Home wizard Energy socket beveiliging tegen overbelasting

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denkees
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 09-12-2023
Hallo,
Ik heb een Homewiziard energy socket om het verbruik van mijn warmtepomp te meten.

Dat is een tijdlang goed gegaan maar vandaag is de socket in overbelasting gegaan. Door handmatig weer in te schakelen zou de beveiliging eraf moeten gaan, maar dat klopt niet, want na enige tijd ging hij weer in overbelasting. Hij schakelt dan dus de warmtepomp helemaal uit dan. Als ik kijk wat pieken zijn geweest dan is dat 2915W terwijl de socket 16A oftewel 3680W zou moeten kunnen leveren zonder in de overbalastings stant te gaan.
mijn vraag:
Heeft iemand dit ook al eens gehad ?
kun je de overlasting beveiliging inderdaad uitzetten, of herstel je alleen de toestand van de overbeveiliging. ?

gr Kees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:36
Hier gebeurt dat ook bij een Aqara plug bij het inschakelen van een luchtontvochtiger.
Na uitschakelen en weer inschakelen wordt alleen de beveiliging gereset, zodat de plug weer stroom doorlaat.
Maar de beveiliging blijft functioneren, want die is om het apparaat zelf te beschermen.
Zal met die homewizard niet anders zijn.

Die plug kan misschien wel 3600 Watt aan, maar die piek is ws. hoger geweest dan 3660 Watt maar dat wordt niet geregistreerd in de app.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 07:35
Kun je niet beter een MID meter gebruiken voor een warmtepomp ? https://www.homewizard.com/nl/kwh-meter/