Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wollie91
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-04 20:55
Mijn vader heeft een Oticon tv adapter 3.0 die op de televisie (of tussen de televisie en soundbar) aangesloten kan worden zodat het geluid van de televisie ook over de gehoorapparaten gaat.

De interne tv luidsprekers worden niet gebruikt aangezien er een Sonos Beam gen 2 is geïnstalleerd. Deze Sonos Beam kan enkel via hdmi worden aangesloten.

De tv adapter sluit je aan toslink (optische kabel), rca, mini-jack adapter of via scart. Helaas is er dus geen optie voor hdmi.

Nu heb ik het kastje verbonden via een toslink kabel met de televisie. De tv kan dan zowel uitzenden via het optische kanaal en de interne luidsprekers. Echter is het niet mogelijk om zowel het geluid af te spelen via de optische kabel en de hdmi kabel.

Nu zit er een uitgang (female) op de tv adapter en vanuit daar zou je met een toslink kabel naar je soundbar kunnen gaan. Echter past deze kabel dus niet in de Sonos Beam.

Nu zag ik op internet dat Sonos onderstaande adapter in het assortiment heeft. Kan dit werken of heeft iemand een idee voor een andere oplossing?

https://www.sonos.com/nl-...CfR4QAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Alvast bedankt voor het meedenken 😀

Enviline 7.0 e-s split + HR300 boiler. 7,7 KWp solar 10*oost/ 11*west

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-05 14:18
Ik heb er geen ervaring mee, maar dat zou denk ik wel moeten werken. Wellicht dat je het optische signaal dan nog zou moeten splitten (kan dat?) om naar zowel de Beam en de ringleiding te versturen. Ik ben wel benieuwd of dat geen andere problemen introduceert door vertraging in de een of ander audio-chain.

Verder had ik nog even zitten zoeken naar "Sonos hearing aids", maar ook dan kom je weinig tegen behalve dan signaal extractors over HDMI. Maar voor zover ik weet zijn die knetter duur en niet altijd compatibel. Lastige vraag/probleem dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wollie91
Oké, dan maar eens zo'n kabel bestellen om het te testen. Vind het wel bijzonder dat er geen hdmi aansluiting op zit ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Handjes
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14-05 17:36
Is het gelukt met deze verloopstekker van Sonos? Ik zit hier met exact dezelfde situatie.

De Oticon tv adapter splitst het toslink signaal waardoor je een externe speaker kunt blijven gebruiken.

En die prutsers van Oticon hebben geen rekening gehouden met (micro-)hdmi toestellen zoals de Sonos Beam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wollie91
Handjes schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 18:29:
Is het gelukt met deze verloopstekker van Sonos? Ik zit hier met exact dezelfde situatie.

De Oticon tv adapter splitst het toslink signaal waardoor je een externe speaker kunt blijven gebruiken.

En die prutsers van Oticon hebben geen rekening gehouden met (micro-)hdmi toestellen zoals de Sonos Beam.
Het werkt wel maar de afstandsbediening werkt niet meer om de volume te verhogen vreemd genoeg. Opnieuw koppelen met de Sonos Beam werkt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Handjes
Oh dat klinkt niet fijn. Welke afstandsbediening bedoel je overigens? Ik weet dat je er een bij de Oticon kunt hebben, misschien bedoel je die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wollie91
Handjes schreef op maandag 8 januari 2024 @ 12:57:
Oh dat klinkt niet fijn. Welke afstandsbediening bedoel je overigens? Ik weet dat je er een bij de Oticon kunt hebben, misschien bedoel je die.
De afstandsbediening van de televisie werkt bij mijn ouders dan niet meer om het volume van de Sonos in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Handjes
Oh, da's helemaal brak.

Ik heb Oticon gebeld en ze gaven aan dat je bij sommige tv's kunt instellen dat het signaal naar zowel toslink als hdmi kan gaan. Ik moet dat bij de LG van mijn ouders nog even proberen in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wollie91
Handjes schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 10:27:
Oh, da's helemaal brak.

Ik heb Oticon gebeld en ze gaven aan dat je bij sommige tv's kunt instellen dat het signaal naar zowel toslink als hdmi kan gaan. Ik moet dat bij de LG van mijn ouders nog even proberen in te stellen.
Klopt. Bij de tv van mijn ouders is dus niet mogelijk.

Pagina: 1