divx van 759mb branden??

Pagina: 1
Acties:

• timothee
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-04 22:00
Hoi,

Ik heb zojuist eens even de search gebruikt maar kom er niet uit...mogelijke oplossingen werken niet in dit geval.

Wat ik dus wil is het volgende...ik wil een divx die 759mb groot is op een arita cd fikken waar op staat dat ie up to 90 minutes aankan...heb hem daar ook speciaal voor gekocht.
Ik heb een LiteOn LTR-12101b (12x10x32) en gebruik het bijgeleverde nero versie 5.0.4.9

Ik gebruik de nero wizard niet....ik neem wel gewoon cd (iso) en zeg dat ie geen multisession moet gebruiken en vink dan "disc at once" aan....toch blijft ie volhouden dat de cd niet genoeg capaciteit heeft :?
Ik heb de overburn gezet op 89:59min..

Iemand een idee?? Doe ik iets fout?? Kan mijn brander dit niet aan?? (heb firmware versie LS3G er standaard inzitten)

Als dat laatste het geval is, hoe kan ik dan die divx file splitsen?? Met welk programma?

Alvast bedankt voor de info.

Timothée

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

ondersteunt dat branderke wel overburning?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Je kunt een DivX splitsen met Virtualdub ik dacht www.virtualdub.org :)

• timothee
Op donderdag 06 september 2001 18:12 schreef limoentje het volgende:
ondersteunt dat branderke wel overburning?
Dat weet ik dus niet...heb je wellicht een site voor me waar ik die info kan vinden??

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:20
ik heb dezelfde brander en mij is het met een bestand van 800 MB zelfs gelukt!
bij expertfuncties moet je gewoon even die max tijd opschroeven.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

• O.D.Smolik
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Je zet hem te ver, 759 mm, dat is 59m b te veel als je een 700mb cd gebruik.
Het maxium is toch wel 10 á 15 mb, uit mijn eigenervaring.

• timothee
Op donderdag 06 september 2001 18:14 schreef sanderb het volgende:
ik heb dezelfde brander en mij is het met een bestand van 800 MB zelfs gelukt!
bij expertfuncties moet je gewoon even die max tijd opschroeven.
Is 89:59min niet genoeg dan??

Op het hoesje van de cd staat trouwens het volgende:

Nero v5.0, 5.0.0.3 and v5.0.0.9 could support the overburn function for 90min audio recorded.
Nero v5.0.1.2 could support the overburn function for 90min recording by Audio mode, DAO and Disc copy mode

Ik gebruik dus nero v5.0.4.9 en wil dus geen kopie of iets dergelijks maken maar gewoon een data cd van hd.

• Xandrios
  • Laatst online: 22-04 18:59
Op donderdag 06 september 2001 18:15 schreef O.D.Smolik het volgende:
hij heeft een 90 min cd !!! :)

• timothee
Op donderdag 06 september 2001 18:15 schreef O.D.Smolik het volgende:
Jaja...maar ik heb speciaal om een 800mb cd gevraagd in de winkel en een arita mee gekregen waar opstaat CD-R 80plus up to 90min. Daarmee zou het toch moeten lukken....

Maar hoeveel minuten is 759mb eigenlijk?? Nero vraagt nl. naar minuten bij het overburnen.

• Xandrios
Op donderdag 06 september 2001 18:17 schreef timotheebastin het volgende:

[..]

Is 89:59min niet genoeg dan??

Op het hoesje van de cd staat trouwens het volgende:

Nero v5.0, 5.0.0.3 and v5.0.0.9 could support the overburn function for 90min audio recorded.
Nero v5.0.1.2 could support the overburn function for 90min recording by Audio mode, DAO and Disc copy mode

Ik gebruik dus nero v5.0.4.9 en wil dus geen kopie of iets dergelijks maken maar gewoon een data cd van hd.
download zowieso ff de update van de tweakers meuktracker --> http://www.tweakers.net/meuktracker.dsp

miss dat het helpt :)

[edit]

http://www.tweakers.net/meuktracker/822

die moet je hebben :)

• timothee
Op donderdag 06 september 2001 18:17 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

hij heeft een 90 min cd !!! :)
Precies :)

• timothee
Op donderdag 06 september 2001 18:19 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

download zowieso ff de update van de tweakers meuktracker --> http://www.tweakers.net/meuktracker.dsp

miss dat het helpt :)

[edit]

http://www.tweakers.net/meuktracker/822

die moet je hebben :)
Oke...goede tip...kon al niks vinden over gratis updates...neem tenminste aan dat ik hem gratis kan upgraden als het pakket bij mijn brander is geleverd??

• Xandrios
Op donderdag 06 september 2001 18:21 schreef timotheebastin het volgende:

[..]

Oke...goede tip...kon al niks vinden over gratis updates...neem tenminste aan dat ik hem gratis kan upgraden als het pakket bij mijn brander is geleverd??
yup, dan uninstalleerd hij onder het installeren de oude versie, en installeerd de nieuwe :)

• timothee
oke...ik heb hem nu geupdate maar nu krijg ik niet meer de optie om te testen :?
Ik ga natuurlijk niet meteen branden want dan gaat die cd waarschijnlijk verloren.

Verwijderd

Op donderdag 06 september 2001 20:08 schreef timotheebastin het volgende:
oke...ik heb hem nu geupdate maar nu krijg ik niet meer de optie om te testen :?
Ik ga natuurlijk niet meteen branden want dan gaat die cd waarschijnlijk verloren.
Dan staat waarschijnlijk de BURNPROOF feature aan. Disable hem en dan kun je wel testen

• timothee
ja?? je bent er stil van geworden? :)
nog een idee hoe ik deze divx ooit gebrand krijg?? snap hier dus niks van om eerlijk te zijn...bij de meesten lukt het alleen hier dus niet..doe ik iets fout?

Verwijderd

Op donderdag 06 september 2001 20:13 schreef timotheebastin het volgende:
ja?? je bent er stil van geworden? :)
nog een idee hoe ik deze divx ooit gebrand krijg?? snap hier dus niks van om eerlijk te zijn...bij de meesten lukt het alleen hier dus niet..doe ik iets fout?
Niet TE bijdehand worden he? ;7 . Los nou eerst je probleem maar eens op... :)

• timothee
ja de burnproof feature staat aan maar dat stond ie toenstraks zover ik weet ook...toen kon ik wel testen...zie nu dat ik ook als ik gewoon het programma opnieuw opstart en dan via de wizard een nieuwe cd wil maken zoals altijd gedaan ik niet meer de optie test kan doen :?

• timothee
Op donderdag 06 september 2001 20:15 schreef Prophecy het volgende:

[..]

Niet TE bijdehand worden he? ;7 . Los nou eerst je probleem maar eens op... :)
was niet de bedoeling om bijdehand te doen...ik los normaal altijd mijn problemen zelf op maar omdat ik hier met dit soort grote cd's geen ervaring heb vraag ik het...met én zonder burnproof kan ik niet meer testen :?

Ik zet de oude bijgeleverde nederlandse nero er wel weer op...dan flikker ik die divx wel weg...

• djmartyn
  • Laatst online: 20-04 11:56
Op donderdag 06 september 2001 18:09 schreef timotheebastin het volgende:
Hoi,

Ik heb zojuist eens even de search gebruikt maar kom er niet uit...mogelijke oplossingen werken niet in dit geval.

Wat ik dus wil is het volgende...ik wil een divx die 759mb groot is op een arita cd fikken waar op staat dat ie up to 90 minutes aankan...heb hem daar ook speciaal voor gekocht.
Ik heb een LiteOn LTR-12101b (12x10x32) en gebruik het bijgeleverde nero versie 5.0.4.9

Ik gebruik de nero wizard niet....ik neem wel gewoon cd (iso) en zeg dat ie geen multisession moet gebruiken en vink dan "disc at once" aan....toch blijft ie volhouden dat de cd niet genoeg capaciteit heeft :?
Ik heb de overburn gezet op 89:59min..

Iemand een idee?? Doe ik iets fout?? Kan mijn brander dit niet aan?? (heb firmware versie LS3G er standaard inzitten)

Als dat laatste het geval is, hoe kan ik dan die divx file splitsen?? Met welk programma?

Alvast bedankt voor de info.

Timothée
Als je normaal ook cd's kan overburnen kun je ook 90 min cd's branden (bij de Liteon tenminste wel)
En een 90 min. cd is voldoende voor 759 mb. Gewoon overburn instellen op 89:59 en fikken maar. En niet de wizard gebruiken natuurlijk. Neem trouwens een nieuwere nero versie nog voor de zekerheid.

• timothee
Op donderdag 06 september 2001 20:18 schreef djmartyn het volgende:

[..]

Als je normaal ook cd's kan overburnen kun je ook 90 min cd's branden (bij de Liteon tenminste wel)
En een 90 min. cd is voldoende voor 759 mb. Gewoon overburn instellen op 89:59 en fikken maar. En niet de wizard gebruiken natuurlijk. Neem trouwens een nieuwere nero versie nog voor de zekerheid.
Ik heb nog nooit geoverburned....alleen altijd normale 74 min en 80 minuten cd's gebruikt...gaat inderdaad altijd probleemloos.

Heb de nieuwste nero er nu op en heb 89:59min ingesteld...geen multisession en disc at once aanstaan...zonder wizard of course maar zoals gezegd blijft ie volhouden dat de cd te klein is...hij detecteerd er maar 702mb op terwijl hij 90min moet zijn :?

Nu kan het wel aan de cd liggen...terwijl ik die extra heb gekocht als 800mb schijf en nog heb gevraagd aan de verkoper....maar hoe verklaar je het dat ik niet meer kan testen??

• timothee
zo te zien heeft niemand meer een idee he??

Verwijderd

Nee, ik heb geen idee...

Ik heb namelijk precies hetzelfde probleem...:( Alleen heb ik Platinum 90 CDR's

Ik hoop dat iemand een oplossing heeft.

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-04 20:04

ReseTTim

Chocolate addicted

ik wou 760Mb op een 700Mb cdtje branden maar hij vertikt het :(

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• timothee
Op vrijdag 07 september 2001 00:15 schreef ReseTTim het volgende:
is dat een gewone 700mb cd of ook zo'n 80min plus cd?? die 80min plus cd van mij waar dus up to 90min opstaat detecteert nero als een 702mb cd dus een gewone 80min cd :?

Verwijderd

Op vrijdag 07 september 2001 00:15 schreef ReseTTim het volgende:
Ja, duh...
Je kan max 12 MB overburnen ofzo...
Je moet dus ook een 800 MB CDR gebruiken...

Verwijderd

Op vrijdag 07 september 2001 12:12 schreef timotheebastin het volgende:

[..]

is dat een gewone 700mb cd of ook zo'n 80min plus cd?? die 80min plus cd van mij waar dus up to 90min opstaat detecteert nero als een 702mb cd dus een gewone 80min cd :?
Ja, dat doet -ie bij mij dus ook...
:(

• Jaap-Jan
  • Laatst online: 00:20
Op donderdag 06 september 2001 20:12 schreef Prophecy het volgende:

[..]

Dan staat waarschijnlijk de BURNPROOF feature aan. Disable hem en dan kun je wel testen
???? Heb je dan nog wel BURN-proof?

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Verwijderd

Ik gebruik altijd win on cd 3.8
en daarmee lukt het wel
het is me zelfs gelukt 799 mb te fikken..

ik zelf heb een plex 16x
maar een vriend heeft dezelfde brander als jij en daar lukt het wel ..

so i wish you good luck!! :P

• timothee
hoe kun je dan met cdrwin een data cd branden met data vanaf de harde schijf?? ik gebruik cdrwin alleen om van cd naar cd te branden en om mp3's om te zetten naar audio cd's.

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:15
Zelf heb ik een plextor 12x SCSI, en om 90 min cd's in Nero te kunnen schrijven moest ik de volgende dingen doen:

In de preferences:

- General -> Check for correct CD format uitvinken
- Expert Features -> Overburn enablen en op 89:59 zetten

Verder bij de iso DAO en finalize session gebruiken.

Hopelijk helpt dit.

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-02 16:12

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Zo werkt het bij mij ook !!!
Ik heb de Lite On 24x 10x 40x :9

Turn it off and on again.

• timothee
Op zaterdag 08 september 2001 02:42 schreef Lizard het volgende:
Zelf heb ik een plextor 12x SCSI, en om 90 min cd's in Nero te kunnen schrijven moest ik de volgende dingen doen:

In de preferences:

Hopelijk helpt dit.
Bedankt voor de tip...ik had dus alles zo gedaan als je noemt, behalve het eerste van "general -> check for correct cd format uitvinken" dat had ik niet gedaan....

Heb nu geen 90min cd meer maar wil het toch nog een keertje proberen...denk dat ie het nu dan wel doet...heb alleen momenteel zoals je aan mijn andere topic kunt zien een probleempje met mijn brander (al na 6 weken! :()

Verwijderd

Op zaterdag 08 september 2001 02:42 schreef Lizard het volgende:

In de preferences:

Hopelijk helpt dit.
Heb net de tips van Lizard gevolgd (bedankt Lizard) en ik weet niet hoe maar hij heeft de hele divx gebrand van 866mb. Ik heb een ouwe 8/4/32 Plextor cd brander die ik 1 3/4 jaat geleden heb gekocht. Ik heb hem daarna ff geprobeerd te lezen in de brander zelf en hij deed het perfect, alleen heb ik nog niet op een normale cd of dvd rom drive geprobeerd. Dat is mijn ervaring met de 90 min cd's.
Pagina: 1