Hallo,
Ik ben bezig met de verbouwing van mijn keuken en zit met een oude schoorsteen in de hoek.
In de keuken heeft deze schoorsteen een 3 hoekvorm waarna deze overgaat naar een rechthoekig kanaal op het dak.
de helft van de schoorsteen is ingemetst in de steunmuren dus vroeg ik mij af of ik de schoorsteen in de keuken zomaar kon afbreken (mits enige ondersteuning om de bovenliggende bakstenen te ondersteunen)? Op termijn zou ik de schoorsteen wel verwijderen maar dit is voor een volgende fase van de verbouwingen(zomer).
Volgens mij steunt de schoorsteen nog voldoende op de 2 draagmuren maar graag even jullie mening.
alvast bedankt!
Plan keuken:
/f/image/qLw0ZI9Ulx6Ndx7mtMY4vcTd.png?f=fotoalbum_large)
plan eerste verdiep:
:strip_exif()/f/image/1dTmmvleW5JmjLDxiS6PBr79.jpg?f=fotoalbum_large)
situatie keuken: (2 openingen voor aansluiten haard/keuken)
:strip_exif()/f/image/kDt2Fdrt4SPeo41ulWYRDnWH.jpg?f=fotoalbum_large)
Situatie dak(1ste verdieping):
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rXk3wMcjfZinsB24bidPZrJX.jpg?f=user_large)
de schouw binnen zit net onder dit hoekje.
Ik ben bezig met de verbouwing van mijn keuken en zit met een oude schoorsteen in de hoek.
In de keuken heeft deze schoorsteen een 3 hoekvorm waarna deze overgaat naar een rechthoekig kanaal op het dak.
de helft van de schoorsteen is ingemetst in de steunmuren dus vroeg ik mij af of ik de schoorsteen in de keuken zomaar kon afbreken (mits enige ondersteuning om de bovenliggende bakstenen te ondersteunen)? Op termijn zou ik de schoorsteen wel verwijderen maar dit is voor een volgende fase van de verbouwingen(zomer).
Volgens mij steunt de schoorsteen nog voldoende op de 2 draagmuren maar graag even jullie mening.
alvast bedankt!
Plan keuken:
/f/image/qLw0ZI9Ulx6Ndx7mtMY4vcTd.png?f=fotoalbum_large)
plan eerste verdiep:
:strip_exif()/f/image/1dTmmvleW5JmjLDxiS6PBr79.jpg?f=fotoalbum_large)
situatie keuken: (2 openingen voor aansluiten haard/keuken)
:strip_exif()/f/image/kDt2Fdrt4SPeo41ulWYRDnWH.jpg?f=fotoalbum_large)
Situatie dak(1ste verdieping):
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rXk3wMcjfZinsB24bidPZrJX.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/64nsxQ52MXBk3WSyOdsxv861.jpg?f=user_large)