KVM aanschaffen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sisyphos
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 28-07 19:08
Ik zoek een?
KVM

Wat is je budget?
300

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Neen.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

Vriendin werkt sinds kort thuis en wil graag makkelijk kunnen switchen tussen haar (werk)laptop en desktop.

Dit zijn alle betrokken componenten;

• Werklaptop (usb-c-aansluiting)
• Game-desktop met;
• Headset, speakers, keyboard en muis
• 1440p/60hz scherm (hdmi/DP-aansluiting)

Het is voor haar belangrijk dat het switchen makkelijk gaat, en dat ze met het gebruik van KVM geen verlies heeft van kwaliteit/stabiliteit met gamen op de desktop. Ik vermoed dat het een nogal complicerende eis is om zowel een headset als speakers mee te willen laten switchen, dus hierop kan/moet denk ik wel op afgedongen worden.

Ik heb zelf al enig onderzoek gedaan, en kwam tot de conclusie dat een beeldscherm met ingebouwde KVM mij een stuk makkelijker lijkt, maar daar is ze helaas niet toe bereid. Tegelijkertijd ontdekte ik dat óók haar eisenpakket vrij prijzig kan uitpakken, maar vooralsnog lukt het me überhaupt nog niet om een KVM te vinden die aan de eisen kan voldoen...

Heeft iemand toevallig een soortgelijke set-up gerealiseerd dmv een KVM, die me daardoor de juiste kant op kan wijzen?

[ Voor 3% gewijzigd door Sisyphos op 01-12-2023 14:46 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 07:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Wat is de reden dat beeldscherm met ingebouwd dock niet werkt?
Dan zou je met een wat simpelere USB switch kunnen schakelen tussen beide.

Enige wat ik kan verzinnen is dat desktops veelal geen display out via USB-C hebben en dat maakt het lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sisyphos
Hann1BaL schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 10:25:
Wat is de reden dat beeldscherm met ingebouwd dock niet werkt?
Dan zou je met een wat simpelere USB switch kunnen schakelen tussen beide.

Enige wat ik kan verzinnen is dat desktops veelal geen display out via USB-C hebben en dat maakt het lastiger.
Hmm, ik snap het niet. Doel je op wat ik heb geopperd? Puur de prijs. (De 300 zit er nog een stukje onder, en mocht dat bereikt worden, dan moet ze gaan heroverwegen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

een scherm met ingebouwde KVM is inderdaad wel handig(er) zeker als het ingebouwde dock meuk heeft zoals 1gbps ethernet usb-c(PD)

maar je kan ook gewoon een HDMI switch nemen en losse (travel)dock het is niet super fraai maar wel goedkoper

Tja vanalles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-10 15:16

M14

Gooi je laptop ergens in een hoek (terwijl deze aan staat verbonden is met je netwerk) en neem deze remote over met de desktop.
Zo werk ik al jaren thuis, niet moeilijker maken dan dat het is :).

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sisyphos
vso schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 10:35:
een scherm met ingebouwde KVM is inderdaad wel handig(er) zeker als het ingebouwde dock meuk heeft zoals 1gbps ethernet usb-c(PD)

maar je kan ook gewoon een HDMI switch nemen en losse (travel)dock het is niet super fraai maar wel goedkoper
Dat dacht ik ook. Zou sowieso een mooie upgrade zijn (naar een dual monitor setup) voor een relatief lage prijs. Maar goed, op die losse dock sluit je alle peripherals (incl. audio) aan en dan hoef je slechts 2 knopjes in te drukken?

[ Voor 11% gewijzigd door Sisyphos op 01-12-2023 14:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 07:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

M14 schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 10:35:
Gooi je laptop ergens in een hoek (terwijl deze aan staat verbonden is met je netwerk) en neem deze remote over met de desktop.
Zo werk ik al jaren thuis, niet moeilijker maken dan dat het is :).
Ik mag hopen dat veel bedrijven dat dichttimmeren en anders zou ik dat heel snel adviseren vanuit een beveiligingsoogpunt. Makkelijk is het wel. Alleen werkt het ook een stuk minder met video conferencing vanaf de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sisyphos
https://www.reddit.com/r/...44hz_51_audio_2x_usb_hid/

Ondertussen deze aan het lezen. OP heeft met vergelijkbare eisen (minus die van 144hz) ook weinig succes en treft vooral hele dure grappen.

[ Voor 9% gewijzigd door Sisyphos op 01-12-2023 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sisyphos
Hann1BaL schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 10:52:
[...]

Ik mag hopen dat veel bedrijven dat dichttimmeren en anders zou ik dat heel snel adviseren vanuit een beveiligingsoogpunt. Makkelijk is het wel. Alleen werkt het ook een stuk minder met video conferencing vanaf de laptop.
Ze werkt met redelijk gevoelige informatie. Ik had al haar al gevraagd om het te checken of de optie aanstaat, maar waren we vergeten. Als het niet (makkelijk) werkt met videobellen echter, dan is het sowieso geen optie vrees ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Sisyphos schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 10:50:
[...]

Hmm, op die losse dock sluit je alle peripherals (inc audio) aan en dan hoef je slechts 2 knopjes in te drukken?
Geen als je ze niet tegelijk aanzet, 1 of meerdere afhankelijk van je setup.

Digitale switches (ook kvm) werken vaak met een "sense" line, zolang 1 van de 2 aanstaat heeft die "voorrang" en word dat beeld/usb doorgegeven .. pas als de 2de aangesloten word moet je schakelen

maar in praktijk gaat het je alleen om beeld en toetsenbord/muis als je de laptop openlaat kan je daar geluid afspelen/mic gebruiken.

als de laptop met usb-c opgeladen word is schakel tussen USB bron ook niet altijd optimaal.

Meeste monitoren met 2 ingangen kunnen schakelen (ingebouwde KVM) afhankelijk van fabrikant is dit een knopje (1 of meerdere handelingen) .. zit er USB / audio op KAN dat ook daarvoor gelden.

Voor het geheel ligt je uitdaging eerder bij de gaming omdat een kvm(lees "beeld") niet altijd de gewenste specificaties hebt want "werk heeft geen 200mhz refreshrate nodig" .. dus een game monitor die ingebouwde KVM heeft is dan een betere aanschaf om die reden.

Tja vanalles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-09 18:45
Wat als je geen KVM neemt, maar het videogedeelte weg laat? Mijn scherm heeft 2 inputs, en ik schakel daarom enkel de USB met een uitvoering: Ugreen 2 In 4 Out USB 3.0 Sharing Switch Box

Als er maar 1 apparaat aan staat, dan switcht mn scherm automatisch, en anders moet ik op het input knopje van m'n scherm drukken. Voor de usb moet ik wel altijd op het knopje op de switch drukken, maar die ligt op mijn bureau en dat is een kleine moeite.

In mijn geval gaat m'n audio ook over usb. dus dat switcht ook mee.

[ Voor 6% gewijzigd door NESFreak op 01-12-2023 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sisyphos
Thanks voor de toelichtingen. Ik ga haar even updaten. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sisyphos
NESFreak schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 11:07:
Wat als je geen KVM neemt, maar het videogedeelte weg laat? Mijn scherm heeft 2 inputs, en ik schakel daarom enkel de USB met een uitvoering: Ugreen 2 In 4 Out USB 3.0 Sharing Switch Box

Als er maar 1 apparaat aan staat, dan switcht mn scherm automatisch, en anders moet ik op het input knopje van m'n scherm drukken. Voor de usb moet ik wel altijd op het knopje op de switch drukken, maar die ligt op mijn bureau en dat is een kleine moeite.

In mijn geval gaat m'n audio ook over usb. dus dat switcht ook mee.
Het lijkt erop dat ze voor deze optie gaat. Ze acht het switchen via de monitor acceptabel! Mooi ook dat de headset (usb) ook mee kan switchen.

Ik lees bij die Ugreen wel;

Het apparaat dient via micro USB gevoed te worden, voeding is niet meegeleverd.

Gaat dat niet gewoon via de pcs?

Ik neig zelf naar deze overigens:

https://www.bol.com/nl/nl...FNFw.2_55.58.ProductImage

Niet dat bol-comments alles zijn, maar hè... lijkt me weinig op af te dingen?

[ Voor 23% gewijzigd door Sisyphos op 01-12-2023 15:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Voeding is alleen nodig als je meer power uit je USB poorten wil trekken dan je host kan leveren (oftewel je hebt één USB poort naar je PC, en daarachter heb je er 4. Als je die 4 veel power uit wil trekken, kan de ene in je PC dat niet leveren, en moet je losse voeding aansluiten. Maar voor je muis en toetsenbord is dat niet nodig).

Ik doe overigens hetzelfde: Mijn scherm switcht automatisch zolang er maar eentje actief is, toetsenbord gaat bij mij niet via de switch (simpelweg omdat ik bij laptop gebruik ook laptop open heb staan, en dus dat toetsenbord gebruik, maar maakt verder niet). Muis en headset gaan via USB met één druk op de knop over, en ik heb voordeel van mijn wat oudere generatie Steelseries Arctis een Lineout heeft op zijn zender, en daar zitten mijn speakers op. Oftewel mijn speakers gaan ook via USB over. Heb je dat niet dan kan je altijd USB DAC kopen en die erachter hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NESFreak
  • Laatst online: 30-09 18:45
Ik heb een 2e hub die ook weer spanning naar de switch stuurt. Maar voor muis en toetsenbord is dat dus niet nodig. Je kunt ook gewoon een telefoonlader gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bremg
  • Laatst online: 27-09 20:10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:40
Goedkope kvm hdmi met audio plus verloop hdimi naar usb-c?
Pagina: 1