Hulp bij nieuwe laptop via werk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Besouro
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 10-10 15:35
Wat ga je met je laptop doen?
Met name surfen, mail en administratie en tv kijken.
Een nieuwe laptop is niet strikt noodzakelijk, maar overweeg ik vooral aangezien ik een sidebussiness heb waarvan ik de administratie liever niet op mijn werklaptop(hp probook uit 2016) die ik ook prive gebruik heb staan.

Wat is je budget?
750 euro. Wegens aanschaf via brutoloon ben ik gebonden aan paradigit als leverancier

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, de laptop zal vooral in huis gebruikt worden.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
We willen geen tv in onze inrichting. Een beamer staat wel in de overweging, maar iig het komende jaar zal de laptop ook als tv fungeren. Om deze reden overweeg ik een 17 inch, al voldoet mijn werklaptop van 15 inch ook voldoende dus dit is meer een overweging dan duidelijke voorkeur.
Daarnaast heb ik graag een laptop die zo lang mogelijk mee gaat, waarbij optimale prijs kwaliteit de voorkeur heeft boven de mooiste specs binnen budget.

Ik twijfel voralsnog met name tussen deze 3:
uitvoering: ASUS VivoBook 15 OLED M1503QA -L1056W (met dank aan de bbg)
uitvoering: HP Pavilion 15-eh3550nd
uitvoering: HP 17-cp2535nd

Waarbij volgens mij de specs van de pavilion duidelijk beter zijn en ik me af vraag in hoeverre mijn milde pc gebruik het kan veroorloven om op specs in te leveren voor een groter dan wel beter scherm.

Een laatste overweging, ga ik met bovenstaande laptops niet teveel kopen voor mijn wensen en kan ik net zogoed bijv een instaplaptop tot 500 kopen, of is het juist de moeite waard om iets boven budget te gaan en de uitvoering: Acer Aspire 3 317-54-5986 aan te schaffen.

Beste antwoord (via Besouro op 10-12-2023 22:43)

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:50

Thomg

Aww yiss

1235U, de 7530U is max iets van 50 euro extra waard.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Um, ik mis hier inc of exc BTW, aangezien het via werk is gaat het hier dan niet om ex btw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Besouro
Thomg schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 01:52:
Um, ik mis hier inc of exc BTW, aangezien het via werk is gaat het hier dan niet om ex btw?
Helaas moet ik wel gewoon de incl BTW prijs betalen. Het voordeel voor mij zit hem in dat ik 500 euro van mijn brutoloon kan betalen en netto dus +- 300 betaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:40

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

@Besouro Er is nét een nieuwe klapjap-BBG :)

Met daarin een basismodel advies rond de €700

review: Laptop Best Buy Guide - December 2023

Edit; sorrie bro, die had je dus al in de smiezen :+

[ Voor 11% gewijzigd door Fraggert op 02-12-2023 12:40 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

In deze prijsklasse zou ik liever deze halen.
uitvoering: Lenovo ThinkBook 16 G6 ABP (21KK000UMH)

De 7520U is een vrij slechte CPU voor die prijs.
De 7530U is ook niet echt goed, maar wel aanzienlijk beter dan de 7520U.
Uitbreidbaar geheugen is een leuke plus en 1200 pixels verticaal vind ik zelf ook erg belangrijk, maar meningen kunnen natuurlijk verschillen.

De OLED laptop die je pakte is ook interessant, maar OLED rijmt niet echt met "lang verbruik" ivm mogelijk burn in. Of je dit risico aan durft is aan jou.

Veel meer of minder is beetje lastig, bij minder kom je eigenlijk niet verder dan een 8GB laptop wat absoluut niet future proof is. Als je voor een OLED laptop gaat zou ik wel deze halen.
uitvoering: ASUS VivoBook 15 OLED X1505ZA-L1038W
De 1235U is een veel betere CPU dan de 5600H.

Voor meer... Nah. De enige interessante is de 1235U maar de meerprijs tov het 16GB model kan je niet goedpraten.

[ Voor 5% gewijzigd door Thomg op 02-12-2023 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Besouro
Thanks voor het advies. Burn in was ik nog niet van op de hoogte, en alhoewel asus zegt dat dat risico nihil is ben ik wel iemand die zo af en toe perongeluk zn laptop langdurig aan laat staan op hetzelfde beeld dus daar durf ik niet op te gokken.
Lenovo ziet er goed uit en iets grotere scherm is voor mij zeker een pre, het lijkt die dus te gaan worden, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Besouro
Helaas, deze laptop zit niet bij het aanbod via werkgever van paradigit |:( , terug naar de tekentafel dus.

Op basis van de geadviseerde cpu's in de prijsklasse zou uitvoering: HP 15s-fq5530nd wellicht nog een optie zijn. in het wat goedkopere segment. Of dan toch maar voor uitvoering: HP Pavilion 15-eh3550nd uit de oorspronkelijke lijst gaan.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

1235U, de 7530U is max iets van 50 euro extra waard.
Pagina: 1