Toon posts:

Wielrennen met headset

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Welke headset en dan voornamelijk In-ear headset vinden jullie het beste voor wielrennen, in de meeste testen komt windgeruis niet voor en dat maakt het juist zo interessant voor wielrennen.

Momenteel gebruik ik de Jabra Elite Active 65T deze bevalt het beste vrijwel geen windgeruis, maar de geluidskwaliteit is niet geweldig.

Aangezien ik de 65T al jaren gebruikte ben ik overgestapt op de 85T welke een betere driver heeft (en daardoor beter geluid) maar deze heeft noise cancelling en of je dat nou aan of uitzet er is veel meer windgeruis, eigenlijk een miskoop dus.

Wie heeft nog goede tips voor de perfecte headset?

PS. Ik zie de comments al verschijnen dat wielrennen met in-ear dopjes levensgevaarlijk is maar ik rijd op een afgesloten binnenbaan dus ik zal geen verkeer daar treffen.

Voor de mensen die buiten rondfietsen een gratis disclaimer: Fietsen met een headset op/in is gevaarlijk want je kan je omgeving niet horen, geheel op eigen risico dus.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• markje1
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-10 09:30
Heb het zelf alleen eens kort op kantoor getest maar mogelijk zijn 'bone conduction headphones' het proberen waard.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 07:14
Ik denk dat je met elke in-ear headset dit gaat ervaren. Is het niet mogelijk om een in-ear te combineren met iets van een band of iets dergelijks over je oren heen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
markje1 schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 22:32:
Heb het zelf alleen eens kort op kantoor getest maar mogelijk zijn 'bone conduction headphones' het proberen waard.
De geluidskwaliteit daarvan is op z’n best matig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:18
Ik gebruik zelf shokz, buiten (voor de veiligheid) en dat is niet bepaald geweldig voor muziek, wel voor navigatie ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 22:16
Ik heb zelf sinds vorige week een Shokz pro.
Dit werkt met bone conduction.

Ik vind het fijn om tijdens het fietsen nog wel genoeg van de omgeving mee te krijgen.

Werkt zeer goed. Ik hoor alles van de omgeving en het geluid is ook dikke prima.
In ear is natuurlijk wel wat beter. Maar tijdens het fietsen hoef ik niet het allerbeste geluid.
Veiligheid staat voorop.

Van mij krijgt deze een dikke 8,5.

Vorige week met black friday was die in de aanbieding voor 105 euro ipv 169.
Geen idee of er nog meer acties komen deze maand

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:30
Volgens mij is het zo dat alle in-ears met ANC inherent gevoelig zijn voor windgeruis. Hoeveel last je ervan hebt zal per merk en model wel verschillen, maar met de snelheden van (binnen) wielrennen gaat het waarschijnlijk bij geen enkel merk/model voldoende stil zijn.

Concrete vergelijkingen tussen merken/modellen lijken er nog niet te zijn (of ik Google niet goed). Dus een ervaringentopic is wat dat betreft wel interessant.

Vanuit mij: Duurder is qua windgeruis in ieder geval niet altijd beter. Ik heb de Sony WH-1000XM4 en het viel me direct tegen hoe gevoelig ze zijn voor wind. Zelfs bij wandelen met lichte tegenwind kun je het al goed horen. Er zit een stand op om windgeruis extra te onderdrukken, maar dat heeft slechts beperkt effect.

Als je het bij het sporten wil gebruiken, dan is esthetiek misschien niet zo belangrijk? Dan zou ik kijken of je een zweetband o.i.d. over je oren kunt dragen, zoals boven al eerder geopperd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoiz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-08 08:20
Dit dus.. ik heb ze ook en heb er geen moment spijt van. Hiervoor heb ik airpods en andere oortjes geprobeerd maar dit is veel veiliger en prettiger.

Daarnaast is het geluid misschien minder dan de airpods, door het gebrek aan windgeruis is het geluid nog steeds beter naar mijn mening.
verstappen33 schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 08:18:
Ik heb zelf sinds vorige week een Shokz pro.
Dit werkt met bone conduction.

Ik vind het fijn om tijdens het fietsen nog wel genoeg van de omgeving mee te krijgen.

Werkt zeer goed. Ik hoor alles van de omgeving en het geluid is ook dikke prima.
In ear is natuurlijk wel wat beter. Maar tijdens het fietsen hoef ik niet het allerbeste geluid.
Veiligheid staat voorop.

Van mij krijgt deze een dikke 8,5.

Vorige week met black friday was die in de aanbieding voor 105 euro ipv 169.
Geen idee of er nog meer acties komen deze maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:02

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Als ik afstanden fiets fiets ik vrijwel altijd met oordopjes met muziek. Die staat niet zo hard dat ik niks hoor, ik hoor heel goed als er auto's achter mij aankomen waar ik een beetje ruimte voor moet maken (fiets vaak op smalle landwegen).
Ik heb al jaren een iPod Nano 6 met de daarbij geleverde oordopjes en nooit een issue gehad met windgeruis.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Verwijderd schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 22:28:

PS. Ik zie de comments al verschijnen dat wielrennen met in-ear dopjes levensgevaarlijk is maar ik rijd op een afgesloten binnenbaan dus ik zal geen verkeer daar treffen.
Ik heb de shokz pro (bone conducting) en heb vooral/alleen last van windgeruis met tegenwind. Misschien kun je die een keer van iemand lenen om te proberen?

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

Pagina: 1