Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hoofdzakelijk gamen. D2R, BG3, League of Legends, Doom eternal. Hoogste graphic settings zou leuk zijn maar verre van noodzakelijk
Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen prijs in gedachte, uitleg volgt
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen de WDC WD30EZRZ-00Z5HB0 HDD, de rest van de huidige pc gaat naar het rechterbureau waar mijn dochter op gaat leren pjoeteren
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Systeem gebaseerd op AMD AM5 omdat ik blijkbaar een best bang for buck fobie heb ofzo
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur voor merk. Sinds mijn AMD 64 3200+ wordt dit mijn eerste PC met een AMD.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De Fractal design define R4 is de fijnste kast die ik ooit heb gehad. Muisstil en sinds 2016 niet 1x stof vrij gemaakt van binnen, omdat er nauwelijks stof in de kast zit. Dit wil ik voor de nieuwe build ook
Ga je overklokken?
Niet van plan
Wat verwacht je van ons?
Dat jullie zeggen, John doe niet zo moeilijk, wees niet zo krenterig voor jezelf en koop wat leuk spul!
Maar ook dat gaat me waarschijnlijk niet overstag helpen omdat ik als alleenstaande vader mezelf verplicht te kopen wat ik nodig heb en niet meer. Dus hopelijk krijg ik net zulke goede hulp als in 2016 toen ik mijn huidige setup kocht. So here goes:
Vorige maand een MSI G272QPF aangeschaft met de wetenschap dat mijn huidige pc 1440p niet leuk gaat vinden.
Huidige PC:
Ik nam dus het AM5 platform in gedachte i.v.m. de mogelijkheden tot upgraden in de toekomst. En het gaat me niet om het geld, maar om het gevoel / de gedachte dat dit (zwaar?) overkill is. Plz do prove me wrong
De BBG build:
Inmiddels besloten om de BBG setup te bestellen. Ik blijf nog wel met de vraag over de kast zitten (vind er maar weinig (goede) reviews over, wellicht is mijn google kapot)).
Wat is jullie ervaring met de Deepcool t.o.v. Fractal R4 of beter cases ? Stil en goed stofwerend (?) vind ik belangrijk en vind het niet erg om meer geld uit te geven zoals ik in 2016 deed voor de Fractal R4. Of zorgt de overduk (2 intakes 1 outtake) er genoeg voor dat er minimaal stof in komt ?
Alvast bedankt,
John
Hoofdzakelijk gamen. D2R, BG3, League of Legends, Doom eternal. Hoogste graphic settings zou leuk zijn maar verre van noodzakelijk
Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen prijs in gedachte, uitleg volgt
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen de WDC WD30EZRZ-00Z5HB0 HDD, de rest van de huidige pc gaat naar het rechterbureau waar mijn dochter op gaat leren pjoeteren
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Systeem gebaseerd op AMD AM5 omdat ik blijkbaar een best bang for buck fobie heb ofzo
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur voor merk. Sinds mijn AMD 64 3200+ wordt dit mijn eerste PC met een AMD.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De Fractal design define R4 is de fijnste kast die ik ooit heb gehad. Muisstil en sinds 2016 niet 1x stof vrij gemaakt van binnen, omdat er nauwelijks stof in de kast zit. Dit wil ik voor de nieuwe build ook
Ga je overklokken?
Niet van plan
Wat verwacht je van ons?
Dat jullie zeggen, John doe niet zo moeilijk, wees niet zo krenterig voor jezelf en koop wat leuk spul!
Maar ook dat gaat me waarschijnlijk niet overstag helpen omdat ik als alleenstaande vader mezelf verplicht te kopen wat ik nodig heb en niet meer. Dus hopelijk krijg ik net zulke goede hulp als in 2016 toen ik mijn huidige setup kocht. So here goes:
Vorige maand een MSI G272QPF aangeschaft met de wetenschap dat mijn huidige pc 1440p niet leuk gaat vinden.
Huidige PC:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | Intel Core i5-6600 Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Moederborden | MSI B150M BAZOOKA | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | € 273,62 | € 273,62 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Geheugen intern | HyperX Fury black HX424C15FBK2/16 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Voedingen | Cooler Master GM G450M | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Solid state drives | Samsung 850 EVO 500GB | € 46,48 | € 46,48 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 320,10 | ||
Ik nam dus het AM5 platform in gedachte i.v.m. de mogelijkheden tot upgraden in de toekomst. En het gaat me niet om het geld, maar om het gevoel / de gedachte dat dit (zwaar?) overkill is. Plz do prove me wrong
De BBG build:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 7600 Boxed | € 202,- | € 202,- |
| 1 | Moederborden | ASRock B650M Pro RS | € 149,96 | € 149,96 |
| 1 | Videokaarten | ASRock AMD Radeon RX 7800 XT Steel Legend 16GB OC | € 589,90 | € 589,90 |
| 1 | Behuizingen | DeepCool CC360 ARGB Zwart | € 57,60 | € 57,60 |
| 1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Tranquillo Rev.5 | € 31,85 | € 31,85 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3636F16GX2-FX5 | € 112,24 | € 112,24 |
| 1 | Voedingen | MSI MAG A750GL PCIE5 Zwart | € 95,- | € 95,- |
| 1 | Solid state drives | Lexar NM790 (zonder heatsink) 2TB | € 106,86 | € 106,86 |
| Totaal | € 1.345,41 | |||
Inmiddels besloten om de BBG setup te bestellen. Ik blijf nog wel met de vraag over de kast zitten (vind er maar weinig (goede) reviews over, wellicht is mijn google kapot)).
Wat is jullie ervaring met de Deepcool t.o.v. Fractal R4 of beter cases ? Stil en goed stofwerend (?) vind ik belangrijk en vind het niet erg om meer geld uit te geven zoals ik in 2016 deed voor de Fractal R4. Of zorgt de overduk (2 intakes 1 outtake) er genoeg voor dat er minimaal stof in komt ?
Alvast bedankt,
John
[ Voor 51% gewijzigd door FlitzZ op 05-12-2023 22:51 ]
AMD 64 3200+, MSI K8N Neo2 Platinum, nForce 3 Ultra, 2 x 512MB Kingston pc3200, 200Gb Maxtor Sata +120 GB Maxtor , X800pro @ X800XT-PE, Samsung 213 T