Het is alweer een decennium geleden dat ik me bezighield met audio, en ik heb het gevoel dat ik me een ongeluk aan het zoeken ben naar een oplossing die niet zo heel moeilijk zou moeten zijn.
De apparatuur die ik heb:
- LG 4k TV
- Set Yamaha HS5 powered speakers
- Apple TV 4k
- Mooer Prime P2 (dat is een gitaarunit met een line-signaal output)
De Apple TV gaat nu rechtstreeks naar de tv, maar ik dacht slim te zijn... ik wil mijj HS2 speakers bij de TV neerzetten, en dan alle audio naar de speakers kan laten lopen en alle video gewoon naar de TV gaat
- Spotify via Airplay middels de AppleTV naar de speakers
- Gitaar via de Mooer Prime P2 middels line signaal naar de speakers
- AppleTV kijken op de TV en geluid over de speakers
- TV kijken zonder iets als AppleTV doen we niet. De TV is 'gewoon een scherm'.
Maarreuh, ik zie gewoon geen enkel apparaat dat dit kan. Oftewel:
- het is een HDMI extractor, maar zonder een extra line-ingang
- het is een receiver met alle inputs, maar ook meteen een versterker.... en dan heb ik niks aan die speakers
Alternatief wat ik bedacht had:
- HDMI extractor voor de audio
- mixertje en daar de HDMI-extractor audio en de Mooier Audio heen en dat naar de speakers
Maar ik voel vrij weinig voor een mixertje in m'n huiskamer. Daarnaast heeft dat ook nogal een lage Wife Acceptance Factor.
Iemand ideeen? Of gewoon die Yamahas verkopen en een simpele receiver+versterker+klassieke passieve speakers kopen?
De apparatuur die ik heb:
- LG 4k TV
- Set Yamaha HS5 powered speakers
- Apple TV 4k
- Mooer Prime P2 (dat is een gitaarunit met een line-signaal output)
De Apple TV gaat nu rechtstreeks naar de tv, maar ik dacht slim te zijn... ik wil mijj HS2 speakers bij de TV neerzetten, en dan alle audio naar de speakers kan laten lopen en alle video gewoon naar de TV gaat
- Spotify via Airplay middels de AppleTV naar de speakers
- Gitaar via de Mooer Prime P2 middels line signaal naar de speakers
- AppleTV kijken op de TV en geluid over de speakers
- TV kijken zonder iets als AppleTV doen we niet. De TV is 'gewoon een scherm'.
Maarreuh, ik zie gewoon geen enkel apparaat dat dit kan. Oftewel:
- het is een HDMI extractor, maar zonder een extra line-ingang
- het is een receiver met alle inputs, maar ook meteen een versterker.... en dan heb ik niks aan die speakers
Alternatief wat ik bedacht had:
- HDMI extractor voor de audio
- mixertje en daar de HDMI-extractor audio en de Mooier Audio heen en dat naar de speakers
Maar ik voel vrij weinig voor een mixertje in m'n huiskamer. Daarnaast heeft dat ook nogal een lage Wife Acceptance Factor.
Iemand ideeen? Of gewoon die Yamahas verkopen en een simpele receiver+versterker+klassieke passieve speakers kopen?
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.