Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVanD
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 13-05 10:57
Ik heb een aantal mooie horloges en kijk ook al een paar jaar naar een smartwatch.
Echter het "smart" gedeelte interesseert mij niet zo zeer; geen health (afwijkend hartritme, dus die dingen slaan constant alarm) maar ook berichtjes lezen of zien wie er belt, zijn voor mij onbelangrijk of hoogstens bijzaak.

Het interessantste van een smartwatch vind ik dat je van watch face kunt veranderen. Samsung heeft de mogelijkheid om eigen watch faces te ontwerpen, maar zijn er meer merken die dat kunnen? Ik heb gezocht, maar bij vrijwel alle merken zit je vast aan de watch faces die zij zelf maken en dat wil ik dus niet.

Zijn er andere merken dan Samsung waar je ook zelf watch faces voor kunt maken en die een kwalitatief goed scherm hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-05 22:01
Garmin heeft ook een dergelijke functie.
https://garmin.watchfacebuilder.com/
Inclusief een app store vol voorbeelden en andere apps: https://apps.garmin.com/nl-NL/

Let op: niet alle Garmin horloges doen mee aan het watchface gebeuren. Even opletten als je er eentje uitzoekt.

[ Voor 25% gewijzigd door hans_lenze op 01-12-2023 14:36 ]

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Als enkel het gaat om de watch face aan te passen zou ik het zonde vinden om een smartwatch aan te schaffen. :/

Kan je beter sparen voor een (of een paar) horloge (s) waar je elke keer blij van wordt als je ernaar kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVanD
hans_lenze schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 14:35:
Garmin heeft ook een dergelijke functie.
https://garmin.watchfacebuilder.com/
Inclusief een app store vol voorbeelden en andere apps: https://apps.garmin.com/nl-NL/

Let op: niet alle Garmin horloges doen mee aan het watchface gebeuren. Even opletten als je er eentje uitzoekt.
Dank!
Die had ik nog niet gevonden, maar is een serieuze kandidaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVanD
PdeBie schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 15:02:
Kan je beter sparen voor een (of een paar) horloge (s) waar je elke keer blij van wordt als je ernaar kijkt.
Daar is mijn vrouw het niet mee eens en mijn bankrekening ook niet ;)
Ik heb al meer dan een paar horloges en geloof mij, die zijn stuk voor stuk heel wat prijziger dan een smartwatch van Samsung.

Daarnaast vind ik het ook leuk om eigen watchfaces te maken. Heb wat lopen spelen met de software van Samsung en dat is best leuk om te doen ook. Meer variatie, minder kosten *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Plus een horloge wat na een paar jaar niet meer werkt, want accu defect/niet vervangbaar, software niet meer te updaten etc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:40
MikeVanD schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 16:38:
[...]
Ik heb al meer dan een paar horloges en geloof mij, die zijn stuk voor stuk heel wat prijziger dan een smartwatch van Samsung.

Daarnaast vind ik het ook leuk om eigen watchfaces te maken. Heb wat lopen spelen met de software van Samsung en dat is best leuk om te doen ook. Meer variatie, minder kosten *O*
Met smartwatches kun je het ook gekker maken, bijvoorbeeld:
https://www.garmin.com/en-US/p/783467

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-05 19:12
Hoe veel zou je überhaupt willen uitgeven bij benadering?

Een smartwatch met Wear OS 3 heeft legio watch faces beschikbaar en je kan ze ook zelf ontwerpen. Afhankelijk van je budget heb je modellen vanaf een euro of 180, maar er is bijvoorbeeld ook de Tag Heuer Connected serie voor 2500+.

En dan is er ook Garmin, met bijvoorbeeld de Epix (Pro) lijn of de daarboven gepositioneerde Marq serie. Voordeel van Garmin is wel de bovengemiddeld lange accuduur. Toch wel fijn dat je maar eens in de paar dagen hoeft bij te laden, ipv elke dag.

Sowieso zou ik een horloge met AMOLED scherm nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVanD
swhnld schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 18:15:
[...]

Met smartwatches kun je het ook gekker maken, bijvoorbeeld:
https://www.garmin.com/en-US/p/783467
Ja klopt, Tag Heuer heeft ook een hele mooie: https://www.tagheuer.com/...45-mm/SBR8A82.EB0264.html
Maar dan moet ik @PdeBie gelijk geven; als die het over een paar jaar niet meer doet, doet het serieus pijn en kan ik beter een "gewone" Tag Heuer kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVanD
Wekko306 schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 19:31:
Hoe veel zou je überhaupt willen uitgeven bij benadering?
Rond de €300,- Ook met in het achterhoofd de beperkte levensduur en het hoge gadget gehalte.
Een smartwatch met Wear OS 3 heeft legio watch faces beschikbaar en je kan ze ook zelf ontwerpen. Afhankelijk van je budget heb je modellen vanaf een euro of 180, maar er is bijvoorbeeld ook de Tag Heuer Connected serie voor 2500+.
Die Tag Heuer is mooi, maar dan krijg ik ruzie... in elk geval met de bank zullen we maar zeggen ;-)
En dan is er ook Garmin, met bijvoorbeeld de Epix (Pro) lijn of de daarboven gepositioneerde Marq serie. Voordeel van Garmin is wel de bovengemiddeld lange accuduur. Toch wel fijn dat je maar eens in de paar dagen hoeft bij te laden, ipv elke dag.
Dat is zeker een voordeel! Gaat op mijn lijstje. Dank!

[/quote]Sowieso zou ik een horloge met AMOLED scherm nemen.
[/quote]yep, tot die conclusie was ik ook gekomen inderdaad. Die geven de beste kwaliteit. Dank!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:33
PdeBie schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 16:46:
[...]

Plus een horloge wat na een paar jaar niet meer werkt, want accu defect/niet vervangbaar, software niet meer te updaten etc. :)
Dit is gewoon niet waar. Ik draag al een Samsung Gear S2 sinds 2016 en het ding werkt nog steeds prima.

Mensen moeten echt eens stoppen met elkaar na-papegaaien en zomaar beweringen de wereld in gooien.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVanD
DonJunior schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 11:08:
[...]

Dit is gewoon niet waar. Ik draag al een Samsung Gear S2 sinds 2016 en het ding werkt nog steeds prima.

Mensen moeten echt eens stoppen met elkaar na-papegaaien en zomaar beweringen de wereld in gooien.
Goed om te weten inderdaad!
Dan is de accu van een goede kwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-05 19:12
MikeVanD schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 11:06:
[...]

Rond de €300,- Ook met in het achterhoofd de beperkte levensduur en het hoge gadget gehalte.

[...]

Die Tag Heuer is mooi, maar dan krijg ik ruzie... in elk geval met de bank zullen we maar zeggen ;-)

[...]
Dat is zeker een voordeel! Gaat op mijn lijstje. Dank!

[quote]Sowieso zou ik een horloge met AMOLED scherm nemen.
[/quote]yep, tot die conclusie was ik ook gekomen inderdaad. Die geven de beste kwaliteit. Dank!
Ik heb zelf een Garmin Fenix 6X, mijn vriendin een Garmin Venu 2 Plus. Voor die nieuwe Garmins met hogere resolutie OLED scherm zijn ook wel mooie traditionele watch faces te krijgen (denk aan Rolex, Omega, Tag) voor als je die uitstraling zoekt. Of natuurlijk all out met een watchface gaan met een overdaad aan datavelden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:13
[...]

Omdat jouw smartwatch het toevallig 7 jaar uithoudt, betekent het natuurlijk niet dat het 'gewoon niet waar' is ;)

Maar van alle zorgen over smartwatches is de zorg dat de accu het opgeeft na een paar jaar denk ik wel één van de minste. Ik draag al tegen de 10 jaar smartwatches, en ze zijn het altijd prima blijven doen, ook na 4-5 jaar nog.

Wel heeft mijn huidige Samsung Galaxy Watch 4 een OLED-scherm, wat na een half jaar al zichtbaar ingebrand was. Dat zal je bij een analoog horloge ook niet snel hebben :P

Desalniettemin, ben ik zelf fan van de extra functionaliteiten die smartwatches bieden, dus zal m'n volgende horloge er ook zeker één zijn.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-05 11:52
[...]

Das dus wel waar... :P

Relatief gezien gaan smartwatches niet lang mee en kan je ze zowat beschouwen als wegwerp artikelen. De meeste mechanische horloges gaan makkelijk 10 jaar mee zonder servicebeurt. Doe je wel netjes het periodieke onderhoud, dan kan een horloge makkelijk 100 jaar oud worden. Dus sorry... maar 7 jaar is peanuts... :+

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeVanD
Wekko306 schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 11:14:
[...]

Ik heb zelf een Garmin Fenix 6X, mijn vriendin een Garmin Venu 2 Plus. Voor die nieuwe Garmins met hogere resolutie OLED scherm zijn ook wel mooie traditionele watch faces te krijgen (denk aan Rolex, Omega, Tag) voor als je die uitstraling zoekt. Of natuurlijk all out met een watchface gaan met een overdaad aan datavelden.
Ik houd zeker van de klassieke uitstraling, maar ook sommige G-SHOCKS van Casio kan ik wel waarderen. De Garmins zien er goed uit dus ik ga daar eens even verder in spitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:33
ChojinZ schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 11:19:
[...]

Das dus wel waar... :P

Relatief gezien gaan smartwatches niet lang mee en kan je ze zowat beschouwen als wegwerp artikelen. De meeste mechanische horloges gaan makkelijk 10 jaar mee zonder servicebeurt. Doe je wel netjes het periodieke onderhoud, dan kan een horloge makkelijk 100 jaar oud worden. Dus sorry... maar 7 jaar is peanuts... :+
Mijn reactie ging erom dat de accu na een paar jaar defect zou zijn.. dat is gewoon niet zo. als ze al defect gaan zijn de meeste ook prima te vervangen.

Het standaard vergelijken van analoge horloges en smartwatches is ook gewoon vreemd. Ik draag een smartwatch vanwege de extra functionaliteit..die je NIET hebt op een regulier horloge. Leuk dat ze 100 jaar mee kunnen hoor helemaal top maar dan kan ik nog steeds geen notificaties ontvangen.
Alsof je een bakelieten telefoon vergelijkt met een smartphone, met beiden kun je bellen maar wie koopt er tegenwoordig nog een smartphone om te bellen?

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07:13

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Zo'n smartwatch geeft veelal een zwart scherm totdat je 'm op een bepaalde manier houdt/knopje in drukt.

Daarna is het niet ongewoon om hem om de dag op te moeten laden.

Dan heb ik liever een normaal horloge.
Alhoewel, ik draag ook bijna nooit een horloge, zo'n bandje blijft achter de rand van je laptop/toetsenbord hangen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:40
Accretion schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 14:26:
Zo'n smartwatch geeft veelal een zwart scherm totdat je 'm op een bepaalde manier houdt/knopje in drukt.

Alhoewel, ik draag ook bijna nooit een horloge, zo'n bandje blijft achter de rand van je laptop/toetsenbord hangen ;)
Always-on zit gewoon op mijn Garmin. Gebruik ik overigens niet, en doe ruim 2 weken op een keer opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:13
Always on op smartwatches is al heel veel jaren een ding ;)
Je smartphone laad je ook elke dag/nacht op, toch? En ik slaap zelf niet met m'n horloge om, dus 'm even op de draadloze lader leggen is echt letterlijk nul extra moeite.
Dat mag.
Hiermee geef je duidelijk aan dat je inderdaad nooit een horloge om hebt. Ik draag al 30 jaar horloges, en dit is echt nog nooit ook maar enigszins gebeurd bij mij :D

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

als je je pols draait om te kijken gaat ie gewoon aan. Draag het niet gedurende de nacht, dus kan ie, als nodig, aan de lader. Ik ben geen gebruiker van slaaptrackring etc. tijd, soms betalen, stappenteller en hartslag is voor mij alleen van belang

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Nu online
MikeVanD schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 16:38:

Als ik je goed begrijp wil je een digitaal horloge waarvoor je watchfaces voor kunt maken. Activity stuff en smart functionaliteit vind je ook niet belangrijk. Maar dan kun je voor 300 euro best wel een aantal kwartshorloges kopen en zo'n horloge heeft waarschijnelijk nog betere baterijen ook. Puur als 'dom' horloge zijn smartwaches niet fantastisch. Voor dat doel heb je bij Swatch iets beters en voor dat bedrag heb je er drie.

Als het zelf maken belangrijk is, is dat een ander verhaal natuurlijk. Bij bijvoorbeeld Garmin telt naast onderstening ook de kwaliteit van het scherm mee. Ik heb een Vivoactive 4 waar ik zelf ook watchfaces voor heb gemaakt, maar bepaalde kleuren en details trekt het niet. Die komen op andere Garmin modellen weer wel beter naar voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjong5
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:56

rjong5

?

ik heb een fossil hybrid smart watch, geen full color display etc maar gewoon simpel.

layout van het scherm kan je wel personaliseren via de app.
voordeel van hybride, je doet een goeie 2 weken met een volgeladen horloge

https://www.bol.com/nl/nl...r2R5Bf4cKEMBoC86sQAvD_BwE
Pagina: 1