Handleidingen toevoegen aan producten?

Pagina: 1
Acties:
  • 430 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloggingHank
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-07 17:43
O edit ivm auto correct in de topic titel. Zou dus HANDLEIDINGEN moeten zijn

1. Welk probleem ervaar je?
2e hands producten hebben vaak geen handleiding meer

2. Waarom is dat een probleem?
Die is soms wel handig

3. Hoe vaak loop je er tegenaan?
Paar keer per jaar

4. Hoe ziet de ideale oplossing er voor jou uit?
Ik google dan altijd en kan hem vaak wel vinden. Maar mocht ik de handleiding op tweakers kunnen vinden via producten in de price Watch heeft dat m’n voorkeur ten opzichte van andere vage websites waarmee vaak de pdf in een in-page viewer moet bekijken enzo.

[ Voor 7% gewijzigd door FloggingHank op 02-12-2023 11:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Vaak staat er bij een product in de Pricewatch een link naar de detailpagina van de fabrikant.

En omdat websites volgens de wet elke drie jaar volledig opnieuw moeten worden opgebouwd en daarbij bestaande url-routering absoluut niet mag blijven werken (wat zijn redirects?), zijn die links vaker dood dan levend.

[ Voor 3% gewijzigd door CodeCaster op 02-12-2023 12:00 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloggingHank
CodeCaster schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 12:00:
Vaak staat er bij een product in de Pricewatch een link naar de detailpagina van de fabrikant.

En omdat websites volgens de wet elke drie jaar volledig opnieuw moeten worden opgebouwd en daarbij bestaande url-routering absoluut niet mag blijven werken (wat zijn redirects?), zijn die links vaker dood dan levend.
nog een reden toch om die handleiding 'lokaal' op te slaan bij tweakers. de productpaginas van oudere apparaten zijn idd vaak dood waardoor he dus bij vage andere sites uitkomt voor je handleiding

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Titelfix :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20-09 19:24
Goed idee, maar waar trek je de grens? Straks ook drivers, patches & firmware hosten?
Van alle aangeschafte producten mag je aannemen dat de koper bij de aanschaf een handleiding kreeg. Hier ligt denk ik ook een stukje verantwoordelijkheid van de eigenaar. Lijkt mij in ieder geval niet iets voor Tweakers om hier tussen te gaan zitten. Als hardwareboer zou ik het dan wel weten - lekker naar Tweakers verwijzen en traffickosten besparen :p

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloggingHank
5pë©ïàál_Tèkén' schreef op zondag 3 december 2023 @ 19:49:
Goed idee, maar waar trek je de grens? Straks ook drivers, patches & firmware hosten?
Van alle aangeschafte producten mag je aannemen dat de koper bij de aanschaf een handleiding kreeg. Hier ligt denk ik ook een stukje verantwoordelijkheid van de eigenaar. Lijkt mij in ieder geval niet iets voor Tweakers om hier tussen te gaan zitten. Als hardwareboer zou ik het dan wel weten - lekker naar Tweakers verwijzen en traffickosten besparen :p
Niet erg toch? Ik denk dat tweakers blij is met traffick van mensen die tweakers leren kennen als een handige plek om producten te checken en dus vaker terug komen voor de pricewatch (waar tweakers geld mee verdiend)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
Onze leverancier van productinformatie heeft helaas geen links naar handleidingen beschikbaar, hooguit incidenteel. Wel proberen we - indien beschikbaar - een link naar de productpagina van het product toe te voegen, waar je meestal ook de handleiding kunt vinden. Dat is zo'n beetje het maximale wat we kunnen doen zonder dat het ons onevenredig veel werk zou gaan kosten. En daarnaast is er het eerder benoemde risico op dode links.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.