• Baxlash
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Baxlash

Its a boy Genius!

Topicstarter
Hallo,

Ik wil jullie om een advies vragen.

Ik heb in de planning staan een M100 aan te schaffen, dit voor de agenda functie, maar ook voor een aantal kleine gadgets.

Nu is mijn vraag:
1) is die 2 MB wel voldoende? (blijkend uit practijk...)
2) Ik wil er MSN en ICQ op zetten, ik heb gelezen dat het kan via normale kabelverbinding (vaste netwerk, geen GSM) kan iemand mij dit bevestigen dat het ook werkt?
3) Ik las ooko dat er een prog op zit om de kranten te kunnen lezen? Hoe wordt dit gesynchroniseerd met het laatste, en wat voor functies heeft dat programma nog meer?

Verder blijf ik denk ik toch bij de M100 vanwege het kleine budget dat ik er voor over heb, aangezien dit mijn eerste Handheld is.

Verwijderd

1. ik hoor vaak dat mensen na een maandje toch wel spijt hebben dat ze niet een pda hebben genomen met wat meer geheugen (8mb b.v.)

2. dacht niet dat dat werkte met een m100.. maar weet het niet zeker.

3. avantgo heet dat.. je kan channels opgeven aan je account en deze worden dan gesynched op je pda.

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik gebruik zelf al meer dan een jaar een Palm IIIe (intern bijna gelijk aan de M100, correct me if I'm wrong) voor m'n studie en ik moet zeggen dat ik er eigenlijk heel tevreden over ben. Als je je PDA vooral gaat gebruiken als agenda, telefoonlijst, notitieblok en natuurlijk portable entertainment system (met parking lot, hardball en dopewarz is geen les/college/treinrit te saai :))dan heb je aan 2MB genoeg. Ik moet er eerlijk bij vertellen dat ik niet zo'n palm power-user ben. Als je echt van plan bent om veel met avantgo, boeken, plaatjes of databases op je palm te werken, is het wellicht de moeite waard om even door te sparen voor 8MB of beter zelfs, een Palm met MMC-slot voor geheugenkaarten. Mijn advies is om je es een keer goed in de collectie van PalmOS-software te verdiepen voordat je em koopt, dan kun je zien of er voor jou wat nuttigs bijstaat.
Owjah en niet vergeten een PPK erbij te kopen, DAAR trek je pas aandacht mee :)

I reject your reality, and substitute my own.

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

MSN Mobile is 1,4 MB.

waar ga je dat laten op je 2MB?

geloof me... die heb je zo vol... gemiddeld sjouw 5a6 mb mee op dat ding... en ik doe er niet buitensporig veel mee...

oh ja, als je avantgo erop gaat zeten, kun je helemaal fluiten naar die 2mb. ik zou gewoon meteen voor de 8 gaan.

oh ja, koop iig een palm 3 ipv de m100... die m100 is zwaar brak. voor 100 piek meer heb je iets war je veel meer plezier van hebt...

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-01 23:41

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Op donderdag 06 september 2001 18:23 schreef rolandketel het volgende:
1) is die 2 MB wel voldoende? (blijkend uit practijk...)
Nee. Met alle programmas die ik 'basis' nodig vind om effectief de palm te kunnen gebruiken ben je al 3-4mb kwijt.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

• Soef
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-02-2023

Soef

-Soef^IO-

Nee. Met alle programmas die ik 'basis' nodig vind om effectief de palm te kunnen gebruiken ben je al 3-4mb kwijt.
wat gooi je er dan allemaal op dan??? om hem puur voor de agenda functie te gebruiken is 2 mb toch wel meer dan zat???
:? :? :? :? :? :? :?

Some things can not happen until they happen...

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-01 23:41

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Op vrijdag 07 september 2001 13:28 schreef Soef het volgende:
wat gooi je er dan allemaal op dan??? om hem puur voor de agenda functie te gebruiken is 2 mb toch wel meer dan zat???
:? :? :? :? :? :? :?
Puur voor de ingebouwde agenda lukt het wel ja. Maar mijn 'basis' set aan progs bestaat ten eerste uit vervangingen voor alle standaard Palm apps:
Datebk3, Wordsmith, ThinkDB2, Supernames, en naar gewenst misschien nog een verbeterde ToDo. Daar heb je al bijna 2 mb vol mee. Laat staan als ik dan nog m'n mail, m'n boekhouding, m'n auto-km's, etc wil bijhouden.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

• bastichelaar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 14:01
Koop je die software allemaal, of gebruik je veel "trial" ;) versies?
Gewoon een belangstellende vraag, dus geen vraag naar warez, ok?

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb aan 2mb wel genoeg hoor. Je kan er dan makkelijk 2 spellen en een aantal utils opzetten.
Alleen je moet dan geen enorme documenten of woordenboeken erop zetten!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb nog niet zo lang een Palm M105, dus met 8Mb.
Nu gebruik ik ongeveer 1Mb, maar hoe lang je hem hebt, hoe meer progjes je erop zet. En ben er trouwens erg tevreden over !
Deze lijkt me ook wel erg tof: http://www.tweakers.net/nieuws/18025?highlight=M125

(maar helaas nog nergens leverbaar !)

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Pagina: 1