Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MennoCP
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 15-12-2023
Goedemiddag allemaal,

Ik heb een hybride CV-systeem met een conventionele ketel, warmtepompen en vloerverwarming. Al met al zijn daar een aantal pompen mee gemoeid waarvan ik er meerdere met een aan/uit-schakelcontact (NO-COM) wil bedienen.
Mijn uitgangspunt is een Bosch Easycontrol Adapter die vanuit de thermostaat gestuurd wordt. De output is een NO-COM potentiaalvrij contact. Op dit moment is die met de ketel verbonden. Mijn vloerverwarming pompt momenteel fulltime. Daarnaast heb ik twee warmtepompen op mijn CV-ketel die aan/uit schakelen o.b.v. de warmte van een zonneboiler.
Ik wil graag die vloerverwarmingspomp onderbreken als mijn thermostaat warm genoeg aangeeft. Mijn idee is om hier een 24V AC relais voor te gebruiken die de fase onderbreekt. Daarnaast kan ik op de warmtepompen een "external control unit" aansluiten, een potentiaalvrij NO-COM contact dus.

Ik kom er zelf niet uit hoe ik vanuit een potentiaalvrije schakeling op mijn Bosch Easycontrol Adapter drie potentiaalvrije schakelingen alsmede een relais voor mijn vloerverwarmingspomp kan bedienen. Heeft iemand een idee?