volume laptop verhogen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmaaier
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 16-06 21:07
Beste lezers,

Hoe kan ik de maximale volume van onze laptop verhogen? Op 100% is het enkel goed te horen als je er bovenop zit en het niet te luidruchtig is. Onze tablet heeft minstens twee keer zoveel volume.

Ik kan geen instellingen vinden om de maximale grens te verhogen. Ik weet dat VLC ietsjes kan verhogen, maar dat is nog steeds erg weinig en dan ook enkel voor filmpjes die je in VLC speelt.

Er moeten toch wel mogelijkheden zijn?

Ik werk op windows 11.

alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:38

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Er zijn meestal 2 instellingen:
- het volume vanuit de applicatie, bijv. VLC, YouTube enz
- het volume vanuit de Windows mixer

Als beide op maximaal staan, kan je laptop gewoonweg blijkbaar niet luider. Je kan dan kiezen voor bijv. externe speakers.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Misschien handig om te vertellen wat voor laptop je hebt, en wat voor geluidschip erin zit.
Vaak kun je in de software van je geluidschip ook eea aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Heb je al gezocht? Bijvoorbeeld zoeken bij google naar 'increase volume laptop' levert al snel tools zoals Sound Booster op.
Microkid schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 13:32:
Er zijn meestal 2 instellingen:
- het volume vanuit de applicatie, bijv. VLC, YouTube enz
- het volume vanuit de Windows mixer

Als beide op maximaal staan, kan je laptop gewoonweg blijkbaar niet luider. Je kan dan kiezen voor bijv. externe speakers.
Gelukkig zitten we op Tweakers en is je volume op 100% zitten niet direct het maximale wat het kan ;)

Door wat tweaks valt er vast nog wel wat meer volume uit te halen. Dat zal de kwaliteit niet per se ten goede komen, en je loopt het risico dat de speakers (eerder) de geest geven. Maar het valt te proberen.

[ Voor 67% gewijzigd door Hahn op 02-12-2023 13:34 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmaaier
Ja ik heb inderdaad gegoogeld. Booster 3D is niet gratis.
Instellingen die ik vind zijn de standaard instellingen die ik zelf ook wel ken en dus geen verschil maken.

de laptop is een Toshiba Sattelite pro A50 E 24X.

Er zit denk ik geen aparte geluidschip in. Gewoon op het moederbord neem ik aan? Ik kan alleen Realteck vinden. Denk je dat de optie van de software dan nog mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

grasmaaier schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 13:38:
Er zit denk ik geen aparte geluidschip in. Gewoon op het moederbord neem ik aan? Ik kan alleen Realteck vinden. Denk je dat de optie van de software dan nog mogelijk is?
Dan zit er dus een Realtek geluidschip in. Open die software eens (of installeer die als die er nog niet opstaat). Wellicht dat je daar nog wat mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Er zijn spelers als VLC die je het volume naar 150% of 200% laten zetten, in theorie zou dat bij 100% Windows-volume al meer dan het standaard maximum moeten zijn.
Maar dat maximum wordt bepaald op basis van wat de ingebouwde speakers aan vermogen kunnen leveren zonder schade en zonder vervorming, als je dat gaat overschrijden krijg je gewoon lelijk geluid, veel speakers gaan dan flink knetteren, als je pech hebt blaas je ze helemaal op.

Zeker als het gaat om normaal gebruik en dus redelijk constant dan wil je dat echt niet doen, daar zijn die speakers niet voor gemaakt. Je kunt dan beter een andere laptop kopen of een losse speaker of koptelefoon aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Als ik moet kiezen tussen het boosten (clippen) van kleine speakers omdat het harder moet, zou ik echt nooit doen.

Externe (USB) speakers (of een externe geluidskaart) genieten bij mij sowieso de voorkeur. Kwaliteit zal vele malen beter zijn dan dat koekblikken geluid uit de relatief goedkope laptops / tablets en smartphones.

Gewoon niet een software oplossing zoeken, maar gewoon degelijks hardware eventueel met bluetooth ;)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18:07

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Oordopjes/headset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmaaier
Het punt is dat je je laptop meeneemt en telkens verplaatst. En in ons gezin luisteren we ook wel samen naar filmpjes. Het had dus wel handiger geweest als het volume gewoon wat luider was. Maar ik begrijp dat dit het dus gewoon is.

bedankt voor de antwoorden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Een bluetooth speaker met een accu is dan net zo verplaatsbaar als een laptop of tablet ;)

* RaZ heeft een JBL Xtreme 3, en bevalt uitermate prima :Y

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:28
Ik heb hier een House of Marley Chant Mini Bluetooth speakertje als ik eens wat beter geluid wil hebben dan wat de laptop kan produceren.
Moet het nog beter dan stuur ik de groep aan waarin een 5 tal Nest Mini's inzitten.
Moet het nog beter dan stuur ik de Chromecast Audio aan die aan de stereotoren hangt.

Ofwel je kan het heel eenvoudig zo gek maken als je zelf wil.
Mocht je al een bluetooth luidspreker hebben dan is dat de meest eenvoudige oplossing om het portable te houden met een stuk beter geluid.

Mijn profiel op Discogs

Pagina: 1