Laptop oploaden via USB-C werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweekie
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 19-02 17:37
Hallo,

Ik heb een laptop (https://www.coolblue.nl/p...hp-victus-16-r0976nd.html) deze zou laden via USB-C moeten ondersteunen volgens de specs:

code:
1
2
Protocol Female usb-C poort
DisplayPort Alternatieve Modus, USB, USB elektriciteit

Maar dat doet hij dus niet.

Mijn werklaptop gaat wel goed. Ik heb de USB-C kabel van mijn monitor naar de PC. Fijn want dan heb ik maar 1 kabel op mijn bureau.

Maar met deze laptop lukt het dus niet. Ik heb de volgende monitor: https://www.coolblue.nl/product/833770/lg-49wl95c.html

Alvast bedankt

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:41
Wellicht dat je werklaptop oplaad met minder vermogen?
Een zwaardere laptop zal meer vermogen nodig hebben, ik zie zo niet wat de dock van je scherm kan leveren maar veelal zit het probleem in deze hoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05:44

Nobby

Nuts!

Het lijkt er op dat je scherm 85w kan leveren via de USB-C (https://www.lg.com/nl/monitor/lg-49WL95C-W) en dat je Victus 16 meer power nodig heeft.

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweekie
Oh verdorie...

Is er een manier om dit op te lossen? Ik heb echt een bloedhekel om die baksteen van een lader steeds mee te moeten zeulen. Ik kan deze dus ook niet netjes wegwerken onder mijn bureau ofzo want hij moet wel mee naar werk steeds :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
2de lader kopen.
1 voor thuis 1 voor op werk.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweekie
Kan ik ook een USB lader kopen? Hoeveel watt heb ik nodig voor deze laptop?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
tweekie schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 19:28:
Kan ik ook een USB lader kopen? Hoeveel watt heb ik nodig voor deze laptop?
Geen idee, jij hebt de laptop en handleiding en de lader.
Daar zal vast wel op of in staan hoeveel watts nodig zijn om de laptop happy te houden.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:27
Er zit een 230 watt adapter bij. Het lijkt erop dat hij vanaf 45 Watt zal laden. (als hij uit is?)
Werken vereist waarschijnlijk meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Mijn inschatting zou zijn dat deze laptop in gebruik niet gevoed kan worden met USB C. De laptop lijkt volgens de handleiding die jeroen3 al gaf overweg te kunnen met USB PD SPR, en dat gaat niet verder dan 100W. USB PD EPR gaat wel tot ruim voldoende vermogen, maar valt buiten de specificaties van de laptop. Aangezien de laptop geleverd wordt met adapters van 200W of 230W zal 100W niet voldoen.

Opladen (uit of standby) gaat waarschijnlijk wel lukken met USB C. Zo lang die uitgeschakeld is wil de HP ZBook die hier ligt in ieder geval ook prima geladen worden door de laders van een HP Envy x360. Maar dat is meer een 'geinig om te weten' dan echt een oplossing voor het probleem.

Met dit bij elkaar lijkt me de enige oplossing die werkt dus een 'gewone' (niet USB C) adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:49
Als je toch per se wilt laden via USB-C heb je natuurlijk ook nog verloopjes:

USB-C to HP slim jack
Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/H161c4a7f9d7440f792bc272afe1c80d6i/Usb-Type-C-Naar-4-5-3-0Mm-Dc-Power-Jack-Connector-Cable-Koord-Voor-Hp.jpg

Extra voordeel van van zo'n verloopstukje bij laptops die ook een reguliere (stevige) DC connector hebben is dat je ook je kwetsbare USB-C poort hiermee spaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

@The_Doman Heb je toevallig dan ook een directe link naar een dergelijke adapter die 200W kan? Want dat is het achterliggende probleem, er komt (en kan) te weinig vermogen door de USB C poort van de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:27

nelizmastr

Goed wies kapot

dcm360 schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 23:58:
@The_Doman Heb je toevallig dan ook een directe link naar een dergelijke adapter die 200W kan? Want dat is het achterliggende probleem, er komt (en kan) te weinig vermogen door de USB C poort van de laptop.
Dit is een passieve adapter, die houdt zich dus aan de specificatie van de zendende of ontvangende kant. Bij 100W is het einde. Er is dus geen oplossing behalve een extra baksteen kopen en meezeulen.

I reject your reality and substitute my own

Pagina: 1