Hi Tweakers – wij wonen momenteel in een woonunit/noodwoning tijdens de bouw van ons nieuwe huis. In de woonunit hangt een Nefit ProLine NxT HRC 24/CW4 CV-ketel die we hebben omgebouwd naar propaan met een ombouwsetje. De gasfles staat buiten, voorzien van een Shell lagedrukregelaar (30 mbar) met daaraan een slang die naar binnen, naar de CV-ketel, loopt.
Dit heeft de afgelopen maanden prima en zonder storing gewerkt maar nu het koud begint te worden, schiet de ketel continu in storing met foutcode "6A 227". Dit is dezelfde foutcode als die we zien wanneer de propaanfles buiten leeg is, en in de handleiding zie ik dat deze code indicatie kan zijn van onvoldoende gasdruk.
De kou lijkt me een factor, aangezien deze storing precies begon toen de temperatuur buiten begon te dalen. Ik heb al een aantal mensen gevraagd wat hiervan de oorzaak kan zijn, maar ik krijg tegenstrijdige antwoorden:
Dank!
Dit heeft de afgelopen maanden prima en zonder storing gewerkt maar nu het koud begint te worden, schiet de ketel continu in storing met foutcode "6A 227". Dit is dezelfde foutcode als die we zien wanneer de propaanfles buiten leeg is, en in de handleiding zie ik dat deze code indicatie kan zijn van onvoldoende gasdruk.
De kou lijkt me een factor, aangezien deze storing precies begon toen de temperatuur buiten begon te dalen. Ik heb al een aantal mensen gevraagd wat hiervan de oorzaak kan zijn, maar ik krijg tegenstrijdige antwoorden:
- Een propaanfles werkt tot -40C, de lagedrukregelaar zeker tot -20C, dus de kou is geen probleem;
- De kou is het probleem, de fles bevriest. Je moet de fles en slang inpakken/isoleren.
Dank!