Geen mails ontvangen op mijn Hotmail adres

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master_duck
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:06
Mijn vraag
zijn er meer mensen die problemen hebben met hun oude Hotmail adres (+ 20 jaar oude mail adres)
persoonlijk en de gratis versie.

ik kan van bepaalde bedrijven, en sommige zijn niet de minste geen mails ontvangen. en deze lijst wordt steeds groter

het gaat om:

essent.nl
coolbue.nl
ziggo.com
samsung.com

rare is dat sommige mails wel doorkomen bv ziggo.nl werkt wel. ook sommige mails van Samsung werkt wel
maar van hun promotie afdeling (cashback en zo ) weer niet

Relevante software en hardware die ik gebruik
webmail

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
spam filters gereset
geen regels, niks in de geblokkeerde lijst
account gegevens aangevuld
password change
met MS helpdesk gechat , support,
nu is de ticket bij LV2 support. blijkbaar heb ik niet deze mail adressen niet in mijn veilige lijst staan. maar ik heb die wel ingevuld, je ziet ze ook staan in de GUI waar ik de mail adres compleet van weet ook bij mailing list gezet en bij contacten toegevoegd. maar dat werkt ook niet.

als ik dit zo hoor van de support zit er dus een bug in de spam filter en vooral de GUI zeker bij oude mail adressen. als ik een nieuw outlook adres maak komt de mail wel gelijk aan. ik lees op internet dat dit best een groot probleem is bij MS.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

https://internet.nl/mail/...1082130/#control-panel-11

Coolblue gebruikt geen spf? Dan is tegenwoordig de kans op verdacht worden van spam-zijn groter. Dat is iets dat de verzender moet oplossen.

Als dezelfde mails op een ander mailadres wel aankomen (bijv. bij een kennis), kijk in de headers wat er wordt meegegeven. Als bijvoorbeeld de cashback-mensen mail versturen van een andere mailserver dan een die is goedgekeurd door de domeinbeheerder, dan kan het misgaan.

[ Voor 12% gewijzigd door F_J_K op 06-12-2023 10:45 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Aanvulling: betreft een prive Hotmailadres, geen door jou beheerde serveromgeving. Ik verplaats je vraag even uit Serversoftware en clouddiensten

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-05 17:09
Mijn persoonlijke hotmail adres is ook minimaal al 20 jaar, en ik ontvang zonder problemen mail van Ziggo en Coolblue. Ik gebruik de webmail niet maar Outlook.

Maar als mails in Outlook binnen komen zouden ze - lijkt me - ook in de webmail te zien moeten zijn. Je zou natuurlijk eens kunnen kijken met een mailclient voor de zekerheid, al acht ik de kans klein dat er verschil in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teletekst
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Ik heb tot nu toe alleen problemen met Ziggo.
Ik ben bezig met overstappen en de bevestiging lijkt inderdaad niet binnen te komen op mijn hotmail account.
Nooit over nagedacht dat het aan mijn oude account zou kunnen liggen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

blijkbaar heb ik niet deze mail adressen niet in mijn veilige lijst staan

In die zin staat niet een keer te veel, dat zou ik ter verduidelijking nog even aanpassen.

Ik neem aan dat je ontbrekende emails ook niet simpelweg in je Junk map terecht zijn gekomen? Het is een nogal voor de hand liggende vraag van mij (waarschijnlijk te simpel gedacht), maar omdat je daar verder niets over vertelt stel ik die vraag toch maar even. In principe komt een email van een afzender daar namelijk als eerste terecht, dat wil zeggen totdat je de afzender op je lijst van betrouwbare afzenders hebt gezet. Pas daarna ontvang je verdere emails rechtstreeks in je Inbox. Maar dat zul je waarschijnlijk allemaal wel weten na 20 jaar gebruik van Hotmail/Outlook.

Hoe ben je er trouwens achter gekomen dat emails van ziggo.com niet doorkomen en die van ziggo.nl juist wel? Was dat door het aanmaken van dat nieuw (extra) Outlook adres?

Ik maak zelf ook al 20+ jaar gebruik van de webmail van Hotmail/Outlook, rechtstreeks in de browser dus. Vooralsnog niet deze problemen, maar het is natuurlijk niet altijd evident dat een email niet binnenkomt. Je weet immers niet wat je eventueel gemist hebt. Welke browser gebruik jij? Zou daar nog een probleem kunnen zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitfighter
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:03

Bitfighter

To Switch Or Not To Switch

wanneer je onedrive vol zit kan je geen emails meer ontvangen, daarom word je lijst waarschijnlijk groter

PSN ID: Bitplanet Wii Code:1486-5351-7096-1324 Mijn Spellijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Laatst online: 08:09
Heb je toevallig mail rules ingesteld? Probeer deze te verwijderen als dat het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Laatst online: 08:09
Heb je toevallig mail rules ingesteld? Probeer deze te verwijderen als dat het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:05

Yucon

*broem*

Ik krijg structureel geen notificatiemails die vanaf een google calendar gestuurd zijn. Ondanks 100x whitelisten blijven ze maar in de spambox eindigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master_duck
choogen schreef op maandag 4 december 2023 @ 00:38:
blijkbaar heb ik niet deze mail adressen niet in mijn veilige lijst staan

In die zin staat niet een keer te veel, dat zou ik ter verduidelijking nog even aanpassen.

Ik neem aan dat je ontbrekende emails ook niet simpelweg in je Junk map terecht zijn gekomen? Het is een nogal voor de hand liggende vraag van mij (waarschijnlijk te simpel gedacht), maar omdat je daar verder niets over vertelt stel ik die vraag toch maar even. In principe komt een email van een afzender daar namelijk als eerste terecht, dat wil zeggen totdat je de afzender op je lijst van betrouwbare afzenders hebt gezet. Pas daarna ontvang je verdere emails rechtstreeks in je Inbox. Maar dat zul je waarschijnlijk allemaal wel weten na 20 jaar gebruik van Hotmail/Outlook.

Hoe ben je er trouwens achter gekomen dat emails van ziggo.com niet doorkomen en die van ziggo.nl juist wel? Was dat door het aanmaken van dat nieuw (extra) Outlook adres?

Ik maak zelf ook al 20+ jaar gebruik van de webmail van Hotmail/Outlook, rechtstreeks in de browser dus. Vooralsnog niet deze problemen, maar het is natuurlijk niet altijd evident dat een email niet binnenkomt. Je weet immers niet wat je eventueel gemist hebt. Welke browser gebruik jij? Zou daar nog een probleem kunnen zitten?
mails komen niet aan, ook niet in mijn spam mail. heb geen regels over forwarding of dergelijken. heb mijn veilige lijst aangemaakt met de mailadressen waar geen mails van binnen komen, spam filters gedisabled. en toch komen de mails niet aan.

hoe ben ik daar achter gekomen. 1 krijg geen activatie mails binnen van ziggo als ik daar op de community forum wil registreren. ook krijg ik brieven van essent dat mijn mail het niet doet.

maar andere mails en zo komen gewoon binnen.

onedrive heeft 2GB in gebruik en heb 5GB aan ruimte.

ik ga zo weer een call aan met MS support met LV2 of 3 support. er klopt hier gewoon iets niet. LV2 support zei iets over dat deze mail adressen niet in mijn veilige lijst zouden staan. maar dat is raar ik zie ze wel in de GUI van de web outlook. dan is er dus iets mis met mijn instellingen.

blijk baar gaat er dus iets mis met oude hotmail accounts. waarschijnlijk zijn deze accounts gemigreerd naar nieuwere systemen. en kan het zijn dat er dus iets met mijn account (en andere) problemen kunnen ontstaan omdat er bv andere attributes gevuld staan die niet meer gebruikt worden.

nog mails ik heb een nieuwe account op outlook aangemaakt en daar komen de mails wel binnen.
maak gebruik van edge, of chrome. maar dat maakt niet uit. het gaat om ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05 09:41
Krijg gewoon nog email maar outlook.com toont ze niet om wat voor vage reden maar de outlook android client geeft me gewoon mijn mails.

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Master_duck schreef op maandag 4 december 2023 @ 09:05:
[...]
maar andere mails en zo komen gewoon binnen.
Dus: kijk of de verzender het wel goed doet.

SPF doet zegmaar: "Hoi ik ben Ziggo.com, ik beloof alle mail te versturen via deze mailserver: X,Y en Z. Alle andere mail wil je als spam beschouwen."

Als de verzender een en ander niet heeft goed ingericht, dan worden mails mogelijk aan de voordeur geweigerd. Probeer dus wat headers te krijgen van mail die bij jou niet aankomt, maar waar een verglijkbare mail bij een ander niet aankomt. Of dan inderdaad in andere mailclients.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master_duck
communicatie is bij MS niet echt duidelijk. blijkbaar hebben ze van een verzendende partij een mail nodig die naar de niet werkende en cc naar een werkende mailbox moet gaan. daar hebben ze de mail in EML formaat en berichtbron in .TXT indeling. (van de mail die je dus ontvangt. waarschijnlijk gaan ze de 2 mails volgen in hun systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001

kodak

FP ProMod
F_J_K schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 12:24:
gebruikt geen spf? Dan is tegenwoordig de kans op verdacht worden van spam-zijn groter. Dat is iets dat de verzender moet oplossen.
Spf etc zijn juist standaarden die ontworpen zijn als best practice, niet als verplichting. Als een maildienst hard mails voor klanten maar gaat afwijzen zonder aandacht te hebben of de inhoud van de mail voor de klant belangrijk is en de klant hierin ook geen mogelijkheid tot inbreng te geven dan is er iets zwaar mis.

Dat een bedrijf als microsoft en klanten last kunnen hebben van gevolgen van ongewenste mail is duidelijk. Maar ongewenstheid kan niet simpel afhangen van dan maar geen rekening houden met de inhoud en inbreng van de klant of geen enkele duidelijke actieve verantwoording daarover af te leggen bij blokkeren. Dan is het einde zoek, omdat het bedrijf daarmee zou dicteren wat ontvangers en verzenders maar moeten doen om überhaupt nog te kunnen mailen.

[ Voor 4% gewijzigd door kodak op 05-12-2023 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Master_duck schreef op maandag 4 december 2023 @ 13:14:
communicatie is bij MS niet echt duidelijk. blijkbaar hebben ze van een verzendende partij een mail nodig die naar de niet werkende en cc naar een werkende mailbox moet gaan. daar hebben ze de mail in EML formaat en berichtbron in .TXT indeling. (van de mail die je dus ontvangt. waarschijnlijk gaan ze de 2 mails volgen in hun systeem.
Dat zeg ik ook ;) Ze willen vast de headers bekijken. Dat kan je zelf ook.

Bekijk de headers van een wel-aangekomen mail. Dat ze om een CC vragen is waarschijnlijk om zeker te zijn dat twee mails niet verschillende eigenschappen hebben. Maar dat vragen van een CC is weinig realistisch.
kodak schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 15:50:
[...]
Spf etc zijn juist standaarden die ontworpen zijn als best practice, niet als verplichting.

Als een maildienst hard mails voor klanten maar gaat afwijzen zonder aandacht te hebben of de inhoud van de mail voor de klant belangrijk is en de klant hierin ook geen mogelijkheid tot inbreng te geven dan is er iets zwaar mis.

En nee hoor, heel veel spam wordt al aan de voordeur geweigerd op basis van bijv. RBL's.

Of dus doordat de verzender via spf al zou zeggen dat je het niet zou moeten willen vertrouwen. Maar dit blijven aannames, zonder headers te hebben gezien.

Edit:
Aganim schreef op woensdag 6 december 2023 @ 10:07:
Edit: @F_J_K je hebt in je internet.nl link trouwens een typo staan, je mist een letter. :) https://internet.nl/mail/coolblue.nl/1086803/ geeft wel een SPF record aan, geen DKIM. Mijn laatste bestelbevestiging had dan weer geen SPF maar wel DKIM. Uiteindelijk maakt het niet zoveel uit, punt blijft dat als zolang er een DMARC record aanwezig is en DKIM of SPF slaagt, het ontbreken van de ander niet uit mag maken.
Ugh :X :X Scherp, dank.

[ Voor 15% gewijzigd door F_J_K op 06-12-2023 10:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07:17

Aganim

I have a cunning plan..

F_J_K schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 12:24:
https://internet.nl/mail/...1082130/#control-panel-11

Coolblue gebruikt geen spf? Dan is tegenwoordig de kans op verdacht worden van spam-zijn groter. Dat is iets dat de verzender moet oplossen.
Coolblue ondertekent zijn mails met DKIM en heeft een DMARC record, dus daarmee zou het wel of niet aanwezig zijn van een SPF record niet relevant mogen zijn. Immers vereist DMARC dat er maar 1 authenticatiemechanisme hoeft te slagen. SPF is, afhankelijk van je de complexiteit van je mailomgeving en gebruikte externe partners, soms ontzettend onpraktisch tot zelfs onmogelijk volledig te implementeren ivm de limiet van 10 DNS lookups. Dus het zou een mooie boel worden als Microsoft op dit vlak bovenop DMARC nog zijn eigen policies en standaarden gaat verzinnen.

Edit: @F_J_K je hebt in je internet.nl link trouwens een typo staan, je mist een letter. :) https://internet.nl/mail/coolblue.nl/1086803/ geeft wel een SPF record aan, geen DKIM. Mijn laatste bestelbevestiging had dan weer geen SPF maar wel DKIM. Uiteindelijk maakt het niet zoveel uit, punt blijft dat als er een DMARC record aanwezig is en DKIM of SPF slaagt, het ontbreken van de ander niet uit mag maken.

[ Voor 18% gewijzigd door Aganim op 06-12-2023 10:54 . Reden: F_J_K is niet de enige met typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001

kodak

FP ProMod
F_J_K schreef op woensdag 6 december 2023 @ 09:51:
En nee hoor, heel veel spam wordt al aan de voordeur geweigerd op basis van bijv. RBL's.
Dat maakt net zo goed niet dat het middel op zich dus maar redelijk is om meer (of zelf volledig) op te vertrouwen dan de behoefte van de klant. En dat is hier nu juist het punt: dat lijken te doen op mail waarvan de ontvanger op zijn minst zelf had willen (mee)beslissen en de klant onvoldoende informeren en naar de klant geen inhoudelijke verantwoording af te leggen. Dat zijn 3 rode vlaggen op een belangrijk communicatiemiddel.

Zelfs al zou men wel de verzender informeren: men heeft een relatie met de klant. Die hoort op zijn minst actief voldoende geïnformeerd te worden over weigeren van mail, onderbouwing van reden en overwogen verantwoording bij de behoeften van de klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:12
Master_duck schreef op maandag 4 december 2023 @ 09:05:
ook krijg ik brieven van essent dat mijn mail het niet doet.
Hoe weten ze dat? Als ze een NDR terugkrijgen dan zou het handig zijn als ze die ook aan jou laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master_duck
_H_G_ schreef op woensdag 6 december 2023 @ 13:56:
[...]

Hoe weten ze dat? Als ze een NDR terugkrijgen dan zou het handig zijn als ze die ook aan jou laten weten.
ze zullen wel een bericht krijgen NDR. ze sturen brief met alleen dat ik mij mail adres moet nakijken.

-mailbox vol
-verkeerde mail adres opgegeven

ik krijg hier geen info wat in de NDR staat. ik moet dus nu wachten op de LV2 team ze zijn er nu mee bezig.
maar is lastig om dit probleem vanuit een persoonlijke omgeving dit allemaal te doen. ik heb dus te maken met meerdere partijen. en ik moet alle data aanleveren. je kan je voorstellen dat als ik Essent ga opbellen en vragen dat ze mails gaan sturen en even de NDR doorsturen naar mijn alternatieve adres. gelukkig was Coolblue klantenservice niet zo beroerd om een mail te sturen met CC.

mijn vermoeden is toch dat er iets flink mis his met hun SPAM filter. en/of met oude mail accounts. deze accounts hebben waarschijnlijk meerde migraties gehad op hun systemen en kan wel iets zijn verandert dat conflicteert met de huidige systemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Niet online

choogen

Net als jij gebruik ik Hotmail al 20+ jaar. Ik heb het net even opgezocht in mijn eigen Hotmail Inbox: bij mij komen mails van Ziggo nog gewoon binnen, van zowel ziggo.nl (info, acties) als van ziggo.com (o.a. mijn maandelijkse factuur). Het gaat dan om recente emails van twee tot drie weken geleden.

Daarbij moet ik aantekenen dat deze emails wellicht eerst in mijn Junk Map terechtkwamen en mogelijk daarna door mij handmatig zijn verplaatst naar de Inbox. Ik kies ervoor om het zo te doen, o.a. omdat ik verzenders dan géén permanente toestemming geef om direct tot mijn Inbox te worden toegelaten. Ongetwijfeld valt die permissie via de Instellingen ook weer terug te trekken, maar dit lijkt me makkelijker (en ik hoef er geen zoektocht naar te beginnen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master_duck
heb net antwoord gehad van LV2 support. ze vragen nog meer mails in eml en berichtbron in .TXT formaat.
dat is nog te doen. maar ze vragen ook zonder te blikken en te blozen dat ik even smtp log files mee kan leveren. het is haast onmogelijk om deze problemen zo op te lossen. ik zou dus eigenlijk iemand van essent ziggo og coolblue moeten hebben die voor mijn dee dingen willen aanleveren. ik heb hier geen vertrouwen in dat MS dit kan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

ziggo.com ?
contact, factuur, no-reply is allemaal .nl

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Niet online

choogen

N.a.v. de post van Hackus nogmaals de verschillende afzenders bekeken: het domein voor de Ziggo-promomailing blijkt bij mij niet ziggo.nl, maar ziggo.nl@ziggo.com. Het zij me vergeven dat ik daar ziggo.nl in meende te zien. Wat een bijzonder vreemde domeinnaam.

Voor facturen is het (in ieder geval bij mij) echt dit: mail@ziggo.com

Hoe dan ook, het feit dat bij mij die mails van ziggo.com wel binnenkomen op mijn even oude Hotmail-account en bij de topicstarter niet doet mij vermoeden dat er wellicht toch iets aan zijn kant misgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

factuur komt van ziggo.nl@edm.ziggo.nl, op nog ouder msn account :D
Lijkt me raar dat men verschillende factuurservers gebruikt
(oke, dat wat van 2019) nu dus mail@ziggo.com, die dus ook netjes aankomt in MSN

[ Voor 25% gewijzigd door Hackus op 07-12-2023 13:30 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Niet online

choogen

Die discrepantie is inderdaad vreemd. Ben net even mijn lijst van Ziggo emails uit het verdere verleden ingedoken, waarbij moet worden vermeld dat ik Ziggo rond 2019 heb opgezegd en er begin 2023 weer ben teruggekomen. Mijn oude emails (d.w.z t.m. de opzegging in 2019) van Ziggo hadden inderdaad ziggo.nl@edm.ziggo.nl als afzender voor facturen, maar de nieuwe factuurmails van Ziggo dus niet. Afhankelijk van hoe lang je dan (onafgebroken?) klant bij Ziggo bent geweest kun je dus kennelijk mails van verschillende domeinen ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master_duck
even voor de duidelijkheid. MS support heeft dus ook mijn account nagekeken (instellingen en zo zijn aangepast, verbindingen met andere apps en andere apparaten zijn weggehaald.) dus MS erkent het probleem maar vraagt wel veel. het zou beter staan dat ze zelf contact opnemen met de postmaster van die domeinen en vragen om de gegevens. als ik contact opneem dan is het maar de vraag als ze alle gegevens willen aanleveren. wie bent U. aan de andere kant is dit ook het probleem dat MS echt wel iets mis gaat en dat kan weer funest voor hun bedrijfs voering zijn.

niemand zit er op te wachten dat willekeurige mails verdwijnen en met AI filtering in de toekomst wordt dit probleem alleen maar erger. vroeg of laat heeft bijna iedereen er last van. en als het op deze manier gaat kan ik beter zelf een mailserver opzetten, dat is minder werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluebe
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:38

Bluebe

Roar

Master_duck schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 07:45:
even voor de duidelijkheid. MS support heeft dus ook mijn account nagekeken (instellingen en zo zijn aangepast, verbindingen met andere apps en andere apparaten zijn weggehaald.) dus MS erkent het probleem maar vraagt wel veel. het zou beter staan dat ze zelf contact opnemen met de postmaster van die domeinen en vragen om de gegevens. als ik contact opneem dan is het maar de vraag als ze alle gegevens willen aanleveren. wie bent U. aan de andere kant is dit ook het probleem dat MS echt wel iets mis gaat en dat kan weer funest voor hun bedrijfs voering zijn.

niemand zit er op te wachten dat willekeurige mails verdwijnen en met AI filtering in de toekomst wordt dit probleem alleen maar erger. vroeg of laat heeft bijna iedereen er last van. en als het op deze manier gaat kan ik beter zelf een mailserver opzetten, dat is minder werk.
Is het probleem nu wel voor jou opgelost? Ik heb hetzelfde probleem met bijvoorbeeld mails van Mcdonalds, erg irritant want nu kom ik de app niet meer in want die moet je via MFA bevestigen via de mail.

• Master_duck
nee nog niet opgelost, Microsoft eist dat ik SMTP logs van de mailservers inlever voordat ze mij verder helpen.
geen bedrijf die mij SMTP logs gaat geven.

heel erg frustrerend want ik krijg dus ook geen security codes meer binnen van Activision.

als iemand smtp log kan leveren van ,: ziggo.com, coolblue.nl, activision.com , essent.nl, graag een pm

[ Voor 18% gewijzigd door Master_duck op 21-12-2023 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBo1991
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 29-04 10:24
Hier hetzelfde probleem, van Coolblue krijg ik de mails wel maar van andere willekeurige webshops krijg ik niks binnen. (heb ook een hotmail account van +20 jaar)
Zelfs sommige mails gestuurd vanaf een ander emailadres van mij komen niet binnen. (gmail)

Is er toevallig wat vooruitgang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master_duck
TBo1991 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 11:25:
Hier hetzelfde probleem, van Coolblue krijg ik de mails wel maar van andere willekeurige webshops krijg ik niks binnen. (heb ook een hotmail account van +20 jaar)
Zelfs sommige mails gestuurd vanaf een ander emailadres van mij komen niet binnen. (gmail)

Helaas geen vooruitgang. Ze blijven vragen om smtp logs van mailservers. Helaas kan ik die niet krijgen. Eigenlijk herkennen ze dit probleem niet en zeggen dat alles goed werkt.

Mijn vermoeden is dat website gehost door AWS een probleem is, maar andere provider kunnen ook problemen hebben.

Verwacht maar dat er steeds meer mail gaat uitvallen. Bij mij werkt 50% niet meer.
Elke maand werkt er wel weer een ander bedrijf waar ik geen mail meer van krijg. Heel soms werkt het ineens weer wel. Maar dat is een uitzondering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07:17

Aganim

I have a cunning plan..

Mijn vriendin had hetzelfde probleem en is uiteindelijk maar overgestapt naar Gmail. Op haar Hotmailadres kwam zoveel mail nooit aan dat dat echt niet meer kan liggen aan de individuele verzenders, sinds haar overstap heeft ze met geen enkele verzender meer problemen ervaren. OneDrive gebruikte ze geheel niet en haar mailbox was niet vol. SPF, DKIM en DMARC zijn over de lijn genomen gewoon aanwezig en goed ingericht bij de betreffende verzenders, geconcludeerd op basis van eerdere wel ontvangen mails en latere mails die bij Gmail aankwamen.

Het lijkt me erg stug dat zoveel verzenders (doorgaans allemaal ook bedrijven van het kaliber dat je er vanuit kan gaan dat hun mail goed ingericht is) allemaal 1 brakke mailserver ergens in de lijn hebben staan die alleen problemen geeft bij Hotmailadressen. Saillant detail: spam kwam overigens regelmatig wel prima aan in de inbox, terwijl legitieme mail (wederom prima ingericht wat betreft SPF/DKIM/DMARC) als het al aankwam met grote regelmatig in de spambox belandde. |:(

Mijn conclusie is dan ook dat Microsoft er simpelweg een bende van heeft gemaakt en je er beter aan doet om een mailprovider te zoeken die de zaken wel op orde heeft, in plaats van hier nog verdere tijd in te steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
TBo1991 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 11:25:
Natuurlijk niet. Dit probleem speelt al jaren.

Tegenwoordig zijn mijn servers zo ingericht dat emails naar hotmail/outlook en ontvangen, worden geblokkeerd.
Zelfs meldingen bij de EU en andere instanties heeft niks geholpen.
Dus ik ben klaar met dat eeuwige gedoe van ze.
En als iemand aan mij vraagt waarom het niet werkt, vertel ik ze eerlijk waarom en mogen ze de logs bij mij opvragen die het aantonen.

Ik kan zelfs aantonen dat de interne beveiliging binnen Outlook ook niet op orde is, omdat iemand met een outlook profiel kan emailen namens een ander bedrijf met een Outlook profiel (hallo spam).

Nog maar te zwijgen over de slechte ondersteuning van vernieuwde RFC's (alleen de oude versies, niet de updates).

[ Voor 22% gewijzigd door DJMaze op 16-07-2024 18:10 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjoska
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 11-05 07:18
Ook ik ontvang sinds een paar weken geen hotmail meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StigOSore
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 26-08-2024
Master_duck schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 08:03:
[...]

Helaas geen vooruitgang. Ze blijven vragen om smtp logs van mailservers. Helaas kan ik die niet krijgen. Eigenlijk herkennen ze dit probleem niet en zeggen dat alles goed werkt.
Intussen nog een update? Hier hetzelfde verhaal bij het mailadres van mijn vriendin. Ik krijg de mails wel binnen, zij niet. De ongewenste post map is volledig leeg en blijft ook altijd leeg. Alle stappen verder ook doorlopen (filters, veilige lijsten, onedrive ruimte etc). Heel vervelend dit.
Hoe heb je het zelf opgelost, aangezien je hiermee al sinds december 2023 kampt...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master_duck
StigOSore schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 20:53:
[...]

Intussen nog een update? Hier hetzelfde verhaal bij het mailadres van mijn vriendin. Ik krijg de mails wel binnen, zij niet. De ongewenste post map is volledig leeg en blijft ook altijd leeg. Alle stappen verder ook doorlopen (filters, veilige lijsten, onedrive ruimte etc). Heel vervelend dit.
Hoe heb je het zelf opgelost, aangezien je hiermee al sinds december 2023 kampt...?
helaas niet kunnen oplossen. 2 opties wat je kan doen. een ander mail adres nemen, wat heel lastig is, ik ben nu langzaam bezig met wissen van mail adres bij al mijn accounts. maar sommigen kan je niet veranderen omdat je daarvoor een mail moet bevestigen wat dus niet kan. en ook de helpdesk werkt niet mee.

optie 2 is een mail server opzetten en wachten tot dit mis gaat. (mail van deze server niet aankomen op je hotmail adres) Dan kan je wel de log files sturen. maar dat je dan een oplossing krijgt dat al je mails weer aankomt. dat weet ik dus niet. maar ik verwacht nog meer problemen dat mails geblokkeerd worden daar AI. en dat daar gewoon we geen vat meer op hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandstadJoost
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 11-09-2024
Hoi, zelfde probleem hier. Heeft iemand al geprobeerd je (hotmail) account formeel op te heffen en dan dat te laten herstellen door Microsoft? Ik lees dat dat kan.
Mogelijk dat ze je account dan op hun nieuwe systemen of een nieuwe omgeving terugzetten zonder de problemen die mogelijk liggen aan oude accounts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper_S1985
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21-05 09:03
Ook hier een zeer oud Hotmail account waar het inderdaad een roulette is welke mailtjes ik wel en niet binnen krijg. Als het niet binnenkomt geef ik meestal mijn back-up Gmail adres en dan komt het gewoon aan.
Het enige wat mij tegenhoud om volledig op Gmail over te gaan is dat ik nu nog een mooi e-mailadres heb (voornaam + geboortejaar) en dat krijg ik natuurlijk nooit weer terug bij Gmail :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandstadJoost
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 11-09-2024
Het probleem is dat je niet weet of het niet binnen komt...... Want de afzender krijgt geen foutmelding.
Pagina: 1