Een paar weken geleden is mijn modem (weer) overleden, dus deze is vervangen door de provider.
Door wat doorlopende problemen met voorgenoemde provider heb ik mijn eigen netwerk om moeten gooien (internet signaal valt constant een aantal seconden uit, voorgenoemde provider wilt dit niet geloven)
In ieder geval :
Voorheen was mijn netwerk :
Modem in bridge mode -> RT6600AX in normaal router mode -> desktop
|-> TS 464
|-> TS 673A
Nu is het :
Modem in normale modem mode -> RT6600AX in access point mode -> desktop
|-> TS-464
|-> TS-673A
Niks vreemd zou je zeggen ... alleen ik krijg echt met GEEN MOGELIJKEHEID de TS-673A in mijn netwerk.
De TS-464 werd direct gezien.
De TS-673A dus niet, niet in windows verkenner asl netwerk schijf, qfinder pro ziet regelmatig ook de TS-673A niet.
En nu komt het vreemde :
Zowel via de modem, als de router kan ik zien dat de TS-673A aanwezig is en een IP adres krijg.
Alleen als ik via dat IP adres probeer in te loggen : niks
De enigste manier om op de TS-673A te komen is via myqnapcloud
Ik heb de netwerk instellingen tussen de TS-464 en TS-673A vergeleken en buitenom de IP adressen zijn ze hetzelfde
Toegangsinstellingen idem dito
Als iemand een idee heeft wat hier aan de hand is en hoe ik het kan oplossen hoor ik het graag want ik kom er niet uit
(Via google en reddit word ik niet wijzer jammer genoeg)
Door wat doorlopende problemen met voorgenoemde provider heb ik mijn eigen netwerk om moeten gooien (internet signaal valt constant een aantal seconden uit, voorgenoemde provider wilt dit niet geloven)
In ieder geval :
Voorheen was mijn netwerk :
Modem in bridge mode -> RT6600AX in normaal router mode -> desktop
|-> TS 464
|-> TS 673A
Nu is het :
Modem in normale modem mode -> RT6600AX in access point mode -> desktop
|-> TS-464
|-> TS-673A
Niks vreemd zou je zeggen ... alleen ik krijg echt met GEEN MOGELIJKEHEID de TS-673A in mijn netwerk.
De TS-464 werd direct gezien.
De TS-673A dus niet, niet in windows verkenner asl netwerk schijf, qfinder pro ziet regelmatig ook de TS-673A niet.
En nu komt het vreemde :
Zowel via de modem, als de router kan ik zien dat de TS-673A aanwezig is en een IP adres krijg.
Alleen als ik via dat IP adres probeer in te loggen : niks
De enigste manier om op de TS-673A te komen is via myqnapcloud
Ik heb de netwerk instellingen tussen de TS-464 en TS-673A vergeleken en buitenom de IP adressen zijn ze hetzelfde
Toegangsinstellingen idem dito
Als iemand een idee heeft wat hier aan de hand is en hoe ik het kan oplossen hoor ik het graag want ik kom er niet uit

(Via google en reddit word ik niet wijzer jammer genoeg)
Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.