Supervaag cd-rom probleem met Windows XP

Pagina: 1
Acties:

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-07 12:12
Dit is supervaag, vreemder heb ik het nog nooit gehad:

Als ik onder Windows XP een cd-rom in het laatje doe en deze op het punt staat te autostarten, loopt Windows vast. Als ik dan de cd-rom la open doe, de cd eruit haal en 'm weer dicht doe, gaat Windows weer gewoon verder.

Dit is alleen zo met m'n gewone cd-rom, m'n brander doet het wel gewoon. De brander is secondary IDE master, de cd-rom secondary IDE slave. Op de primary IDE zit alleen m'n harde schijf.

Nu heb ik nog iets ontdekt: als ik WinAmp aan heb staan en ik pauzeer tijdens een liedje, doet de cd-rom het wel gewoon. Als ik WinAmp gewoon aan heb staan of geeneens geïnstalleerd doet hij het weer niet.

Als een cd er trouwens eenmaal inzit, dus als deze tijdens het opstarten van Windows al in zit of ik 'm erin doe met het WinAmp truukje, doet de cd-rom het wel gewoon.

Systeem:

AMD TB 1200
Abit KT7A mobo
Acer 12x8x32 fikker
Noname 50x speler (doet het wel gewoon onder DOS en Windows 98)

Dit alles draait op Windows XP final. Ligt ook niet aan mijn release, want ik heb verschillende versies geprobeerd (heb nu devils0wn).

Ik heb na installatie geen extra drivers geïnstalleerd.

Iemand die me hiermee kan helpen?

edit: oei, misschien kan dit beter naar WOS omdat het een WinXP probleem is en het niet aan de hardware ligt...

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
kijk ff naar je instellingen van die cd-rom

UDMA aan/uit
synchronisatie van gegevens overdracht
etc.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• KaMiKaZe
kan er btw ook aan liggen met welk programma je de cd hebt gebrand. de devilsown release van XP schijnt niet goed gebrand te kunnen worden met nero. wel met fireburner (http://www.fireburner.com) ;)

• wacko
DMA stond uit, heb ik aangezet. Maakte niets uit. Synchronisatie van gegevensoverdracht kan ik niet vinden in XP. Alle autostart opties heb ik ook uitgezet.

Ik heb 'm idd gebrand met Nero, zou dat het probleem zijn? Zal ik het eens proberen met Fireburner.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

verder zou ik toch eens je spelertje alleen op een kabel proberen, ben zelf ook al spelers en branders tegengekomen die niet zo goed samen op 1 controller kunnen ...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• wacko
Hm, ja, maar het heeft altijd goed gewerkt. En on-the-fly kopieren doe ik nooit.

Wat zou dan beter zijn? De cd-rom als slave op IDE 1 en dan de brander master op IDE 2?

• wacko
Hoe zit het eigenlijk met ASPI drivers? Moeten die achteraf nog geïnstalleerd worden? Anders werkt m'n brander niet met Fireburner...

• KaMiKaZe
je moet de file wnaspi32.dll ff downloaden en die in de windows\system32 folder plaatsen daarna werkt alles perfect
de file gewoon ff zoeken met google ofzow

Pagina: 1