Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReTeP20002
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-06 20:39
Hallo,

Ik heb een bedrade Eufy 2K deurbel en een mechanische gong.
Deze heb ik in september aangesloten op de bestaande beltransformator en tot nu toe werkte de bel goed.
De beltrafo levert 12 volt, en volgens het etiket 0.5A. Ik heb de spanning gemeten, en ondanks het etiket wat zegt 4 - 6 - 8v, komt er echt 12 volt (bijna 13) uit.

Tot afgelopen week: midden in de nacht ging de gong spontaan af. Overdag gebeurt dit niet.

Op de website van Eufy kwam ik dit tegen:
The doorbell works fine during the day but is unstable at night. Linkje
Nu ben ik op zoek naar de oorzaak van het probleem. Op weer een andere pagina van de Eufy-website kwam ik dit tegen
The eufy wired doorbell requires 16-24VAC, 30VA or above voltage. Linkje
En op weer een andere pagina geven zij een voorbeeld van de (volgens hun) juiste transformator
The doorbell transformers in the UK/EU are different from those in the US. It usually provides 8V/12V/24V voltage output. The eufy wired video doorbell can work with 16V- 24V output.
Follow the instruction on the doorbell transformer to connect the doorbell to the 24V output terminals. If your transformer cannot provide 24V voltage, please upgrade your transformer. Here is the recommended third-party compatible transformer.
Linkje naar de trafo Deze trafo gaat maar tot 8VA.

Ik zie door de bomen het bos niet meer. Wie kan mij vertellen welke trafo voldoet?

Groet, Peter

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2sIYdeNrvqPm1JczxMKgHK4EEC0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KH9In7jOKbamiJkndkPcZY3l.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouweklimgeit
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
De trafo waar je naar linkt zal prima werken, ik heb dezelfde (maar dan eigen merk van Elektramat) aangesloten op 24v; https://www.elektramat.nl...c-t-b-v-nest-ematb81224v/

Edit; meet je die 12-13v wel op wisselspanning? Op gelijkstroom krijg je sowieso andere waardes te zien op je multimeter.

[ Voor 27% gewijzigd door ouweklimgeit op 01-12-2023 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18-06 15:03
Het fantoom-bellen is een bekende 'klacht' bij de Eufy 2K doorbel wired/battery. Ik heb dit ook met een 8VAC beltrafo en een schel in serie met de plus-draad. Gemiddeld 1 keer per maand een onzichtbare aanbeller. Als je op het Eufy/Anker forum op "phantom ringing" zoekt vind je meer lotgenoten.

Eufy hier over benaderd maar claimen dat zij dit fenomeen niet kennen en weten ook geen oplossing.
Ik gok dat het iets te doen heeft met temperatuur en/of luchvochtigheid en kan er verder mee leven...

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReTeP20002
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-06 20:39
Ik wil de bel eigenlijk niet terug sturen, want 90% van de tijd lijkt het wel goed te gaan.
Maar midden in de nacht de gong horen is ook niet fijn.
ouweklimgeit schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 15:11:
De trafo waar je naar linkt zal prima werken, ik heb dezelfde (maar dan eigen merk van Elektramat) aangesloten op 24v; https://www.elektramat.nl...c-t-b-v-nest-ematb81224v/

Edit; meet je die 12-13v wel op wisselspanning? Op gelijkstroom krijg je sowieso andere waardes te zien op je multimeter.
Ja, hij staat op wisselspanning. En ik meet dan echt tussen de 12 en 13 volt.
Wat ik wel vreemd vindt is dat er maar 10mA aan stroom loopt. Mijn inziens veel te weinig, daar kan de interne batterij toch nooit van worden opgeladen?
Als je de 24 volt gebruikt, en de gong is "maar" 12 volt, gaat dat toch fout?

En dat Eufy dit ontkent snap ik niet, terwijl de diverse forums vol staan met dezelfde klachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouweklimgeit
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
Ik heb de 2K Dual Wired deurbel, maar geen gong erachter. Wat je nog kunt overwegen is om beide trafo's te gebruiken met een relais ertussen. Laat de Eufy gewoon een 24v relais schakelen, die op zijn beurt via de oude trafo de gong bedient. Misschien tikkie omslachtig, maar dan heb je geen voltage problemen richting de gong en ook geen piekstroom bij Eufy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerom747
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-06 16:02
ouweklimgeit schreef op maandag 4 december 2023 @ 14:02:
Ik heb de 2K Dual Wired deurbel, maar geen gong erachter. Wat je nog kunt overwegen is om beide trafo's te gebruiken met een relais ertussen. Laat de Eufy gewoon een 24v relais schakelen, die op zijn beurt via de oude trafo de gong bedient. Misschien tikkie omslachtig, maar dan heb je geen voltage problemen richting de gong en ook geen piekstroom bij Eufy.
Is het mogelijk om hiervan een tekening te plaatsen over hoe je dit dan aansluit. Volgens Eufy is de bestaande gong nl. niet te gebruiken, alleen de stroomtoevoer van de bestaande gong.
Pagina: 1