Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• georgeboot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:31
Ik heb zonnepanelen en een warmtepomp op mijn huidige huis. We gaan binnenkort verhuizen naar een nieuw huis.

Ik heb sinds half november 2023 een nieuw contract bij Budget Energie. Door mijn warmtepomp verbruik ik deze winter veel stroom (denk zo’n 2000kWh in periode half nov tot half feb).

Volgens Budget neem je bij verhuizen je contract mee, maar rekenen ze wel per adres af. Dat betekent dus dat ik mooi mag aftikken op de kWh’s van mijn huidige woning. Ik mag er niet mee salderen met opwek van mijn nieuwe woning.

Is dat correct?

LG-HM091MR-U44 | 9000WP zuid plat dak

Beste antwoord (via georgeboot op 27-12-2023 17:48)

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:23
Volgens mij is het heel simpel.
Tenslotte staat de wet boven de algemene voorwaarden van de energieleverancier.

Daarin staat dat ze binnen 6 weken je een volledige eindafrekening moeten verzenden na verhuizing van adres.

Consuwijzer / ACM linkje:

https://www.consuwijzer.n...nergie/de-energierekening

Letterlijk wettekst:
https://wetten.overheid.nl/BWBR0045029/2021-09-01

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Nu online
Dat lijkt me wel correct ja.
Maar wat staat er in je contract en voorwaarden?
Ik vind het al heel wat dat je jouw huidige contract mee mag verhuizen.

• MrBright
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-12-2024
Ik zit hier met dezelfde situatie, ik heb een energiecontract op naam voor een jaar. Ik mag de extra stroom die ik opwek op het nieuwe huis niet inzetten / gebruiken om te salderen op de verbruikte stroom in het huidige huis.

In alle stukken van mijn energieleverancier wordt gesproken over dat er een eindafrekening op het oude adres wordt gemaakt. Maar nergens staat gespecificeerd hoe dat verrekend wordt, dit laat in mijn ogen zeker de ruimte open om alsnog te salderen over de oude woning. Maarja, daar denkt de leverancier anders over.

Ik kan nergens een case vinden welke door een rechter is behandeld op dit onderwerp, ben jij ondertussen al verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• georgeboot
Nee ben zelf nog niet verder. Krijgen over paar weken de sleutel. Ik kan het adres ook niet echt terugvinden in de voorwaarden voor het salderen.

Die eindafrekening zal in veel gevallen administratief makkelijker zijn omdat je vaak dubbel afneemt in de periode dat je beiden huizen hebt enz. Maar daar kan het argument niet zijn, vind ik.

Ik ga proberen mijn contract gewoon mee te nemen incl salderen (bij een meterwissel kan dat immers ook). En als dat niet kan, ga ik in het nieuwe huis lekker dynamisch en zeg ik op bij Budget.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:23
Volgens mij is het heel simpel.
Tenslotte staat de wet boven de algemene voorwaarden van de energieleverancier.

Daarin staat dat ze binnen 6 weken je een volledige eindafrekening moeten verzenden na verhuizing van adres.

Consuwijzer / ACM linkje:

https://www.consuwijzer.n...nergie/de-energierekening

Letterlijk wettekst:
https://wetten.overheid.nl/BWBR0045029/2021-09-01

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
Soms is de timing van verhuizen vervelend. Net als met gemeentelijke belastingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oilman
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-05 21:18
mierenfokker schreef op woensdag 27 december 2023 @ 09:37:
Soms is de timing van verhuizen vervelend. Net als met gemeentelijke belastingen
Verhuizing kost handen vol met geld, dit is gewoon 1 van de vele dingen. Accepteren, afrekenen en verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:46

timovd

Voorsprong door techniek

Hoe is dit uiteindelijk afgelopen? Ik zit met een vergelijkbare situatie. Ben benieuwd naar jouw ervaring.
timovd in "Greenchoice jaarrekening saldering incorrect?"

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• georgeboot
Eindafrekening gehad van het oude adres en inderdaad: salderen per adres. Nieuwe adres begint dus weer gewoon op 0.

In oude huis had ik geen gas, hier wel, dus pakten ze het gastarief was bij de aanbieding hoorde toen ik mijn contract afsloot. Vond dat te hoog dus heb alsnog opgezegd en ben nu dynamisch gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emielbf
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 07:13
heb je gered aan dynamisch icm zonnepanelen? En het kon uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• georgeboot
Panelen waren nu zo goedkoop dat het wel goed zal komen. Heb flink overschot dus moet wel oppassen met terugleveren onder kaal 0. Heb er nu ook 15kWh accu's bij staan waar ik iets mee op kan vangen. De toekomst gaat het leren :)

Pagina: 1