Backup iPhone naar Mac via alias geeft fout

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinky1905
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 30-03-2024
Hallo,

Ik probeer mijn iPhone te backuppen via Finder. Omdat ik dat niet wil doen naar de standaard locatie op de system disk, heb ik een alias gemaakt naar een folder op een externe HD. Als ik die alias dubbel klik kom ik ook netjes in die folder terecht, dus alias-technisch werkt het. Echter, als ik de backup start via Finder vraagt ie nog wel om de toegangscode maar dan krijg ik een foutmelding met de veelzeggende inhoud "an error occurred". (De programmeur die zo'n melding serieus neerpent moet ontslagen worden)
Backuppen zonder gebruik te maken van de alias gaat goed, maar dat wil ik dus niet. Ik zie op internet dat ook anderen dit probleem hebben, maar een echte oplossing heb ik niet gevonden

Heeft iemand een idee ?

Zowel de iPhone als Mac zijn bijgewerkt naar laatste versie
Mac: Sonoma 14.1.2
iPhone 13: IOS 17.1.2

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Dinky1905 Kan zijn dat je wel kan lezen naar niet kan schrijven, hoe is je externe HD geformatteerd?

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19-09 17:03
Heb je het echt over een Alias of over een Symlink?

Een Alias gaat hiervoor niet werken (buiten of dit überhaupt een goed idee is:)), tenminste als ik het me goed herinner werken deze niet buiten Finder. En de backup-software draait niet in een Finder-context ook al initieer je het mogelijk wel via die weg. Tenminste, dat vermoed ik.

[ Voor 23% gewijzigd door eric.1 op 02-12-2023 17:48 ]