Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• ejdvandenberg
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-11 14:27
Sinds vandaag hebben we een vreemd probleem met onze airco. Een van de binnenunits van ons multisplit systeem verwarmt niet meer.

Systeem:
3MXM52 buitenunit
2x FTXA 20 en 1x FTXA42 binnenunits

Zoals te lezen in de titel 1 van de FTXA20's doet het niet meer dus. Hij gaat nog wel aan/open, maar blaast niet meer.

Best een vreemd probleem:
  • de andere 2 draaien nog prima, dus buitenunit lijkt me in orde
  • op de ventilatiestand blaast hij nog wel prima
  • koelen/drogen werkt ook niet
  • hij geeft geen foutcode (dit is wat onduidelijk uitgelegd, maar na ~40x drukken krijg ik de lange piep pas als ik rond ben weer op 00, dus ik denk dat ik de handleiding goed begrepen heb)
Systeem is vrij nieuw (Jun 2022), en draaide het stookseizoen tot nu toe zonder problemen.

Vanochtend is 2 keer de aardlek eruit geschoten vanwege onzorgvuldig bijvullen van de koffiezetter. Deze binnenunit (slaapkamer) stond op dat moment niet aan, maar de rest van het systeem wel. Mijn logica zegt dat dat er niets mee te maken heeft, maar vermelden kan weinig kwaad.

Edit: hele systeem opnieuw opstarten (stroom onderbreken terwijl alles uit staat) heb ik ook geprobeerd.
Na wat klooien met diagnose van de app zelfde resultaat. Geen foutcodes en verder een hele hoop data waar ik niet echt iets mee kan.

Wie heeft er een betere tip dan maandag de installateur bellen?

[ Voor 11% gewijzigd door ejdvandenberg op 02-12-2023 20:08 ]

• Wortel87
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 04-09-2024
Installateur bellen. Je hebt gewoon garantie. Niet zelf gaan lopen klooien als na een reset van een paar minuten spanningsloos niet wil bijkomen l.