gratis lezen zonder adblocker”

Ik begrijp ergens wel dat het artikel alleen zonder adblocker te lezen is, maar de reacties is een ander verhaal. Dat lijkt me dus een bug.

Browser: Falkon (gebruikt de Chromium-engine)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:44

crisp

Devver

Pixelated

Nee, dit is geen bug. Ook de reacties vallen onder de adblock-block.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
O, maar dan is die tekst verwarrend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

TheVivaldi schreef op zondag 3 december 2023 @ 12:24:
O, maar dan is die tekst verwarrend.
Hooguit niet geheel volledig, maar m.i. wel logisch dat de reacties er ook onder vallen; zonder het artikel missen die ook grotendeels de context. Zelf kunnen reageren op een artikel dat je niet kunt lezen is natuurlijk al helemaal niet logisch.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
crisp schreef op zondag 3 december 2023 @ 12:32:
[...]

Hooguit niet geheel volledig, maar m.i. wel logisch dat de reacties er ook onder vallen; zonder het artikel missen die ook grotendeels de context. Zelf kunnen reageren op een artikel dat je niet kunt lezen is natuurlijk al helemaal niet logisch.
Nee, maar de discussie in de reacties is vaak breder dan het artikel, dus in die zin was het wel zo fijn geweest om de discussie te kunnen lezen.

Hoe dan ook is de tekst onvolledig, want zoals je aan de url kunt zien, klikte ik gelijk door naar de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ik verplaats dit topic wel even naar Mooie features zodat een productowner er ook een mening over kan geven.

Ik snap dat je het fijn zou vinden in ieder geval de reacties te kunnen lezen, maar wij stellen niet voor niets een adblock-blokkade in. Dit soort artikelen faciliteren kost geld, en Tweakers is voor een groot deel afhankelijk van inkomsten uit advertising. Omdat we snappen dat een groot deel van de weerstand tegen advertenties voorkomt uit privacyoverwegingen zijn onze banners sinds mei 2022 trackingvrij. Je zou dus ook kunnen overwegen om ons gewoon te allow-listen; dan kan je gewoon alle artikelen met reacties lezen en steun je Tweakers ook :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
crisp schreef op zondag 3 december 2023 @ 12:44:
Ik verplaats dit topic wel even naar Mooie features zodat een productowner er ook een mening over kan geven.

Ik snap dat je het fijn zou vinden in ieder geval de reacties te kunnen lezen, maar wij stellen niet voor niets een adblock-blokkade in. Dit soort artikelen faciliteren kost geld, en Tweakers is voor een groot deel afhankelijk van inkomsten uit advertising. Omdat we snappen dat een groot deel van de weerstand tegen advertenties voorkomt uit privacyoverwegingen zijn onze banners sinds mei 2022 trackingvrij. Je zou dus ook kunnen overwegen om ons gewoon te allow-listen; dan kan je gewoon alle artikelen met reacties lezen en steun je Tweakers ook :)
Ik gebruik adblock niet zozeer vanwege privacy, maar omdat sommige advertenties tekst of het nieuwsoverzicht overlappen. En ja, er is een meldtopic, maar alles constant melden kost teveel tijd (en dan nog is het maar de vraag of er iets aan wordt gedaan). En daarnaast gebruik ik het om sommige dingen te verbergen die via custom css niet of moeilijk te verbergen zijn.

Voorheen was dat eerste geen probleem, want ik steunde Tweakers met een abonnement, maar ik kan het niet opbrengen om jaarlijks te gaan betalen, dus helaas is mijn abonnement stopgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

TheVivaldi schreef op zondag 3 december 2023 @ 12:48:
[...]

Ik gebruik adblock niet zozeer vanwege privacy, maar omdat sommige advertenties tekst of het nieuwsoverzicht overlappen. En ja, er is een meldtopic, maar alles constant melden kost teveel tijd (en dan nog is het maar de vraag of er iets aan wordt gedaan).
Het is uiteraard niet de bedoeling dat advertenties over de content geplaatst worden, dus als je daar een keer een voorbeeld van hebt dan zouden we het toch zeer op prijs stellen als je dat zou melden. Zolang wij ons niet bewust zijn van een mogelijk probeem dan is de kans sowieso heel klein dat het zichzelf oplost ;) Voor zover ik weet wordt er wel degelijk naar meldingen gekeken, en worden deze vaak ook opgelost of worden er maatregelen genomen om het in de toekomst te voorkomen.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Ja, maar ja, dan blijf ik dus aan het melden, want het komt regelmatig voor. Dat kost me teveel tijd en energie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

TheVivaldi schreef op zondag 3 december 2023 @ 14:09:
Ja, maar ja, dan blijf ik dus aan het melden, want het komt regelmatig voor. Dat kost me teveel tijd en energie.
Als het regelmatig voorkomt dan moet minstens 1x melden toch niet te veel moeite zijn (of heb ik een eerdere melding van je gemist?). Ik heb hier zelf nog geen enkele melding over gezien, noch zelf meegemaakt. Dat maakt me des te nieuwsgieriger wat de oorzaak zou kunnen zijn :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 00:41

3_s

Het is toch logisch dat je de reacties ook niet kunt lezen? Heel het idee van die melding is om mensen die asociaal een adblocker willen gebruiken te weren.

Ik vind het ook wel een flauwe uitvlucht: je wil niet betalen, maar advertenties kijken is te veel moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
3_s schreef op zondag 3 december 2023 @ 17:26:
Ik vind het ook wel een flauwe uitvlucht: je wil niet betalen, maar advertenties kijken is te veel moeite.
Pardon? Zet eens even je bril op voordat je zo'n kortzichtige reactie plaatst. Ik ben heel lang abonnee geweest en nu dat het een jaarlijkse betaling is geworden, KAN ik het niet meer betalen (zoals ik al aangaf). Als de maandelijkse optie terugkeert, ben ik de eerste die weer gaat betalen.

Bovendien heb ik ook niet gezegd dat ik geen advertenties wíl bekijken; ik heb er alleen moeite mee dat ik te vaak advertenties zie die de boel overlappen, waardoor ik niet alles kan lezen. De enige oplossing is dan om de boel maar te blokkeren.

[ Voor 9% gewijzigd door TheVivaldi op 03-12-2023 19:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
@TheVivaldi Ik snap je positie. Ik kan het wél betalen maar doe dat bewust niet. Ik gebruik mijn adblocker met een reden en zet nagenoeg niks in mijn whitelist. Daarmee neem ik wel genoegen dat ik een deel van het internet niet kan bereiken, zoals de artikelen achter de adblock-blokkade. Ik neem daar genoegen mee. Dat ik dan de discussie mis die er onder hangt is dan maar zo, er zijn vast meer belangrijke dingen op internet die ik mis.

Eigenlijk is de vraag hier: zou de melding in de adblok-blocker vollediger kunnen zodat die de lading dekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josk79
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:41
Ik snap mensen die hierover zeuren niet zo. Ik gebruik een Adblocker voor sites als nu.nl een ware attractie aan bewegende reclamebeelden is. Maar de advertenties op Tweakers zijn juist erg vriendelijk en niet zo op de voorgrond. Ik kijk dagelijks op Tweakers (vooral mobiel, maar ook regelmatig desktop) en kan mij niet herinneren dat ads buiten de lijntjes kleurden.

In my humble opinion: Adblocker aan? Dan niet miepen als er iets niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Josk79 schreef op zondag 3 december 2023 @ 19:45:
Ik snap mensen die hierover zeuren niet zo. Ik gebruik een Adblocker voor sites als nu.nl een ware attractie aan bewegende reclamebeelden is. Maar de advertenties op Tweakers zijn juist erg vriendelijk en niet zo op de voorgrond. Ik kijk dagelijks op Tweakers (vooral mobiel, maar ook regelmatig desktop) en kan mij niet herinneren dat ads buiten de lijntjes kleurden.

In my humble opinion: Adblocker aan? Dan niet miepen als er iets niet werkt.
Als je het topic doorleest, dan zie je waarom ik adblock gebruik en dat is dus niet omdat ik het zo graag wil.

En met betrekking tot je opmerkingen “niet miepen” en “mensen die hierover zeuren”: dit is geen klaagtopic. Ik opende het topic alleen omdat ik een tekst te zien kreeg die niet paste bij de actie die ik uitvoerde. Dat meldde ik als stoute bug, maar het topic werd verplaatst.

Dus mensen, nu graag ophouden met dat gezeur over wel of geen adblocker en het toespreken van personen die een adblocker gebruiken: dat is NIET waarom ik dit topic geopend heb. Graag ontopic vanaf hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:56
Het kost te veel tijd en moeite om een bug met betrekking tot de advertentieweergave te melden maar dit kost geen moeite? :|
Ze zijn hier erg nieuwsgierig naar wat je bedoelt, laat het eens zien dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
xFeverr schreef op zondag 3 december 2023 @ 19:57:
Het kost te veel tijd en moeite om een bug met betrekking tot de advertentieweergave te melden maar dit kost geen moeite? :|
Ze zijn hier erg nieuwsgierig naar wat je bedoelt, laat het eens zien dan
Nee, er werd mij gevraagd om het per advertentie te melden. Dát kost teveel tijd en moeite om steeds weer te doen.

En nu voor de tweede maal mijn vraag om ontopic te gaan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

TheVivaldi schreef op zondag 3 december 2023 @ 19:58:
[...]

Nee, er werd mij gevraagd om het per advertentie te melden. Dát kost teveel tijd en moeite om steeds weer te doen.
Als het een terugkerend probleem is dan zou 1x melden moeten volstaan voor ons om het te onderzoeken, hooguit vragen we dan nog om extra informatie. Een screenshot zou sowieso handig zijn ;)

Nogmaals: dit komt ons niet bekend voor, en als niemand het meldt dan kunnen we het ook niet oplossen, of op z'n minst een oorzaak achterhalen.
En nu voor de tweede maal mijn vraag om ontopic te gaan.
Eens, dit topic is niet bedoelt om het gebruik van een adblocker zelf ter discussie te stellen.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Nu online
crisp schreef op zondag 3 december 2023 @ 12:44:
Omdat we snappen dat een groot deel van de weerstand tegen advertenties voorkomt uit privacyoverwegingen
Off topic: Ik vermoed dat opdringerigheid ook een significant deel is. Dat geldt voor mij persoonlijk in ieder geval.
Als advertenties in harmonie met de site, content en drukte samenwerken / samenvallen dan geeft dat al minder drang om het te haten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

grasmanek94 schreef op maandag 4 december 2023 @ 10:16:
[...]

Off topic: Ik vermoed dat opdringerigheid ook een significant deel is. Dat geldt voor mij persoonlijk in ieder geval.
Als advertenties in harmonie met de site, content en drukte samenwerken / samenvallen dan geeft dat al minder drang om het te haten.
offtopic:
Dat is natuurlijk wel een beetje een compromis altijd: een adverteerder wilt immers wel dat zijn advertentie opvalt. Ook kan je niet verlangen van een adverteerder dat hij zijn merkkleur bijvoorbeeld aanpast.

Vroeger had je overigens met flash veel drukkere animaties en waren popups en banners die over de content vlogen veel meer gemeengoed; wat dat betreft is er al een hoop verbeterd naar mijn mening, en hier op Tweakers hebben wij altijd een redelijk terughoudend advertentiebeleid gevoerd wat dat betreft. Uiteraard zal het voor sommige gebruikers dan alsnog soms "too much" zijn, maar dat houd je toch altijd...

Intentionally left blank

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
Zo te zien is de oorspronkelijke vraag al beantwoord, maar aangezien het topic nu in MF staat, voor de volledigheid ook even een reactie vanuit ons: het lezen van reacties valt inderdaad ook onder de adblock-blokkade, omdat je anders de context van het artikel mist. Er zullen vast situaties zijn waarin een reactiethread breder gaat dan het artikel en dus ook zonder die context te volgen is, maar daar gaan we geen uitzonderingen voor maken. De manier waarop we nu een adblock-blokkade tonen is trouwens gebaseerd op hoe dat bij Plus-artikelen eruitzag; ook daar kon je destijds de reacties niet lezen. Strikt genomen zou je "artikelen en reacties" in de uitleg kunnen zetten, maar dat heeft voor ons nu geen prioriteit.

Zoals gezegd kun je met een abonnement de advertenties uitschakelen. Afhankelijk van de hoeveelheid karma die je hebt, kun je ook korting krijgen op dit abonnement. Meer over onze verdienmodellen kun je lezen op deze pagina.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVivaldi
@jelle. En zoals gezegd is me dat met een jaarabonnement momenteel gewoon te duur. Dus geen maandabonnement = geen abonnement meer voor mij.

We hebben elkaar trouwens gesproken op de vorige abonneedag, nog geen halfjaar geleden, dus ook jíj weet als het goed is dat ik wel abonnee ben geweest. ;)

Verder bedankt voor je reactie. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.