Laptop blijft Intel XE Graphics gebruiken en niet RTX 3050

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ragnaroks
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:41
Hoi allemaal,

Ben al bijna een hele dag mee bezig om dit op te lossen via diverse drivers downloaden/re-install/etc... Maar het lukt me echt niet :/

Het gaat om een recent aanschaf van ASUS Vivobook Pro 16x - Laptop 16" WQXGA - IPS - Intel Core i5-11300H - NVIDIA GeForce 3050 (N3N0CX27437713E)

Probleem is dat 3050 niet wordt gebruikt voor de monitors. Als ik een game run dan werkt de 3050 wel.

Weten jullie oplossing?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pCYBoMcfeOyDA_LBJLwaFAE4Sf4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pe8ZECBLsmXouIibCT1JomfW.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vokx
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:12
De Intel is een stuk zuinger dat is voor een laptop wel handig :).
Games kiezen de RTX omdat ze power nodig hebben, maar blijven het beeld via de Intel videokaart naar het beeldscherm sturen (Optimus). Als je de Intel videokaart echt wil bypassen heb je een Mux switch nodig.

Waarom wil je alleen de RTX gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ragnaroks
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:41
Vokx schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 14:14:
De Intel is een stuk zuinger dat is voor een laptop wel handig :).
Games kiezen de RTX omdat ze power nodig hebben, maar blijven het beeld via de Intel videokaart naar het beeldscherm sturen (Optimus). Als je de Intel videokaart echt wil bypassen heb je een Mux switch nodig.

Waarom wil je alleen de RTX gebruiken?
Ah vandaar! Ik heb last van "lag". Als ik bijv. mijn webbrowser wilt slepen van monitorscherm naar laptopscherm, dan "lag" die z'n beetje. Dus vanaf moment dat ik ga slepen begint dat. Met z'n CPU/GPU verwacht ik niet. Overigens heeft een andere collega een Lenovo Legion Pro, daar is blijkbaar 4GB Ram gereserveerd voor hardware. Deze ASUS niet, misschien is dat een issue?