Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil de nieuwe desktop voornamelijk gaan gebruiken voor het spelen van mainstream games op 1080p (denk aan COD maar ook andere fps titels). Daarnaast wil ik er ook gebruik van maken voor werkzaamheden waarbij ik gebruik maak van Office programma's
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1500 euro. De lijst die ik op heb kunnen maken komt iets hoger uit. Het kan dus wel iets rekken. Als het maar niet teveel over het budget heen gaat.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur bezit ik allemaal. Ik heb alleen de volledige pc build nog nodig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alle benodigde onderdelen in een gaming-pc
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeuren voor specifieke merken. Als het maar betrouwbaar is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb deze build samengesteld om het meeste bang voor buck te realiseren. Ik zou dus graag voor mijn budget zoveel mogelijk prestatie uit de pc kunnen halen. Daarnaast wil ik dat het systeem redelijk future proof is en toekomstige titels aankan.
Ga je overklokken?
Misschien wel. Ben ik nog niet over uit.
Wat verwacht je van ons?[i]
Op basis van eerdere forums ben ik op deze lijst uitgekomen. Zelf heb ik niet zoveel ervaring met pc's.
Hierdoor wil ik aan jullie vragen om eens kritisch te kijken naar mijn lijstje. Zien jullie hier nog verbetingen in a.d.h.v. mijn behoeftes? Is alles compatible? Zouden jullie misschien andere keuzes hebben gemaakt?
Hier mijn lijst:
Ik wil de nieuwe desktop voornamelijk gaan gebruiken voor het spelen van mainstream games op 1080p (denk aan COD maar ook andere fps titels). Daarnaast wil ik er ook gebruik van maken voor werkzaamheden waarbij ik gebruik maak van Office programma's
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1500 euro. De lijst die ik op heb kunnen maken komt iets hoger uit. Het kan dus wel iets rekken. Als het maar niet teveel over het budget heen gaat.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur bezit ik allemaal. Ik heb alleen de volledige pc build nog nodig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alle benodigde onderdelen in een gaming-pc
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeuren voor specifieke merken. Als het maar betrouwbaar is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb deze build samengesteld om het meeste bang voor buck te realiseren. Ik zou dus graag voor mijn budget zoveel mogelijk prestatie uit de pc kunnen halen. Daarnaast wil ik dat het systeem redelijk future proof is en toekomstige titels aankan.
Ga je overklokken?
Misschien wel. Ben ik nog niet over uit.
Wat verwacht je van ons?[i]
Op basis van eerdere forums ben ik op deze lijst uitgekomen. Zelf heb ik niet zoveel ervaring met pc's.
Hierdoor wil ik aan jullie vragen om eens kritisch te kijken naar mijn lijstje. Zien jullie hier nog verbetingen in a.d.h.v. mijn behoeftes? Is alles compatible? Zouden jullie misschien andere keuzes hebben gemaakt?
Hier mijn lijst:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | € 363,- | € 363,- |
| 1 | Moederborden | MSI B650 Gaming Plus WiFi | € 169,- | € 169,- |
| 1 | Videokaarten | XFX Speedster QICK 319 Radeon RX 7800 XT Core Edition | € 587,19 | € 587,19 |
| 1 | Behuizingen | Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart | € 89,- | € 89,- |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Fuma 3 | € 57,89 | € 57,89 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3038F16GX2-FX5 | € 122,90 | € 122,90 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 12 M 650W | € 106,66 | € 106,66 |
| 1 | Solid state drives | Lexar NM790 (zonder heatsink) 2TB | € 107,18 | € 107,18 |
| Totaal | € 1.602,82 | |||