Ik wil een nieuwe (nog aan te schaffen) radiator aan gaan sluiten op een bestaande verdeler. Ik denk dat ik voor de Betherma Forza ga maar ik zie dat ook bv de bekende Jaga Tempo dezelfde aansluiting biedt: 15mm knel of 16x2 meerlagenbuis. Nu lijkt het me slim om, als voorbereiding op LTV, een 20x2 meerlagenbuis te gebruiken maar kennelijk is dat niet zodanig gebruikelijk dat de standaard aansluitsets dit ook bieden (?).
De afstand tot de verdeler is +/- 6m. Ik zit echter te puzzelen wat ik dan nodig heb qua koppelingen om dit te doen, dat kan vast op verschillende manieren maar ik zie nog niet wat hier gebruikelijk/verstandig is.
Aan de radiator kant leek me zoiets logisch:
:fill(white):strip_exif()/f/image/2oxHzlkMDR3qaGHGrqBZVDGe.png?f=user_large)
of kun je ook direct op de aansluitset koppelen met euroconus? dat wordt me niet helemaal duidelijk:
/f/image/Lpm1oHzmZwvVLhl85nkY3Epa.png?f=fotoalbum_large)
Verdeler
op de verdeler zitten nu 22x2 MLB (Hep2O) buizen. ik zou dus een stukje 22x2 kunnen gebruiken naar deze koppeling:
/f/image/bghJmTmHjCEg7UeXc2CBQkOR.png?f=fotoalbum_large)
of zou met deze koppeling de MLB direct op de verdeler aangesloten kunnen worden?
De afstand tot de verdeler is +/- 6m. Ik zit echter te puzzelen wat ik dan nodig heb qua koppelingen om dit te doen, dat kan vast op verschillende manieren maar ik zie nog niet wat hier gebruikelijk/verstandig is.
- Radiator aansluitsets: 15mm of 16x2
- 20x2 MLB - allerlei koppelingen voor beschikbaar
- Verdeler - 22mm aansluiting (3/4" is dat denk ik?)
Aan de radiator kant leek me zoiets logisch:
:fill(white):strip_exif()/f/image/2oxHzlkMDR3qaGHGrqBZVDGe.png?f=user_large)
of kun je ook direct op de aansluitset koppelen met euroconus? dat wordt me niet helemaal duidelijk:
/f/image/Lpm1oHzmZwvVLhl85nkY3Epa.png?f=fotoalbum_large)
Verdeler
op de verdeler zitten nu 22x2 MLB (Hep2O) buizen. ik zou dus een stukje 22x2 kunnen gebruiken naar deze koppeling:
/f/image/bghJmTmHjCEg7UeXc2CBQkOR.png?f=fotoalbum_large)
of zou met deze koppeling de MLB direct op de verdeler aangesloten kunnen worden?