Toon posts:

kabelmodem en windows xp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb een kabelverbinding (com21) onder windows xp ingesteld (pppoe) dat werkt goed maar na een paar minuten wordt de verbinding verbroken, ik heb al gekeken of de optie "verbreken indien niet actief blabla....." maar dat staat uit.

Als ik onder windows 2000 inlog wordt de verbinding niet verbroken.

Wie weet wat er mis is?

Verwijderd

Ik heb hier @Home en alles werkt goed. Heb je je PC naam goed ingevoerd en herkent XP de netwerkkaart goed? Als deze twee dingen goed zijn denk ik niet dat het dan aan Win XP ligt maar aan andere dingen bv. iemand die jou ip heeft gekaaid of zo iets (ik noem maar een dwarsstraat) :)

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben een dynamisch ip adress, en als ik onder win98/ winME/ of win2000 werk doet hij het goed, en de netwerkkaart herkent hij ook gewoon (3com )

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
kicked.to/NT :)

Verwijderd

dat heb ik dus ook met mijn Com21 onder XP. Tijdje geen traffic....verbinding verbroken. Onder 2000 geen last van :(

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

hoe krijg je ooit een "verbinding verbroken" melding met een kabelmodem??? het is toch een netwerk, geen inbelverbinding!!

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• PolarBear
  • Niet online
Op donderdag 06 september 2001 20:01 schreef limoentje het volgende:
hoe krijg je ooit een "verbinding verbroken" melding met een kabelmodem??? het is toch een netwerk, geen inbelverbinding!!
Idd wat de PC aangaat staat ie gewoon op een netwerk of heb je casema ofzo aangesloten op de serieele poort :?

Verwijderd

ff kieken staat ergens bij connection options disconnect naar 20 mins... shijnt als het goed is te werken als je uit zet....

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op donderdag 06 september 2001 20:42 schreef supermel_nl het volgende:
ff kieken staat ergens bij connection options disconnect naar 20 mins... shijnt als het goed is te werken als je uit zet....
Heb ik geen last van. En sterker nog, hier geloof ik niks van.
Denk je nu echt dat een netwerkverbinding binnen 20min verbroken wordt?

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 06 september 2001 20:01 schreef limoentje het volgende:
Bij mij werkt het met PPPoe (ppp over ethernet) en dat werkt alsof het een inbelverbinding is.

Verwijderd

Op donderdag 06 september 2001 22:14 schreef pasjoo het volgende:

[..]

Bij mij werkt het met PPPoe (ppp over ethernet) en dat werkt alsof het een inbelverbinding is.
bij mij ook en onder 2000 gebruik ik raspppoe en daar heb ik nergens last van

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik ook raspppoe maar onder xp heb ik alleen dat probleem niet onder windows 2000

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

snap ik niet waarom je PPP over Ethernet gebruikt, dat is toch helemaal niet nodig bij deze kabelverbinding?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-08 18:53
niet bij casema
Pagina: 1