Hallo,
Ik heb een aantal rolluiken die momenteel via een wandschakelaar werken (een 8-tal op/neer knoppen).
De schakelaars zijn aan vervanging toe, dus had ik dit graag ineens deftig gedaan.
Ik heb Home Assistant draaien, maar ik probeer alles in mn huis ook te laten werken indien Home Assistant uitvalt.
Bvb als Home Assistant uitvalt, dat je wel nog met gewone schakelaars de lichten kan bedienen.
Waar ik dus aan dacht is een draadloze ontvanger op de motoren van de rolluiken te zetten.
Ik zie dat Somfy opties heeft, maar ondersteund voor zover ik zie geen Zigbee.
Idealiter zou het als volgt werken:
Als het niet mogelijk is met een afstandsbediening is dit ook een mogelijke optie:
Zou dit mogelijk zijn, en hoe pak ik dit best aan?
Ik heb een aantal rolluiken die momenteel via een wandschakelaar werken (een 8-tal op/neer knoppen).
De schakelaars zijn aan vervanging toe, dus had ik dit graag ineens deftig gedaan.
Ik heb Home Assistant draaien, maar ik probeer alles in mn huis ook te laten werken indien Home Assistant uitvalt.
Bvb als Home Assistant uitvalt, dat je wel nog met gewone schakelaars de lichten kan bedienen.
Waar ik dus aan dacht is een draadloze ontvanger op de motoren van de rolluiken te zetten.
Ik zie dat Somfy opties heeft, maar ondersteund voor zover ik zie geen Zigbee.
Idealiter zou het als volgt werken:
- Een draadloze ontvanger op de motor (met Zigbee support)
- De motor is te bedienen via een afstandsbediening (zonder Home Assistant)
- De motor kan aangestuurd worden met Home Assistant
Als het niet mogelijk is met een afstandsbediening is dit ook een mogelijke optie:
- De motor is te bedienen via een schakelaar in de muur
- De motor kan aangestuurd worden met Home Assistant
Zou dit mogelijk zijn, en hoe pak ik dit best aan?