Mijn huis vergeten bij aanleg glasvezel ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayDelft
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 24-07 11:04
Beste lezers,
Ik heb een huis gekocht dat blijkens Funda en de info van de makelaar over een glasvezel aansluiting zou beschikken . Die blijkt er niet te liggen . Er is alleen coax.
Mijn huis is een vrijstaand huis in een klein doodlopend straatje met 8 huizen . Het oudste huis is 9 jaar oud .. Allen hebben glasvezel behalve de mijne . Gesteld wordt door KPN dat de aansluiting waarschijnlijk is geweigerd door de vorige eigenaar . Die weet echter nergens van . Mijn buren naast mij en tegenover mij hebben dus gewoon glasvezel . Dat is voordeur tot voordeur hooguit 25 meter bij mij vandaan .
Ik heb bij KPN, de enige die er eventueel kan leveren een aansluiting gevraagd en kadasterkaarten etc toegestuurd en uitgelegd dat de kabel nooit ver weg kan zijn . KPN gaat een haalbaarheidsonderzoek doen en dat gaat nog enkele maanden duren .

Mijn vraag :
Is te verwachten dat dit opgelost kan / zal worden ? Of zijn er toch mogelijk allerlei problemen . Zo ja welke ? En als KPN het al kan / wil oplossen , welke kosten kan ik dan verwachten ongeveer ? Kan er gewoon een takje van de liggende kabel worden gesplitst of moeten ze het ergens uit een wijkcentrale halen ?

Jullie input wordt zeer op prijs gesteld want ik zie alweer leeuwen en beren maar hopelijk ten onrechte .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Meestal ligt er een kabel met veel vezels in de grond en kunnen ze aftakken inderdaad.

Als ze lief zijn is het gratis, anders kijk je al snel naar €100 per meter graafwerk. Als hij al onder de stoep ligt hoeven ze alleen een kabel te schieten met een raketje op lucht. Wellicht goedkoper dan.

Even afwachten dus.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrNOnamE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-07 14:49
De aansluiting krijgen zal vast wel mogelijk zijn, echter de vraag is tegen welke prijs. Omdat het een FTTH aansluiting betreft kan het misschien goedkoop.

Je zou ook nog eens kunnen proberen bij een provider die gebruik maakt van het KPN netwerk. Als die een order inschieten komt het via een omweg bij KPN en kost het misschien minder??

Wellicht zijn de kosten nog te verhalen op de vorige bewoner als aangegeven is dat er glasvezel aanwezig was.

☀️ 39 Panelen |⚡SolarEdge SE12.5K | 🔆 Panasonic 7KW KIT-WC07J3E5 | ❄❄❄❄ Mitsubishi SRK 20ZSX-W

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Question Mark
  • Laatst online: 16-07 16:46

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ik zou daarnaast alvast een bij de verkopende makelaar gaan informeren. Als in zijn brochure stond dat er glasvezel aanwezig was, en dit blijkt niet zo te zijn mag hij (na ruggespraak met de verkoper) toch wel met een voorstel komen.

Ga dus ook niet te hard, geeft de verkoper(s) de kans om dit te herstellen.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-07 21:44
@RayDelft
Als KPN blijft volhouden en kan aantonen dat de vorige eigenaar glasvezel heeft geweigerd heb je denk ik pech. Dan zal jezelf de aansluiting moeten betalen. Zal al snel ergens tussen de 600 en 1000 euro kosten.
Kan jij of de vorige bewoners aantonen dat ze het inderdaad zijn vergeten heb je nog een kans.
Maar ook gok dat je het vooral op coulance vanuit KPN moet gooien.

Gelukkig ligt er nog coax, via Ziggo kan je ook prima snelheden halen. Tuurlijk is glas fijner, maar het is niet dat het alternatief 8mbit dsl is.

PS: aankloppen bij de makelaar voor foutieve informatie is bij voorbaat redelijk kansloos. In de kleine lettertjes vrijwaren ze zich voor foutieve informatie. Daarnaast is het een kleine moeite om te controleren of een woning is aangesloten op glasvezel, kan online of door in de meterkast te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-07 21:13

slaay

Natuurbeleven.com

Wat geeft de postcode check aan op kpn.com voor je nieuw adres?

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daam
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-07 11:16
Ik heb precies met dezelfde situatie te maken gehad toen ik afgelopen voorjaar mijn nieuwe huis betrok. Op Funda stond aangegeven dat er glasvezel aanwezig zou zijn. Ik heb dit (stom genoeg) nooit dubbelgecheckt omdat dit ook weer niet zo'n groot ding voor mij was om wel of niet voor dit huis te kiezen.

Toen ik erachter kwam dat er geen glasvezel in de woning aanwezig was heb ik de makelaar aangesproken op de foutieve berichtgeving op Funda. Echter gaf deze aan dat de glasvezel-melding automatisch op postcode gegenereerd was omdat er wél glasvezel in de straat is aangelegd. In de papieren van de makelaar zelf stond namelijk ook niet vermeld dat er glasvezel aanwezig zou zijn. Dus voor mij geen poot om op te staan bij de makelaar (m.i. terecht). In de woning is enkel coax aanwezig. Dus kijk even in welke papieren je deze foutieve informatie heb staan.

Hierna heb ik contact gezocht met KPN, verantwoordelijk voor het glasvezelnetwerk in deze stad. Zij konden zien dat de vorige bewoners de aanleg van glasvezel hebben tegen gehouden met als gevolg dat de kabel tot aan mijn perceel ligt. Ik heb de kabel nog niet gevonden maar die zou volgens de berichtgeving wel ergens moeten zijn.

In mijn geval was de aanleg van de glasvezelkabel tot in de meterkast gratis, als ik bij KPN mijn abonnement zou afnemen. Zo gezegd zo gedaan, alleen kwam er vanuit KPN geen update wanneer de aansluiting zou plaatsvinden. Toen mij werd verteld dat de aansluiting door KPN Netwerk gedaan zou worden en dat de levertijd 1 tot 6 maanden bedroeg, zonder dit verder concreet te kunnen maken heb ik hen in gebreke gesteld en de hele handel geannuleerd. Vanwege mijn (thuis)werk kan ik niet eens een paar dagen zonder snel internet, laat staan meerdere maanden.

Ik heb voor nu de hoop even opgegeven en heb een zakelijk jaarabonnement op de coax van Ziggo.

|  MacBook Pro | PC Acer Aspire M5810 | Foto Canon 60D, 50mm f/1.8, 18-135mm f/3.5, 28-200mm f/3.5, Rig |

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:08
@Daam je abbo gaat pas in als dienst geleverd word. Dus niet een ramp toch als het even duurt? Wel zelf je ziggo opzeggen als kpn de boel op orde heeft. Heb je hooguit een maandje dubbel.

https://f1nerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daam
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-07 11:16
Omdat ik inmiddels was oververhuisd naar mijn nieuwe adres had ik met spoed de aanvraag geannuleerd en een jaarabonnement bij Ziggo afgesloten. Ik heb hier niet helemaal goed research op gedaan en heb de aanname gedaan dat je altijd te maken hebt met een jaarcontract. Vastzitten aan een jaarcontract naast KPN is natuurlijk niet handig dus daarom KPN geannuleerd. Later pas erachter gekomen dat Ziggo ook maandelijks opzegbare abonnenten heeft (moeilijk/niet te vinden via de eigen site). Anders had ik dat gedaan

|  MacBook Pro | PC Acer Aspire M5810 | Foto Canon 60D, 50mm f/1.8, 18-135mm f/3.5, 28-200mm f/3.5, Rig |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Het kan je wel €1500,- kosten, dus zou zeker bij verkopend makelaar aan de bel trekken.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayDelft
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 24-07 11:04
Naar aanleiding van jullie vragen :
Mij bleek dat toen ik de verhuizing wilde regelen op de postcode geen glasvezel aanwezig is . Ik heb toen de makelaar gevraagd om in het huis dat ik ga betrekken te kijken of dat klopt . Inderdaad geen glasvezel . Alleen coax in de meterkast . De coax en het kabelabonnement wordt geleverd door Caiway . Glasvezel echter niet door hun zuster maatschappij Delta maar uitsluitend door KPN . Caiway levert er dus wel coax en voor glasvezel moet ik bij KPN zijn. Andere leveranciers zijn er niet . Nu maar hopen dat KPN een beetje welwillend zal zijn. De straat een soort hofje is mandelig eigendom van de VVE . Hoop dat het zonder gesloop en gedoe mogelijk is . Ik zal jullie op de hoogte houden van het verloop van dit avontuur .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eltweako
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Mijn ervaring is dat als er "geweigerd" is dat ze vaak een rol ergens onder de stoep gelegd hebben voor als er in de toekomst wel een aansluiting gemaakt moet worden.
Dan is het vaak een kwestie van wat aansluitkosten betalen waarbij de kabel binnengebracht wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:33

nelizmastr

Goed wies kapot

eltweako schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 20:44:
Mijn ervaring is dat als er "geweigerd" is dat ze vaak een rol ergens onder de stoep gelegd hebben voor als er in de toekomst wel een aansluiting gemaakt moet worden.
Dan is het vaak een kwestie van wat aansluitkosten betalen waarbij de kabel binnengebracht wordt.
Hier in de straat wonen een paar *knip* die de vezel uit de stoep hebben (al 3 jaar) steken en ook geweigerd hebben voor het binnenbrengen en afmonteren (ookal was het gratis). Het is voor ze te hopen dat de kabel daardoor geen schade oploopt, anders ben je als toekomstige bewoner weer eens het bokje van nalatigheid van de vorige.

[ Voor 1% gewijzigd door rens-br op 03-12-2023 22:54 . Reden: Maatje minder ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltweako
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
nelizmastr schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 21:24:
[...]

Hier in de straat wonen een paar droeftoeters die de vezel uit de stoep hebben (al 3 jaar) steken en ook geweigerd hebben voor het binnenbrengen en afmonteren (ookal was het gratis). Het is voor ze te hopen dat de kabel daardoor geen schade oploopt, anders ben je als toekomstige bewoner weer eens het bokje van nalatigheid van de vorige.
Het gaat altijd om puur de mantelbuis, een dun slangetje waar ze later de vezel doorheen schieten/blazen.
Mocht die beschadigd zijn, dan kunnen ze die met een tang simpelweg afknippen en er een nieuw stuk aan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:50

Qwerty-273

Meukposter

RayDelft schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 16:15:
Gesteld wordt door KPN dat de aansluiting waarschijnlijk is geweigerd door de vorige eigenaar . Die weet echter nergens van . Mijn buren naast mij en tegenover mij hebben dus gewoon glasvezel .
Dus de stoep/straat heeft opengelegen naar elk huis behalve de jouwe, en dat vond de vorige eigenaar niet apart? Ik kan mij voorstellen dat er geen actieve herinnering is aan het weigeren (of eigenlijk niet ingaan op het aanbod van de aanleg) van glasvezel, maar ik kan mij niet voorstellen dat dit gebeurde zonder dat er iets zichtbaar is geweest in de straat.

Als je echt glasvezel wilt, dan gewoon aanvragen en de bureaucratische molen van KPN afwachten. Dat kan afhankelijk van andere werkzaamheden in de regio snel of langzaam gaan. Tot die tijd kan je uit de voeten met een abo via een ander medium (coax of lucht).

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

chrisborst schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 16:32:
@RayDelft
PS: aankloppen bij de makelaar voor foutieve informatie is bij voorbaat redelijk kansloos. In de kleine lettertjes vrijwaren ze zich voor foutieve informatie. Daarnaast is het een kleine moeite om te controleren of een woning is aangesloten op glasvezel, kan online of door in de meterkast te kijken.
Gelukkig is het niet zo zwart/wit... Makelaar aansprakelijk voor verkeerde informatie in een verkoopbrochure?
In bepaalde gevallen kan verkeerde informatie die in de verkoopbrochure staat tot aansprakelijkheid van de makelaar leiden. Dit zal afhangen van de omstandigheden van het geval.
Zou ook niet best zijn, dan zou een makelaar alles bij elkaar kunnen liegen in zijn brochures en daar met "kleine lettertjes" onderuit kunnen komen.

En daarnaast hoef je zelf zaken die door de verkopend makelaar al zijn meegedeeld niet meer te controleren. Dat het verstandig is om dit alsnog wel te doen staat daar buiten.
In beginsel mag een koper op een mededeling van de verkoper of verkopend makelaar vertrouwen. Door de verkopend makelaar verschafte informatie beëindigt in het algemeen de op de koper rustende onderzoeksplicht. Daarbij gaat de mededelingsplicht vóór de onderzoeksplicht: de partij die zelf haar mededelingsplicht schendt, kan de wederpartij niet tegenwerpen dat hij te weinig onderzoek verrichtte.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Laatst online: 24-07 19:29

bonzz.netninja

Niente baffi

[...]

Hier in de straat wonen een paar [mbr]*knip* [/]die de vezel uit de stoep hebben (al 3 jaar) steken en ook geweigerd hebben voor het binnenbrengen en afmonteren (ookal was het gratis). Het is voor ze te hopen dat de kabel daardoor geen schade oploopt, anders ben je als toekomstige bewoner weer eens het bokje van nalatigheid van de vorige.
Nalatigheid? Kan toch gewoon een bewust keuze zijn? Bij mij heb ik nu ook sinds een paar weken zo'n groen kabeltje uit de stoep steken maar als ze die naar binnen willen brengen, krijg ik een lelijk kastje in mijn woonkamer omdat hij daar uitkomt. Ik weet nog niet of ik dat wel wil. (ik denk het wel).

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

RayDelft schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 16:15:
Gesteld wordt door KPN dat de aansluiting waarschijnlijk is geweigerd door de vorige eigenaar . Die weet echter nergens van .
Dat groene kabeltje uit de stoep kun je volgens mij helemaal niet weigeren toch?

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJoery
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
bonzz.netninja schreef op maandag 4 december 2023 @ 08:23:
Dat groene kabeltje uit de stoep kun je volgens mij helemaal niet weigeren toch?
Normaal gezien niet, maar omdat het om een doodlopende straat gaan kan de aannemer besloten hebben om de hele vezel niet verder door te trekken. Wel vreemd als de vorige eigenaar zegt er niets van te weten. Zonder daadwerkelijke weigering zou de vezel in ieder geval tot voor het huis moeten komen. Alleen vanaf hier tot in de meterkast is toestemming nodig.

Ik zou eerst even contact opnemen met de makelaar, als het in de advertentie stond, en dit eventueel ook nog mondeling is bevestigd kan er vast wel wat geregeld worden, mogelijk kostendeling, etc.
Als het ook in het koopcontract specifiek stond is de vorige eigenaar volledig verantwoordelijk voor de eventuele extra kosten voor het alsnog laten aanleggen.

Als je er niet uitkomt met de makelaar zou je het nog kunnen overleggen met KPN, mogelijk zijn ze bereid om het aan te leggen als er een abonnement wordt afgesloten, zeker omdat je de vezel niet heb geweigerd, maar de vorige eigenaar.

Success!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Hier in de straat wonen een paar [mbr]*knip* [/]die de vezel uit de stoep hebben (al 3 jaar) steken en ook geweigerd hebben voor het binnenbrengen en afmonteren (ookal was het gratis). Het is voor ze te hopen dat de kabel daardoor geen schade oploopt, anders ben je als toekomstige bewoner weer eens het bokje van nalatigheid van de vorige.
Dat stukje mag gewoon stuk hoor. Als ze die kabel naar binnen brengen, knippen ze er gewoon een stukje vanaf voor ze hem afmonteren. Er ligt een halve rol kabel onder de stoep. Bij ons zeker een meter of 15 gok ik. Naar de voordeur is een meter of 9 en we hadden nog meters kabel over.

Glas roest gelukkig niet.

Bij ons stak er overigens maar 1 sprietje boven het maaiveld uit voor 2 huizen. Daar lagen gewoon 2 kabels onder de grond. De buren hebben geen abo en hun kabel ligt nog onder de stoep. Die van ons is naar binnen gebracht en aangesloten.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2023 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Tot een paar jaar terug was het niet zo gebruikelijk dat glasvezel altijd gratis binnen werd gebracht. Dat deden ze alleen als je ook een abonnement nam. Zat lang niet iedereen op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:20

FreakNL

Well do ya punk?

[...]

/ Droeftoeter meldt :+

Hier steekt er ook zo'n spriet uit de klinkers bij mijn voordeur. Ik heb geen interesse in glasvezel en de spriet zit niet eens op eigen grond. Ik heb hem al een keer teruggebogen en vastgezet tussen 2 klinkers maar dat is inmiddels ook weer losgeraakt. Ding ziet er ook niet meer uit inmiddels, kapje is eraf etc..

Het zal mijn tijd wel duren. Ik heb ook geen verzoek gehad om het tot in de meterkast te brengen, dat zou ik echt prima vinden. Maar als ze dat niet regelen, ook prima. Over een jaar is hij platgereden en en platgelopen. Ook goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FreakNL schreef op maandag 4 december 2023 @ 09:03:
[...]

/ Droeftoeter meldt :+

Hier steekt er ook zo'n spriet uit de klinkers bij mijn voordeur. Ik heb geen interesse in glasvezel en de spriet zit niet eens op eigen grond. Ik heb hem al een keer teruggebogen en vastgezet tussen 2 klinkers maar dat is inmiddels ook weer losgeraakt. Ding ziet er ook niet meer uit inmiddels, kapje is eraf etc..

Het zal mijn tijd wel duren. Ik heb ook geen verzoek gehad om het tot in de meterkast te brengen, dat zou ik echt prima vinden. Maar als ze dat niet regelen, ook prima. Over een jaar is hij platgereden en en platgelopen. Ook goed..
Is ook echt geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:46

Punkrocker

Mostly harmless

bonzz.netninja schreef op maandag 4 december 2023 @ 08:23:
[...]

Tuurlijk wel.

Het is jouw woning/tuin dus jij bepaald wat een ander erin mag doen. Een commerciële partij bovendien.

Ik heb glas van Delta en KPN wou een jaar of twee later ook naar binnen. Route naar MK zit al vol met kabels en leidingen (ook de diverse PV installatiekabels komen daar binnen) en ik wou eerste weten hoe ze dat zonder schade konden binnenbrengen, die GVK. Dat wilden ze pas nadat ik toestemming zou geven. In mijn ogen een verkeerde volgorde dus ik heb ze geweigerd. Rol ligt voor de oprit nu.

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

eltweako schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 21:38:
[...]

Het gaat altijd om puur de mantelbuis, een dun slangetje waar ze later de vezel doorheen schieten/blazen.
Mocht die beschadigd zijn, dan kunnen ze die met een tang simpelweg afknippen en er een nieuw stuk aan zetten.
Tegenwoordig is dat meestal een direct buried glasvezelkabel. Is goedkoper dan eerste een buisje en later de GVK erin blazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
RayDelft schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 20:41:
Naar aanleiding van jullie vragen :
Mij bleek dat toen ik de verhuizing wilde regelen op de postcode geen glasvezel aanwezig is . Ik heb toen de makelaar gevraagd om in het huis dat ik ga betrekken te kijken of dat klopt . Inderdaad geen glasvezel . Alleen coax in de meterkast . De coax en het kabelabonnement wordt geleverd door Caiway . Glasvezel echter niet door hun zuster maatschappij Delta maar uitsluitend door KPN . Caiway levert er dus wel coax en voor glasvezel moet ik bij KPN zijn. Andere leveranciers zijn er niet . Nu maar hopen dat KPN een beetje welwillend zal zijn. De straat een soort hofje is mandelig eigendom van de VVE . Hoop dat het zonder gesloop en gedoe mogelijk is . Ik zal jullie op de hoogte houden van het verloop van dit avontuur .
Geen idee waar je woont (je nickname suggereert wel iets, maar dat kan ook je achternaam zijn of je favoriete aardewerk). In Gouda geldt ongeveer dezelfde situatie qua coax en glasvezel. Maar coax gaat per 31/12/2023 uitgeschakeld worden (ja, over vier weken). Delta glasvezel werkt nog niet in mijn straat, dus de kpn-glasvezel is de enige optie voor internet en tv. Ik hoop voor je dat jouw coax nog een tijdje blijft werken.

When life gives you lemons, start a battery factory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onno oliver
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 02-06 13:11
Ooit een pand gekocht zonder aansluitingen.
Zou er wel zitten volgens de makelaar maar toch ook weer niet. Zelfde verhaal als TS.

Contact gehad met telefoon en kabel boer omdat zij niet in een keer konden leggen heb ik het afgeblazen.
Zou per keer ongeveer 1500 euro kwijt zijn aan graafkosten. De offerte was niet daar heel erg duidelijk in iets met onvoorziene kosten. Dwz als we een olietank tegen komen saneren, schoon grond verklaring nodig voordat we gaan beginnen. Onderzoek naar asbest in de meterkast.

Opgelost met mobile en een 3g verbinding en gewacht op een glas aansluiting.
Aannemelijk is wel dat het mogelijk zou kunnen zijn dat er een asbest plaat in de achterwand van de meterkast zit.

Tegen TS zou ik zeggen lees de kleine letters heel erg goed ivm verborgen kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:23

Aganim

I have a cunning plan..

eLScha schreef op maandag 4 december 2023 @ 08:57:
Tot een paar jaar terug was het niet zo gebruikelijk dat glasvezel altijd gratis binnen werd gebracht. Dat deden ze alleen als je ook een abonnement nam. Zat lang niet iedereen op te wachten.
Bij ODF is dat, in ieder geval tot begin dit jaar, nog steeds. Geen T-Mobile/Odido jaarabo, geen aansluiting. Gelukkig verloopt de 1 jaar exclusiviteit hier inmiddels bijna, mogen ze daarna alsnog komen aansluiten zodat Freedom kan gaan leveren. Wel met de extra hindernis dat de stoep inmiddels vernieuwd is en zowel de KPN (die al ruim een half jaar geen tijd hebben om aan te sluiten) en ODF kabels met de mantel der liefde bedekt zijn. Ik wens ze succes met zoeken.

[ Voor 24% gewijzigd door Aganim op 04-12-2023 11:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Dat ligt toch helemaal aan je huis en situatie. in principe heeft iedereen hier in de wijk een groen kabeltje. Sommige in de straat, andere de voortuin in. Maar je krijgt sowieso een kabeltje per huis.

Daarbij, bepaalde gemeentelijke voorzieningen heb je toch geen keuze in. Als ze in een oude wijl alle loden leidingen gaan vervangen tot aan je huis, heb je dat gewoon te accepteren, zo ver ik weet.

[ Voor 23% gewijzigd door bonzz.netninja op 04-12-2023 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

bonzz.netninja schreef op maandag 4 december 2023 @ 11:46:
[...]

Dat ligt toch helemaal aan je huis en situatie. in principe heeft iedereen hier in de wijk een groen kabeltje. Sommige in de straat, andere de voortuin in. Maar je krijgt sowieso een kabeltje per huis.

Daarbij, bepaalde gemeentelijke voorzieningen heb je toch geen keuze in. Als ze in een oude wijl alle loden leidingen gaan vervangen tot aan je huis, heb je dat gewoon te accepteren, zo ver ik weet.
Kabeltje per huis. Bij weigeraars in de straat. Maar niet per se binnen hoor.

Hoe dat met water zit durf ik niet te zetten. Water is een basisbehoefte en bovendien wil je zelf ook van de loden leidingen af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico95
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 24-07 16:43
In mijn woning was ook geen glasvezel aanwezig in de woning, wel in de straat. deze is kosteloos bij mij naar binnen gebracht (via T-mobile, netwerk van KPN).

stoep is opengehaald, daar de juiste vezel uit de bundel gehaald (wat overigens de eerste keer mis ging, waardoor er verderop in de straat geen internet was), paar tegels bij de gevel eruit, kabel stampen ze er onderdoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drharlin
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 24-07 19:31
Question Mark schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 16:24:
Ik zou daarnaast alvast een bij de verkopende makelaar gaan informeren. Als in zijn brochure stond dat er glasvezel aanwezig was, en dit blijkt niet zo te zijn mag hij (na ruggespraak met de verkoper) toch wel met een voorstel komen.
Ik had iets soortgelijks, woning in het buitengebied zou coax liggen. Bleek een brakke dsl te zijn die met mooi weer net 7-10Mbit haalde. Sorry foutje maar dat kan gebeuren, niets kunnen verhalen etc. Inmiddels keurig glasvezel sinds een jaartje of 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Drharlin schreef op maandag 4 december 2023 @ 14:06:
[...]

Ik had iets soortgelijks, woning in het buitengebied zou coax liggen. Bleek een brakke dsl te zijn die met mooi weer net 7-10Mbit haalde. Sorry foutje maar dat kan gebeuren, niets kunnen verhalen etc. Inmiddels keurig glasvezel sinds een jaartje of 2
Ben wel even benieuwd welke stappen je ondernomen hebt. Los van het feit dat je het zelf natuurlijk eenvoudig had kunnen controleren, kán de makelaar wel degelijk verantwoordelijk gehouden worden. Zie ook mijn eerdere links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drharlin
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 24-07 19:31
Question Mark schreef op maandag 4 december 2023 @ 15:10:
Ben wel even benieuwd welke stappen je ondernomen hebt. Los van het feit dat je het zelf natuurlijk eenvoudig had kunnen controleren, kán de makelaar wel degelijk verantwoordelijk gehouden worden. Zie ook mijn eerdere links.
We hebben de makelaar er op aangesproken, wat ik zei 'foutje, bedankt'. Bij mij was het trouwens voor het tekenen van het koopcontract, bij de eerste bezichtiging viel de schotel op, F connectoren en nergens coax te vinden.

Overigens is 7-10Mbit prima voor beetje teamsen, netflixen etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Drharlin schreef op maandag 4 december 2023 @ 15:16:
[...]

We hebben de makelaar er op aangesproken, wat ik zei 'foutje, bedankt'.
Dat is dan een totaal andere situatie. Je zag een fout in een brochure, maar hebt dat zelf doorgehad tijdens de allereerste bezichting. Er was dus bij jou geen enkele schade die je hebt moeten verhalen.

Bij TS is dat anders. Die is afgegaan op informatie van de makelaar die onjuist was. Om de situatie aan te laten passen aan de door de makelaar voorgestelde situatie kan nog wel eens een flinke kostenpost zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-07 15:05
eLScha schreef op maandag 4 december 2023 @ 08:57:
Dat is hier dit jaar nog precies zo gegaan. De hele straat is 'belegd' met glas, en voor ieder huis steekt een spriet boven de grond uit (in de straat dus), maar alleen mensen die hebben aangegeven daadwerkelijk glas te willen, daar is die spriet iets later doorgetrokken tot de voordeur, en daarna volgt de daadwerkelijke aansluiting.

Bij dit geval zoals een vrijstaand huis, zal dat uiteraard anders zijn.
Pagina: 1